PARTNER SERWISU
fizpkodt
11 12 13 14 15
Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 27 listopada 2017 17:44:40 przy kursie: 67,00 zł
Wyniki mniej więcej na poziomie takim jakie miał 11bit po 3 kwartałach 2015r. - tylko wycena prawie 3 razy wyższa. Ale fakt że na tle tegorocznych żałosnych wyników reszty branży Playway błyszczy - wśród ślepych i jednooki będzie królem.
Edytowany: 27 listopada 2017 17:45

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 1 grudnia 2017 11:09:04 przy kursie: 63,40 zł
ostatni post poleciał z jednego z wielu powodow? :P

prosba do osob obserwujacych spolke, jesli ktos bedzie na jakims czacie inwestorskim/robil wywiad etc., 2 pytania do wladz (a moze ktos zna odpowiedz):

- jaki jest powod usuniecia PW jako wydawcy dla duzej czesci gier z portfolio, ot chocby ostatni Gold Rush - na steam zminil sie z PW na CH

- czy spolka planuje wykorzystywac mozliwosc wstrzykiwania reklam do gier po premierach? (jesli tak to kiedy i jakie, bo moze to byc bron obosieczna - jesli nie, to po co wstawiac takie zapisy 'na zas')



Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 1 grudnia 2017 13:10:52 przy kursie: 63,40 zł
Możliwe, że zmieniając szyld w przypadku Gold Rush jest polityką kreowania "nowych" wydawców, których z czasem zaczną emitować na New Connect i zarabiać na owych emisjach, gdyż w tych spółkach PW jest większościowym udziałowcem.


Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 28 grudnia 2017 12:55:57 przy kursie: 65,90 zł
Ciekawy wywiad

Cytat:
Z kolei gra "Agony", której koszty oscylują na poziomie ok. 2,5 mln zł już w pierwszym dniu po premierze ma przynieść zwrot. Gra wyjdzie jednocześnie na PC i konsole. Aktualnie ma 160 tys. na "wishlist" i prezes PlayWay liczy na szybkie osiągnięcie poziomu 200 tys.


żródło: zrodło

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 grudnia 2017 16:14:52 przy kursie: 65,90 zł
Z tymi wishlistami to takie baju baju. Bardziej naganianie niz zapowiedz realnej sprzedazy. Wiekszosc tych osob jest niby zainteresowana, ale kupi dopiero po duzej przecenie.
Prawdziwych chetnych widac dopiero po uruchomieniu pre-orders.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 9 stycznia 2018 00:13:24 przy kursie: 65,80 zł
CMS PayWell – omówienie sprawozdania finansowego GK PlayWay po 3 kw. 2017 r.

Trzeba przyznać, że obecny rok jest dla spółki bardzo udany i wypada lepiej niż osobiście oczekiwałem po publikacji prospektu emisyjnego spółki. Za nami już dwie premiery kluczowych gier – 911 Operator osiągnął sukces znacznie większy niż można się było spodziewać po tej stosunkowo prostej i taniej grze, a kolejna odsłona symulatora warsztatu rozbiła bank. W kolejnym kwartale wynik spółki wesprze jeszcze GoldRush: The Game.

Przychody ze sprzedaży PlayWay (dalej PW) w 3 kw. wyniosły 14,7 mln zł i były rekordowe. W porównaniu do analogicznego kwartału 2016 r. mamy prawie 3 krotny wzrost sprzedaży i wejście na zupełnie inny poziom, choć istotny progres miał miejsce już w 1 i 2 kwartale – odpowiednio o 135 proc. i 106 proc.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać na powyższym wykresie spółka wydaje całe mnóstwo gier, ale prawdziwym hitem nadal jest głównie seria CMS. W premierowym kwartale spółka sprzedała ok. 220 tys. egzemplarzy na Steam (dane steam.spy), co oznacza że tytuł mógł wygenerować około 9 mln zł przychodów (19,99 USD cena regularna, 20 proc. dyskonto do ceny średniej 3,6 kurs USD/PLN, 30 proc. prowizji STEAM)
Swoje zrobiły także z pewnością DLC – 2 dostępne podczas premiery zostały pobrane w ciągu pierwszych dni łącznie w większej liczbie niż sama gra, a ich ceny kształtowały się na poziomie 25 proc. ceny gry.
Proszę zauważyć, że przychody w premierowym kwartale (sprzedaż CMS przez 2 miesiące i 3 dni) CMS18 są prawie czterokrotnie wyższe niż w półroczu w którym zostało wydane CMS15 – 3,9 mln zł przychodów za okres 1 stycznia -30 czerwca 2015 (sprzedaż gry przez 2 miesiące i tydzień) . Niestety nie wiadomo jak sprzedała się gra w wersji pudełkowej i czy wyniki pierwszego kwartału już taką sprzedaż obejmują (wydawcą jest KochMedia). W każdym bądź razie pomiędzy kwartałami zaliczki od wydawców zmniejszyły się o ok. 400 tys. zł i można mniemać, że minimum taka kwota przeszła przez przychody.

Nie do pominięcia wydaje się także wpływ 911 Operator. Gra według danych steamspy.com znalazła w 3 kw. w ok. 16 tys. sztuk co mogło się przełożyć na ok. 0,5 mln przychodów, ale tytuł ten napędzał głównie wyniki pierwszego kwartału kiedy znalazł ok 90 tys. nabywców.

Wynik pierwszego półrocza prawdopodobnie budowały tez poprzednie części CMS. We wrześniu 2016 r. liczbę posiadaczy gier z serii można było szacować na ca 670 tys. sztuk, natomiast obecnie to już ponad 1,2 mln. Licząc, że upłynęło 5 kwartałów dostaniemy średnią kwartalną sprzedaż na poziomie ponad 100 tys. sztuk, czyli znacznie większą niż debiutujące w tym roku tytuły poza CMS18, choć trzeba zaznaczyć, że obniżki cen były już bardzo duże – nawet na poziomie 85 proc. Z tego powodu obroty z poprzedników w 1 czy 2 kw. raczej nie była wyższe niż 0,5 mln zł, ale wolumen gier budował bazę sprzedażową dla CMS18.

Pozostałe tytuły z portfolio spółki posiadają sprzedaż o rząd mniejszości mniejszą niż CMS i znacznie niższy potencjał sprzedażowy. W poniżej tabeli zamieściłem sprzedaż od dnia debiutu do dnia dzisiejszego (dane steamspy.com) wraz z maksymalnymi obniżkami ceny jakie się do tej pory pojawiły:


kliknij, aby powiększyć


Podobną sprzedaż kwartalną (przychody) po debiucie najważniejszego tytułu mieliśmy przy debiucie This War of mine, ale w tamtym wypadku rynek sukces wycenił dopiero po post factum, natomiast w przypadku spółki stało się to już przy debiucie na GPW.

Dzięki świetnej sprzedaży CMS uzyskał kwartalny wynik operacyjny na poziomie 9,2 mln zł. czyli o 361 proc. więcej r/r. Co istotne, choć faktycznie grę pisało RedDot, to koszty pisania nie są kluczowe dla wyników. Z analizy regresji liniowej dla funkcji usług obcych w funkcji sprzedaży dostaniemy 25 proc. kosztu plus poziom stały nie przekraczający 0,5 mln zł. Oczywiście poruszamy się w pewnym zakresie błędów, bo część kosztów usług obcy dotyczy zapewne gier które są obecnie pisane przez zewnętrzne podmioty. Faktyczne obciążenie tantiemami dla producenta jest prawdopodobnie znacznie niższe.

Całkowite koszty rosną, co jest zupełnie zrozumiałe z dwóch względów: wyższe tantiemy dla twórców, ale także wyższe płace na skutek rozwoju firmy i zwiększania liczby studiów w grupie.


kliknij, aby powiększyć


Zysk netto przynależny akcjonariuszom PlayWay wyniósł w 3 kw. 7,6 mln zł, natomiast kroczący z ostatnich 4 kwartałów 12 mln zł. W tym kontekście kapitalizacja na poziomie +400 mln zł wydaje się dość wysoka, choć oczywiście tylko w porównaniu do historycznych już osiągnięć spółki. Przed nami kolejne kwartały sprzedaży CMS, ale z pewnością nie będą już tak dobre jak debiutancki. W IV kw. na Steam sprzedało się ok. 100 tys. CMS18, czyli ponad połowę mniej niż w kwartale premiery (szacowany przychód 5 mln zł), swoje dołożą DLC – myślę, że śmiało można założyć dodatkowy 1 mln zł. Do tego mamy dodatkowo 30 tys. 911 operator (wydaje się, że może to dać obrót na poziomie 600 tys.) i przede wszystkim premierę GoldRush ze sprzedaż 123 tys. egzemplarzy, która powinna dać kolejne 5 mln wpływów.

Wygląda na to, że kolejny kwartał nie powinien się w jakiś bardzo duży sposób różnić pod względem obrotów od obecnego. Znacznie trudniej szacować niestety wynik spółki. Przez obecny zysk przeszły koszty pisania CMS, więc z tej strony dostaniemy pewien plus, natomiast na GoldRush spółka dostała licencję od Discovery, które wsparło projekt także promocją na własnych kanałach, a to może zrodzić dodatkowe koszty. Ponadto spółka podpisała z Kochem umowę licencyjną na 9 gier/edycji, z których część już została wydana, a zatem powinna się pojawić opłata licencyjna w przychodach.
Wydaje się, że można zakładać minimum wynik netto jaki spółka uzyskała w tym kwartale, a w związku z tym kroczący zysk skoczy do 18 mln zł. Jeśli uwzględnić w kroczącym wyniku kolejny kwartał, to PW nie wygląda już tak strasznie drogo, tym bardziej, że dwa pierwsze kwartały tego roku powinny być znacznie lepsze r/r i budować kroczącą sumę zysków za 4 kolejne kwartały.

Bardzo dobrze zapowiada się w szczególności pierwszy kwartał, kiedy według spółki wydany zostanie Agony (budżet 2,5 mln zł):
www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Pytaniem jest co stanie się w spółce dalej. Od premiery CMS15 do premiery CMS18 minęło 2,5 roku, a normalnym jest, że sprzedaż w trakcie kolejnych kwartałów od premiery eroduje, choćby przez obniżki cen. Widomo, ze pojawią się konsole dla CMS15 i także wersja mobilna tej gry. Ale raczej to nie będzie już takie uderzenie pro-wynikowe jakie miało miejsce z wersji PC. Podobnie spółka zamierza wydać mobilne 911 Operator. Jeśli założymy sukces Agony zbliżony skalą do CMS, to możemy zakładać, że dziura przychodowa pomiędzy premierami zostanie zasypana, choć będzie nierówna i zbuduje się głownie w 2018 r.

Jest jeszcze największa produkcja spółki, a w zasadzie spółki zależnej Creativeforge. Z wielkości umowy pożyczki można się domyślać, że ten tytuł będzie miał gigantyczny jak na dotychczasową skalę budżet – 9 mln zł – tak wynika z umowy pożyczki. Gra być może zadebiutuje pod koniec roku, a jej wydawcą na wszystkie platformy ma być Koch. Wydaje się, że to właśnie w tej produkcji może być pewien upsaide dla akcjonariuszy z obecnej wyceny, choć to tylko wróżenie z kwoty budżetu.

Na razie zapasy wynoszą 13,2 mln zł, z czego niecały milion to nierozliczone koszty już wydanych gier, natomiast 12 mln zł to produkcja w toku. Poziom może wydawać się duży, ale biorąc pod uwagę budżet samego Phantom Doctrine, a także fakt wydania 10 gier w ciagu 6 miiesięcy zaskoczenia z pewnością nie ma.


kliknij, aby powiększyć


Za to może dziwić niskie tempo wzrostu zapasów (+14 proc. r/r.) i stan gotówki. Od IPO minął rok, a spółka wręcz opływa w gotówkę. Wydaje się, że są problemy w realizacji celów emisyjnych, gdzie między innymi do 10 mln zł miało pójść na projekty istniejących zespołów, a 15 mln na inwestycje w kolejne zespoły deweloperskie.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj


Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

janpol62
0
Dołączył: 2013-04-14
Wpisów: 14
Wysłane: 9 stycznia 2018 22:58:15 przy kursie: 67,60 zł
Mam pytanie do osób obserwujących ta spółkę. Czemu w zakładkach informatora spółki nie ma żadnych danych? NIe ma także oceny ratingowej. Czemu tak jest skoro sprawozdania są dostępne. Trudno podjąć jakąś decyzję inwestycyjną chociaż prognozy opisane wyżej są smakowite a wykres wskazuje na jakąś konsolidację.
Proszę o parę zdań na ten temat. Jakoś ta spółka do tej pory mi umknęła. A tu bardzo ciekawy alert !

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 stycznia 2018 07:40:51 przy kursie: 67,60 zł
W SW zaczynamy pokazywać dane finansowe i wskaźniki po upływie ok. 2 lat od debiutu, jak mamy dane finansowe za 8 kwartałów wstecz. O ile na obecną chwilę są takie dane jeśli chodzi o rachunek zysków i strat, to niestety brakuje danych bilansowych - zerknij na zapasy w omówieniu powyżej.

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 22 stycznia 2018 15:44:16 przy kursie: 82,00 zł

Z jakimi wydarzeniami należy wiązać wzrost kapitalizacji PLW? Q4 był wyjątkowo udany czy oczekiwania co do nadchodzących premier zaczynają być rozbudzone?

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 22 stycznia 2018 15:48:33 przy kursie: 82,00 zł
Czy był udany... myślę, ze odpowiedź na to pytanie znajdziesz tutaj:

Cytat:
Dla producentów gier końcówka roku, wzmocniona przedświąteczną gorączką zakupową i zimową wyprzedażą na Steamie, to po premierze tytułu druga najlepsza okazja do generowania przychodów. Sprawdziliśmy, które produkcje notowanych na GPW spółek sprzedawały się w tym okresie najlepiej.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/r...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą


rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 22 stycznia 2018 15:59:55 przy kursie: 82,00 zł
Jednak kapitalizacja powyżej 500kk wskazuje na pewną (jak to napisał @Antyteresa) "multiplikacje oczekiwań"

Bardzo trudno jest "wycenić" spółki gamedev w oparciu o przeszłe wyniki - zdecydowana większość patrzy w przyszłość i widzi wielki hity ;)

Edytowany: 22 stycznia 2018 16:00

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 22 stycznia 2018 16:11:48 przy kursie: 82,00 zł
Jak PlayWay wchodził na giełdę sygnalizowaliśmy, że wycena - jak na ówczesny moment - jest wysoka i że spółka musi wiele udowodnić, żeby utrzymać wycenę. I nasze obawy podzielał rynek, czego dowodem jest kurs akcji, który przez długi czas pozostawał w trendzie bocznym. Myślę, że ostatnie udane premiery przekonały inwestorów.
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 22 stycznia 2018 16:37:50 przy kursie: 82,00 zł
No to może podam wstępną listę premier na ten rok:

Phantom Doctrine - konsole i PC
CMS 2018 - konsole
GoldRush - konsole
JunkyardSimulator
Bad Dream:Fever
Don't be afraid
Mr. Propper
Occupy Mars: The Game
Mushrooms: Forest Walker
Demolish&Build 2018
Car Demolition Clicker
Thief Simulator
Treasure Hunter
E-Sport Manager
Car Trader Simulator
Tank Mechanic Simulator
Drift 19
Electrix: Electro Mechanic Simulator
Farm Manager 2018
House Flipper
Agony
The Works of Marcy
Uboot
Soulblight
Cooking Simulator
Space Mechanic Simulator
Unlucky Seven
Contraband Police
The Dinosaur Operation
Escape Doodland

Niektóre tytuły o bardzo dużym potencjale np Agony i tytuły na konsole. HouseFlipper, Uboot, Drift 19 bazując na popularności na YouTube również duży potencjał.

Patrząc na sukces jaki osiągnęły TRZY tytuły w zeszłym roku (911, CMS i GoldRushi to CMS 5 miesięcy sprzedaży a GoldRush ok. 2 miesięcy) potencjał jest ogromny...

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 22 stycznia 2018 16:48:47 przy kursie: 82,00 zł
Do tego po IV kwartale 2017 będzie powyżej 50M gotówki w kasie, zero zadłużeń i dywidenda na horyzoncie... Chyba rynek zaczął wierzyć Prezesowi.

Polecam wywiad:

Edytowany: 24 stycznia 2018 15:25

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 5 lutego 2018 13:59:14 przy kursie: 83,00 zł
odswiezajac temat pw :P jak juz przyznalem wczesniej - biznej na robieu kupagierek za pieniadze z KS moze sie sprawdzac lepiej niz jednej ogromnej przez 5 lat :P szkoda, ze pan redaktor nie czyta sw i nie zapytal o reklamy, bo to tez moze byc ciekawa droga (tak jak i karty kolecjonerskie steam, niby grosze, ale przy takich rozdawnictwach to przychod)

ale nawiazaujac do powyzszego wywiadu i ostatniego komunikatu - jak sie buduje ta wieloletnia rzesze fanow fb i wishlist: ostatnio (20 kilka tys kluczy) i kiedys (i calkiem sporo innych pomiedzy nimi)
kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 lutego 2018 15:22:38 przy kursie: 84,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Z tymi wishlistami to takie baju baju. Bardziej naganianie niz zapowiedz realnej sprzedazy. Wiekszosc tych osob jest niby zainteresowana, ale kupi dopiero po duzej przecenie.
Prawdziwych chetnych widac dopiero po uruchomieniu pre-orders.

coś mi się obiło o uszy ,ze dla ciebie wiarygodna jest lista dyskusji społecznościowych na steamie. Porównaj ilość aktywnych wątków FrostPunka na steamie versus Agony king

Dodam tylko jeszcze,że agony to typowa gra konsolowa czego nie można powiedzieć o Frost punku , a to tez może mieć diametralne znaczenie przy ogólnej sprzedaży produktu.To tak odnośnie jaraniem sie przez ciebie FP a nawijka że w przypadku Agony wish listy to tylko takie bajdurzenie.blah5
Edytowany: 7 lutego 2018 15:23

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 7 lutego 2018 17:39:08 przy kursie: 84,00 zł
Pomyliłeś mnie z kimś innym. Ja nic takiego nigdy nie pisałem.
Ale jak już wywołałeś do tablicy, to: rozjazd sprzedaży w okolicach premiery z liczbą ludzi mających grę w wishlist, to fakt, potwierdzony chociażby na polskich produkcjach.
A odnośnie "konsolowego" Agony: dobre wyniki na te platformy sprzętowe osiągają głównie produkcje wysokobudżetowe oraz te, które zaskakują innowacyjnością. Nie sądzę by Agony zaliczało się do którejkolwiek z tych grup.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 7 lutego 2018 18:08:21 przy kursie: 84,00 zł
Fakt pomyliłem cie z Fray sprawdziłem to.

co do wish - list to się z tobą zgadzam jeśli chodzi o gry które już są w obiegu, jeśli chodzi o te przedpremierowe, wolę posłuchać tych z doświadczeniem większym niż moje w tym temacie czyli np prezesa PLW.

Jeśli chodzi o Agony nie jest to gra z mojej bajki, wole zdecydowanie gry typu TWoM, nowatorskie, artystyczne itp, ale jako gracz zdaje sobie sprawę z tego, że czesto tego typu gry hardcorowe na maxa mogą mieć swoich zwolenników. Sniper 1 też nie był growym majstersztykiem, a jednak chwycił wypełnił swoja niszę i spowodował że keszowo Cig znalazł się na zupełnie innym poziomie.

Jeśli Agony chwyci to ta gra z budżetem 2.5 mln PLN może dodać dużo kabzy do już tych 45 melonów jakie są w spółce , a nie zapominałbym o innych grach , grach które w tym roku po 3 qw przyniosły 25 mln PLN i 13 mln zysku. Może się okazać ze PLW z tych małych gierek wykręci lepszy wynik roczny w 2017 niż kiedykolwiek 11 bit wynik roczny, mając takiego Hita jak TWoM . 2017 to może być preludium wynikowe do 2018 roku z Agony i nie tylko nim, ciekawe tylko o dalszą strategie PLW , bo jeśli w 2018 roku napakuje się ostro kasy tak że będzie pękała w szwach( już obecnie 45 mln pln, na kontach spółki) to oprócz podzielenia się zyskiem z akcjonariuszami w postaci dywidendy, czy będzie miał jakieś jeszcze mocniejsze plany ekspansyjne.

Przyznaję że kiedyś nie zwracałem uwagi na PLW z racji wyceny w stosunku do "typu gier" jakie tworzyli, ale to co pokazują z rozwojem na tle innych spółek z branży na naszym bananie powoduje, iż warto przemyśleć pewne kwestie związane z PLW. Ich wydawnictwo rwie jak burza z roku na rok poprawiając wyniki a 2018 może dużo lepiej wyglądać niż 2017 i nie zdziwię się, jak Agony będzie konkurowało sprzedażą z FP pomimo że jak mówię to zupełnie nie jest gra z mojej bajki.

Siła tej spółki może być to iż stworzyli bazę ludzi obserwujących ich profil i być może nadal będą ją poszerzać, może dzięki temu tak pięknie się sprzedając jednak niszowe gry. Ich profil na FB śledzi prawie tylu userów ilu śledzi profil CDR Anxious , podczas gdy np 11bit ma 10 krotnie mniejsza ilość użytkowników śledzących ich profil.

P.S Jak wspomniałem konsolowy Sniper 1 tez nie był blockbusterem a znalazł swoja pokaźna liczbę fanów . Czasami najważniejsze jest wypełnić jakąś nisze i lukę rynkową, na której można sprzedać poważne ilości kopii gry.

Edytowany: 7 lutego 2018 18:20

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 7 lutego 2018 19:09:51 przy kursie: 84,00 zł
Jak już zostałem wywołany, to odpowiem.
Nigdy nie pisałem o ocenie potencjału sprzedażowego gry na podstawie liczby aktywnych wątków dyskusyjnych. Kryterium to byłoby lekko dziwne. Ale jak już je powołujesz jurror w kontekście Frostpunka, to racz zwrócić uwagę, że Frostpunk na steam pojawił się rok później niż Agony. Pierwsze wątki dyskusyjne dotyczące Agony pochodzą z sierpnia 2016 r., a frostpunka - z sierpnia 2017 r. Stąd różnica w ogólnej ilości. Jeśli weźmiemy pod uwagę okres, w którym obie gry były już na steam - to znacznie więcej wątków utworzono dla Frostpunka.

Pisałem za to o tym, że dobrym wskaźnikiem jest liczba osób należących do grupy danej gry na steam. I to się w miarę potwierdza. Jakiś czas temu (chyba w grudniu?) Playway ogłosiła, że ok. 160 tyś użytkowników steam ma Agony na wishliście. W tym czasie liczba użytkowników w grupie tej gry dobijała do 40 tyś. Podobną liczbę użytkowników w grupie miał wówczas Frostpunk. Na forum 11B pisałem wówczas, że z uwagi na powyższe, pewnie i FP jest na wishlistach podobnej liczby osób. Moje domysły potwierdziła późniejsza wypowiedź przedstawiciela Bitów.
Obecnie nie wiem z jakiej przyczyny ale przyrost liczby użytkowników steam w grupie Agony drastycznie zmalał. Obecnie jest ich 41,5 tyś, podczas gdy Frostpunk ma już ponad 59 tyś.
Zaznaczam, że jak najlepiej życzę Playway. Podobają mi się wybierane przez tę spółkę projekty i mam nadzieję, że przynajmniej kilka z nich odniesie sukces (moim osobistym faworytem jest House Flipper).
Zastanawia mnie jednak to zwolnienie w ilości graczy zapisujących się do grupy Agony. Mam też oczywiście nadzieję, że Playway zacznie bardziej dbać o jakość wydawanych produkcji.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 7 lutego 2018 20:13:41 przy kursie: 84,00 zł
PLAYWAY - analiza techniczna

Klątwa spadającej gwiazdy - tak można podsumować to, co działo się na wykresie spółki Playway w ostatnich tygodniach. 23 stycznia podaż skutecznie zgasiła kontynuację dynamicznego wybicia, pozostawiając szpetny ślad w postaci olbrzymiego knota. Teraz strefa cenowa 86-92,80 stanowi na tyle mocny opór, że kupującym na dobrą sprawę praktycznie nie udało się spenetrować tego obszaru. Popyt nie daje jednak za wygraną i skutecznie broni się w okolicy połowy korpusu świecy poprzedzającej spadającą gwiazdę. Wysoka zmienność nie ułatwia graczom podjęcia właściwej decyzji i praktycznie uniemożliwia ustawienie zlecenia obronnego w rozsądnych granicach. Przy okazji świadczy to o tym, że wykresem rządzą w głównej mierze emocje, a te nie są najlepszym doradcą. Najlepiej więc biernie obserwować tę walkę, mając świadomość, iż przejście strefy knota nie będzie najłatwiejszym zadaniem chociażby z uwagi na wolumen.
Kolejne wsparcie, oprócz wspomnianego już poziomu 78 zł, znajduje się w strefie 71,50-72,70 zł


kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 7 lutego 2018 22:46

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE playway
  • 23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium
    23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium

    Dywidendowe żniwa ruszają na dobre. Według kalendarium StockWatch.pl, w lipcu zyski podzieli około 50 spółek notowanych na GPW. Oto jakie spółki oferują najwyższe stawki i na jakie mniejsze dywidendy warto zwrócić uwagę.

  • 30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji
    30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji

    Na przełomie czerwca i lipca dzień dywidendy wypada w blisko 30 spółkach z rynku głównego i NewConnect. Wśród nich nie zabraknie ciekawych propozycji z wysoką stopą. Oto jak prezentuje się pierwszy wakacyjny rozkład jazdy w kalendarium dywidendowym.




11 12 13 14 15

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,380 sek.

czthechd
tccvjvuh
cykviezn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
bupviesn
ioiqrxxz
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat