rafalania napisał(a): Pytanie do znawców gier i tematu? Ostatnio głośno jest o "Wiedzminie 2", "Sniperze 2". Co sądzicie o grze "Bulletstorm" firmy People Can Fly? Czy to właśnie będzie ten polski MEGAHIT?
Nie wiem ale sądzę, że Bulletstorm będzie megahitem ze sprzedażą min. 5 mln egzemplarzy do końca roku i średnią ocen w pismach i wortalach zajmującymi się grami w przedziale 87%-92%.
Będzie tak dlatego bo:
a) gra jest świetna
b) jest bardzo dobrze promowana
c) należy do najpopularniejszego gatunku
c) wyróżnia się świetną grafiką pod względem jakości jak i pod względem artystycznym
Nie jest wykluczone, że się mylę. Było wiele gier, o których myślałem, że będą wielkimi hitami a nie były. Np. Mirror's Edge, Dead Space, Enslaved: Odyssey to the West. Ja jednak wierzę w umiejętności Chmielarza i jego ekipy i gdyby chciał kilka lat temu wejść na giełdę zamiast sprzedawać firmę Epic'owi to bym pewnie kupił akcję jego firmy.
W sumie szkoda, że tak mało firm robiących gry jest na giełdzie. Nie znam się na ropie czy budownictwie wiec kupowanie akcji spółek z tych branż jest dla mnie ryzykowane. Jedyne na czym się znam to gry, gdyby było więcej firm to byłoby więcej możliwości do spekulacji. Byłoby fajnie jakby na giełdę wszedł Techland i Reality Pump ale w ciągu kilku najbliższych lat pewnie nie wejdą bo ich gry sprzedają się bardzo dobrze i mają full kasy więc nie potrzebują wchodzić na giełdę.
Ponieważ w Polsce w tym roku wyjdzie dużo dobrych gier zrobionych przez polskie firmy, które zarobią kupę kasy (za wyjątkiem Nicolas Games, które pewnie wyzionie ducha) to inwestowanie w tę branżę stanie się modne (właściwie już się stało). Może to obudzić chęć u część ludzi z doświadczeniem na założenie własnej firmy robiącej gry i zostanie multimilionerami. Aby zdobyć fundusze na produkcję pierwszej gry pewnie będą wchodzić na giełdę. Mam nadzieję, że moje przypuszczenia się spełnią.
Śniło mi się dzisiaj, że Steve Jobs podczas prezentacji iPada 2 (a może iPhona 5, sen nie był zbyt precyzyjny) pokazywał Anomaly: Warzone Earth wychwalając grę, w wyniku czego sprzedaż tej gry ruszyła z kopyta i do końca roku 11bit Studios miało 100 mln zł zysku.