PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
23 października 2018 21:35:19
przy kursie: 42,55 zł
Jak znajdziesz w jakimś sprawozdaniu w kosztach prowizję Steam to Ci uwierzę. Ze względu na VAT byłoby to technicznie trudne do ogarnięcia.
|
|
52 Dołączył: 2011-07-10 Wpisów: 982
Wysłane:
23 października 2018 21:42:12
przy kursie: 42,55 zł
Na szczęście już za kilka miesięcy, no pół roku sam się przekonasz ile poszło kopii gry. Ja tam swoje wiem. Nie wiem jak jest rozwiązana sprawa ze steamem i prowizją, ale widzę liczbę, komentarze tej i innych gier i niestety czy Ci się to podoba czy nie, obstawiam 100K kopii. Ale możesz uważasz inaczej. Nie mam nic przeciwko. :)
Gdybyś bardzo się upierał przy tym to prowizja steam 30% to by musieli sprzedać 135K sztuk gry. mi tam się wydaje, że to jednak podaje sie liczby zgodne ze stanem faktycznym z widełkami plus minus jakieś 5-10%, a nie ponad 30 :D (135K x 70 od sztuki) No i jeszcze prowizja za silnik graficzny. To w sumie już nie wiadomo po co piszą przychód brutto zamiast po prostu przychód. :)
Edytowany: 23 października 2018 21:47
|
|
0 Dołączył: 2012-09-01 Wpisów: 31
Wysłane:
23 października 2018 21:48:15
przy kursie: 42,55 zł
spinor1 napisał(a):Przychód brutto to kwota jaką płaci gracz, bez potrącania żadnych prowizji, czyli jak polak kupi to przychód brutto wyniesie 99zł. Nigdzie nie wspomnieli, że koszty się zwróciły, czytanie ze zrozumieniem się kłania. Kłania się oj kłania ;) "W związku z powyższym Zarząd Emitenta wskazuje, że osiągnięte przychody z gry WW3 przekroczyły już dotychczas poniesione przez Emitenta koszty produkcji oraz promocji gry, które szacowane są na kwotę ok. 8.000.000 zł."
|
|
|
|
11 Dołączył: 2017-04-25 Wpisów: 201
Wysłane:
23 października 2018 22:05:05
przy kursie: 42,55 zł
Uv -> no i gdzie tam jest napisane, że koszty produkcji zostały zwrócone? Napisali jedynie, że kwota przychodów brutto(ta bez prowizji) jest wyższa niż koszty. To że a>b nie oznacza też, że c>b Co do przychodów brutto to screen z tego jak to jest obliczane w Playwayu  kliknij, aby powiększyć
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
23 października 2018 22:10:11
przy kursie: 42,55 zł
Komunikat zaiste ciekawy - taki bełkotliwie prawniczy. Ja oprócz błyskotliwego zwrotu "przychody brutto" zwróciłbym jeszcze uwagę na słowo "wstępne". Co mieli na myśli pisząc o wstępnych przychodach brutto - czy czasem ten zwrot nie oznacza zliczenia wszystkich przychodów, bez uwzględnienia zwrotów (których pewnie trochę musiało być - przy początkowych słabych ocenach)? U podstaw moich wątpliwości leży niski - jak na taki rodzaj gry i liczbę kopii podaną przez spółkę, peak graczy, który do tego z doby na dobę maleje. Macie jakieś pomysły w tym temacie?
Od razu napiszę, że nie mam i nigdy nie miałem akcji F51, ani też nie zamierzam ich mieć. Premierę obserwuję uważnie, żeby się czegoś nauczyć.
|
|
0 Dołączył: 2012-09-01 Wpisów: 31
Wysłane:
23 października 2018 22:11:27
przy kursie: 42,55 zł
Masz rację :)
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
23 października 2018 23:43:24
przy kursie: 42,55 zł
Cytat:Co mieli na myśli pisząc o wstępnych przychodach brutto nie uwzględniające zwrotów rozczarowanych awariami serwerow. na steamie jest chyba tak że te zwroty się "procesują" przez kilka dni. wlasnie sprobowalem czy jest lepiej? nie jest... 10 minut i nie da się połączyć. może minąc jeszcze sporo czasu zanim kod wyklepią....
Edytowany: 23 października 2018 23:45
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
24 października 2018 10:03:41
przy kursie: 38,50 zł
aircanada15 napisał(a):Komentarzy jest ponad 6,5 tysiąca ( 6 tysięcy ze Steam) więc jakoś dziwnie liczysz Lelo. A współczynnik kopii na komentarz za weekend był na 90% poniżej 30. Masz rację. Co innego liczyłem w głowie, a co innego napisałem. Bezpiecznie można założyć współczynnik 25 i mamy na teraz 6250x25= 156 tys. kopii. Ja operuję na kopiach na steamie tylko. Dla wszystkich recenzji zakładam, że współczynnik będzie trochę niższy. W każdym razie wynik będzie ten sam, więc to bez znaczenia. Wracając do wczorajszego komunikatu o przychodach... Nie wiem co spółka chciała osiągnąć, ale moje zaufanie skutecznie ograniczyli. Po południu we wtorek podali dane sprzedażowe z niedzieli. Dlaczego 11 bit, Playway i Creepy Jar byli w stanie podać dane sprzedażowe ze steama na dzień publikacji raportu? Odpowiedź jest prosta - bo spółki mają te dane. Raport o sprzedaży Agony uwzględniał sprzedaż na dwie godziny przed publikacją raportu! Kolejna sprawa to mydlenie oczu przychodami brutto i odnoszenie ich do kosztów produkcji i marketingu. Tymczasem wchodzę w raport okresowy spółki i nie widzę takiej pozycji w ich RZiS :D Widzę jedynie przychód netto ze sprzedaży. Czyli spółka zdaje sobie sprawę co jest ICH przychodem, ale w raporcie chwalą się przychodem, który w znacznej części przypadnie innym. Pudrowanie, którego bardzo nie lubię. Jakby komuś się spieszyło. Tymczasem cały ten komunikat mogli ograniczyć do liczby sprzedanych kopii na dzień publikacji i byłaby to informacja znacznie wartościowsza.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
24 października 2018 10:10:42
przy kursie: 38,50 zł
Steam nie zezwala na ujawnianie dokładnych danych sprzedażowych, temat był już kiedyś poruszany. Nie wiem natomiast dlaczego części podmiotów to nie dotyczy, być może to kwestia indywidualnej umowy ?
|
|
PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
24 października 2018 11:31:47
przy kursie: 38,50 zł
@pandorinium
Obawiam się, że jak spółka nie skoryguje raportu to się nie dowiemy jaka była sprzedaż przez weekend, bo z pewnością nie poda tego w sprawozdaniu. Nie upieram się przy tym, że sprzedali więcej niż 100 tyś. szt., a raczej przy tym, że raport zawiera błędy lub mocne zaokrąglenia. Możliwości są w zasadzie trzy. Być może jest tak jak piszecie, że sprzedało się 100 tyś i na tej podstawie błędnie podali przychody. Być może przychody są prawidłowe i błędnie podali ilości. A być może błędne są i przychody i ilości, bo przychód wzięli Steama, a nie swój, a ilości przeliczyli po cenie podstawowej. Z tego maila to PlayWay’a wynika że spółki otrzymują raport wykazujący przychody Steam’a. Ta wartość zapewne nie zawiera VAT i uwzględnia niższe ceny ze względu na lokalizacje. W takim przypadku tak jak piszesz średnia cena powinna być w okolicach 70 PLN a sprzedaż ok 130-135 tyś szt.
|
|
|
|
52 Dołączył: 2011-07-10 Wpisów: 982
Wysłane:
24 października 2018 11:48:40
przy kursie: 38,50 zł
Wierzę w to, że spółka nie manipuluje danymi i albo pomyłka, bo nie wiedzieli jak podać, albo taka jest prawda. W końcu oni dostają na bank pełną rozpiske, ile poszło sztuk, ile każda dała przychodu. Czy już od razu steam pokazuje prowizję czy to robi po kilku dniach, bo mogą być zwroty tego nie wiem. Dlatego uważam, że wzięli liczbę sprzedanych kopii i pomnożyli przez średnią ceną za kopię. Uważam tak, bo to mi się zgadza z rankingiem i szacunkami komentarz do kopii. Natomiast dowiemy się w raporcie ile było przychodu. W jakis sposób też wyliczymy ile poszło sztuk do konca roku to uważam, że możemy poznac czy to jest błąd, czy smutna prawda, ze mało sprzedali.
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
24 października 2018 13:17:54
przy kursie: 38,50 zł
Cytat:Jakby komuś się spieszyło. Tymczasem cały ten komunikat mogli ograniczyć do liczby sprzedanych kopii na dzień publikacji i byłaby to informacja znacznie wartościowsza. Oby nie pojawił się komunikat o zmianie posiadania, uzasadniający taki pośpiech.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
24 października 2018 14:03:42
przy kursie: 38,50 zł
Dla mnie jest jasnym, że mowa jest o sprzedaży wartościowej zrealizowanej na Steam, bo Steam w przekazanym raporcie pokazuje łączny dochód i na jego podstawie wylicza swoją prowizję. Nie mam tylko pewności, czy kwota ta zawiera VAT i podatek od sprzedaży, czy jest kwotą netto.
|
|
0 Dołączył: 2014-03-12 Wpisów: 529
Wysłane:
24 października 2018 21:32:36
przy kursie: 38,50 zł
Na Farmie byliśmy świadkami 3 dniowego płatnego trekkingu z przewodnikiem oraz noclegiem w okolicach szczytu, atakiem szczytowym dnia drugiego z rana i powrotem do bazy trzeciego dnia.
Reguły płatnych trekkingów są takie, że płacą uczestnicy, a zarabiają głównie organizatorzy. Ponieważ w okolicach szczytu było chłodno, organizatorzy wyposażyli uczestników w ciepłe ubranka, czapy i rękawiczki, których to podczas zejścia uczestnicy pozbywali się gwałtownie wraz z rosnącą temperaturą i zbliżaniem się do bazy, która szczęśliwie została osiągnięta.
|
|
12 Dołączył: 2014-02-16 Wpisów: 295
Wysłane:
24 października 2018 21:46:41
przy kursie: 38,50 zł
skąd ta pewność, że baza została osiągnięta?
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
24 października 2018 23:54:21
przy kursie: 38,50 zł
lelo-pakero napisał(a):@kmsc2
Lepiej patrzeć na ilość komentarzy z kluczy zakupionych bezpośrednio na steamie, bo w pozostałych są też klucze rozdane za darmo przez spółkę, dla prasy itp.
Tymczasem przez ostatnie 4h przybyło 300(!!) komentarzy. To jest wynik fenomenalny biorąc pod uwagę, że to już czwarty dzień sprzedaży, jak również to, że obecnie miażdżąca większość nowych recenzji jest pozytywna. Dla porównania Frostpunk w czwartym/piątym dniu sprzedaży miał przyrost komentarzy równy 750 przez 24h. Tu przy obecnym tempie może być przyrost nawet ponad 1500 recenzji w czwartym/piątym dniu sprzedaży. @Lelo nie zauważyłeś, że duża część właśnie tych pozytywnych komentarzy wygląda na pisane przez polsh-english wygląda to tak jakby została wynajęta jakaś firma do poprawienia wyniku Mogę się mylić ale nic na to nie wskazuje. 007 napisał(a):Nie od dziś wiadomo, że steamspy pokazuje dane z opóźnieniem, a poza tym dane te są niewiarygodne. Natomiast szacunki oparte na komentarzach do tej pory o dziwo okazywały się całkiem precyzyjne. Teraz mamy około 5,4 tyś komentarzy, z tego 53% pozytywnych. Jeżeli przyjmiemy, że komentarze negatywne zawyżają wynik i odrzucimy ich część dochodząc do proporcji 75/25, czyli mniej więcej tyle ile było zaraz po starcie, to wyjdzie ok. 3,8 tyś komentarzy co przy przeliczniku 65:1 daje ok. 250 tyś sprzedanych kopii. Przyjmując 45zł z kopii mamy ok. 11 mln przychodów, co by oznaczało, że WW3 zarobił na siebie w ciągu 2-3 dni. @007 Moim zdaniem te wyliczenia się nie spinają gra między północą niedziela poniedziałek a południem w poniedziałek przeskoczyła z progu 50-100k do progu powyżej 100k na stronie Steam. Opóźnienia opóźnieniami ale według moich ocen zawyżasz szacunkowy wynik i to możliwe, że nawet 2 krotnie. Niewiele wskazuje aby na poniedziałkowy poranek sprzedali realnie więcej niż 150k. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
25 października 2018 00:02:25
przy kursie: 38,50 zł
Frey napisał(a):Komunikat zaiste ciekawy - taki bełkotliwie prawniczy. Ja oprócz błyskotliwego zwrotu "przychody brutto" zwróciłbym jeszcze uwagę na słowo "wstępne". Co mieli na myśli pisząc o wstępnych przychodach brutto - czy czasem ten zwrot nie oznacza zliczenia wszystkich przychodów, bez uwzględnienia zwrotów (których pewnie trochę musiało być - przy początkowych słabych ocenach)? U podstaw moich wątpliwości leży niski - jak na taki rodzaj gry i liczbę kopii podaną przez spółkę, peak graczy, który do tego z doby na dobę maleje. Macie jakieś pomysły w tym temacie?
Od razu napiszę, że nie mam i nigdy nie miałem akcji F51, ani też nie zamierzam ich mieć. Premierę obserwuję uważnie, żeby się czegoś nauczyć.
Wygląda to na inżynierię finansową Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2016-03-02 Wpisów: 124
Wysłane:
25 października 2018 07:39:46
przy kursie: 38,50 zł
Z ciekawostek
Po pozycjonowaniu gry widać kto nas lubi i gry nie ignoruje i nie przeszkadza a kto wręcz przeciwnie (we Francji nie ma nas nawet na Top liście). W ogóle Europa słabiutko, widać to również np po Eurowizji. Może nie do tego bloku powinniśmy należeć. W USA 2 miejsce a też serwery nie działały. Azja też bardzo wysoko a przecież swoich gier mają mnóstwo. Jak popatrzeć na Top listę to ciekawe można mieć skojarzenia.
Miejsca na steam z podzialem na kraje The winner is..... Honkong 1 USA 2 Singapur 3 Japonia 3 Australia 3 Nowa Zelandia 3 Niemcy 4 Norwegia 5 Dania 5 Irlandia 5 Meksyk 5 Indie 5 Szwajcaria 7 Anglia 7 Włochy 7 Szwecja 9 Francja, Hiszpania poza Top
|
|
0 Dołączył: 2009-03-31 Wpisów: 12
Wysłane:
25 października 2018 07:54:32
przy kursie: 38,50 zł
www.stockwatch.pl/wiadomosci/r...czy ,,zródła własne,, mogą się podzielić jaki przyjmowało wskaznik dla wyliczenia sprzedaży ? Pozdrawiam.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
25 października 2018 08:10:38
przy kursie: 38,50 zł
@ ElaS Chyba raczej Europa o tej porze dopiero się budzi a w Azji jest popołudnie ...
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.