PARTNER SERWISU
ipbkyksl
67 68 69 70 71
007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 23 października 2018 21:35:19 przy kursie: 42,55 zł
Jak znajdziesz w jakimś sprawozdaniu w kosztach prowizję Steam to Ci uwierzę. Ze względu na VAT byłoby to technicznie trudne do ogarnięcia.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 23 października 2018 21:42:12 przy kursie: 42,55 zł
Na szczęście już za kilka miesięcy, no pół roku sam się przekonasz ile poszło kopii gry. Ja tam swoje wiem. Nie wiem jak jest rozwiązana sprawa ze steamem i prowizją, ale widzę liczbę, komentarze tej i innych gier i niestety czy Ci się to podoba czy nie, obstawiam 100K kopii. Ale możesz uważasz inaczej. Nie mam nic przeciwko. :)

Gdybyś bardzo się upierał przy tym to prowizja steam 30% to by musieli sprzedać 135K sztuk gry. mi tam się wydaje, że to jednak podaje sie liczby zgodne ze stanem faktycznym z widełkami plus minus jakieś 5-10%, a nie ponad 30 :D (135K x 70 od sztuki) No i jeszcze prowizja za silnik graficzny. To w sumie już nie wiadomo po co piszą przychód brutto zamiast po prostu przychód. :)
Edytowany: 23 października 2018 21:47

Uv
Uv
0
Dołączył: 2012-09-01
Wpisów: 31
Wysłane: 23 października 2018 21:48:15 przy kursie: 42,55 zł
spinor1 napisał(a):
Przychód brutto to kwota jaką płaci gracz, bez potrącania żadnych prowizji, czyli jak polak kupi to przychód brutto wyniesie 99zł. Nigdzie nie wspomnieli, że koszty się zwróciły, czytanie ze zrozumieniem się kłania.


Kłania się oj kłania ;)

"W związku z powyższym Zarząd Emitenta wskazuje, że osiągnięte przychody z gry WW3 przekroczyły już dotychczas poniesione przez Emitenta koszty produkcji oraz promocji gry, które szacowane są na kwotę ok. 8.000.000 zł."



spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 23 października 2018 22:05:05 przy kursie: 42,55 zł
Uv -> no i gdzie tam jest napisane, że koszty produkcji zostały zwrócone? Napisali jedynie, że kwota przychodów brutto(ta bez prowizji) jest wyższa niż koszty. To że a>b nie oznacza też, że c>b

Co do przychodów brutto to screen z tego jak to jest obliczane w Playwayu

kliknij, aby powiększyć


Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 23 października 2018 22:10:11 przy kursie: 42,55 zł
Komunikat zaiste ciekawy - taki bełkotliwie prawniczy. Ja oprócz błyskotliwego zwrotu "przychody brutto" zwróciłbym jeszcze uwagę na słowo "wstępne". Co mieli na myśli pisząc o wstępnych przychodach brutto - czy czasem ten zwrot nie oznacza zliczenia wszystkich przychodów, bez uwzględnienia zwrotów (których pewnie trochę musiało być - przy początkowych słabych ocenach)? U podstaw moich wątpliwości leży niski - jak na taki rodzaj gry i liczbę kopii podaną przez spółkę, peak graczy, który do tego z doby na dobę maleje. Macie jakieś pomysły w tym temacie?

Od razu napiszę, że nie mam i nigdy nie miałem akcji F51, ani też nie zamierzam ich mieć. Premierę obserwuję uważnie, żeby się czegoś nauczyć.


Uv
Uv
0
Dołączył: 2012-09-01
Wpisów: 31
Wysłane: 23 października 2018 22:11:27 przy kursie: 42,55 zł
Masz rację :)

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 23 października 2018 23:43:24 przy kursie: 42,55 zł
Cytat:
Co mieli na myśli pisząc o wstępnych przychodach brutto


nie uwzględniające zwrotów rozczarowanych awariami serwerow.
na steamie jest chyba tak że te zwroty się "procesują" przez kilka dni.

wlasnie sprobowalem czy jest lepiej? nie jest... 10 minut i nie da się połączyć.

może minąc jeszcze sporo czasu zanim kod wyklepią....
Edytowany: 23 października 2018 23:45

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 24 października 2018 10:03:41 przy kursie: 38,50 zł
aircanada15 napisał(a):
Komentarzy jest ponad 6,5 tysiąca ( 6 tysięcy ze Steam) więc jakoś dziwnie liczysz Lelo.
A współczynnik kopii na komentarz za weekend był na 90% poniżej 30.


Masz rację. Co innego liczyłem w głowie, a co innego napisałem. Bezpiecznie można założyć współczynnik 25 i mamy na teraz 6250x25= 156 tys. kopii. Ja operuję na kopiach na steamie tylko. Dla wszystkich recenzji zakładam, że współczynnik będzie trochę niższy. W każdym razie wynik będzie ten sam, więc to bez znaczenia.

Wracając do wczorajszego komunikatu o przychodach... Nie wiem co spółka chciała osiągnąć, ale moje zaufanie skutecznie ograniczyli. Po południu we wtorek podali dane sprzedażowe z niedzieli. Dlaczego 11 bit, Playway i Creepy Jar byli w stanie podać dane sprzedażowe ze steama na dzień publikacji raportu? Odpowiedź jest prosta - bo spółki mają te dane. Raport o sprzedaży Agony uwzględniał sprzedaż na dwie godziny przed publikacją raportu! Kolejna sprawa to mydlenie oczu przychodami brutto i odnoszenie ich do kosztów produkcji i marketingu. Tymczasem wchodzę w raport okresowy spółki i nie widzę takiej pozycji w ich RZiS :D Widzę jedynie przychód netto ze sprzedaży. Czyli spółka zdaje sobie sprawę co jest ICH przychodem, ale w raporcie chwalą się przychodem, który w znacznej części przypadnie innym. Pudrowanie, którego bardzo nie lubię. Jakby komuś się spieszyło. Tymczasem cały ten komunikat mogli ograniczyć do liczby sprzedanych kopii na dzień publikacji i byłaby to informacja znacznie wartościowsza.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 24 października 2018 10:10:42 przy kursie: 38,50 zł
Steam nie zezwala na ujawnianie dokładnych danych sprzedażowych, temat był już kiedyś poruszany.
Nie wiem natomiast dlaczego części podmiotów to nie dotyczy, być może to kwestia indywidualnej umowy ?

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 24 października 2018 11:31:47 przy kursie: 38,50 zł
@pandorinium

Obawiam się, że jak spółka nie skoryguje raportu to się nie dowiemy jaka była sprzedaż przez weekend, bo z pewnością nie poda tego w sprawozdaniu. Nie upieram się przy tym, że sprzedali więcej niż 100 tyś. szt., a raczej przy tym, że raport zawiera błędy lub mocne zaokrąglenia. Możliwości są w zasadzie trzy. Być może jest tak jak piszecie, że sprzedało się 100 tyś i na tej podstawie błędnie podali przychody. Być może przychody są prawidłowe i błędnie podali ilości. A być może błędne są i przychody i ilości, bo przychód wzięli Steama, a nie swój, a ilości przeliczyli po cenie podstawowej. Z tego maila to PlayWay’a wynika że spółki otrzymują raport wykazujący przychody Steam’a. Ta wartość zapewne nie zawiera VAT i uwzględnia niższe ceny ze względu na lokalizacje. W takim przypadku tak jak piszesz średnia cena powinna być w okolicach 70 PLN a sprzedaż ok 130-135 tyś szt.


pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 24 października 2018 11:48:40 przy kursie: 38,50 zł
Wierzę w to, że spółka nie manipuluje danymi i albo pomyłka, bo nie wiedzieli jak podać, albo taka jest prawda. W końcu oni dostają na bank pełną rozpiske, ile poszło sztuk, ile każda dała przychodu. Czy już od razu steam pokazuje prowizję czy to robi po kilku dniach, bo mogą być zwroty tego nie wiem. Dlatego uważam, że wzięli liczbę sprzedanych kopii i pomnożyli przez średnią ceną za kopię. Uważam tak, bo to mi się zgadza z rankingiem i szacunkami komentarz do kopii. Natomiast dowiemy się w raporcie ile było przychodu. W jakis sposób też wyliczymy ile poszło sztuk do konca roku to uważam, że możemy poznac czy to jest błąd, czy smutna prawda, ze mało sprzedali.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 24 października 2018 13:17:54 przy kursie: 38,50 zł
Cytat:
Jakby komuś się spieszyło. Tymczasem cały ten komunikat mogli ograniczyć do liczby sprzedanych kopii na dzień publikacji i byłaby to informacja znacznie wartościowsza.


Oby nie pojawił się komunikat o zmianie posiadania, uzasadniający taki pośpiech.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 24 października 2018 14:03:42 przy kursie: 38,50 zł
Dla mnie jest jasnym, że mowa jest o sprzedaży wartościowej zrealizowanej na Steam, bo Steam w przekazanym raporcie pokazuje łączny dochód i na jego podstawie wylicza swoją prowizję. Nie mam tylko pewności, czy kwota ta zawiera VAT i podatek od sprzedaży, czy jest kwotą netto.

win1248
0
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 529
Wysłane: 24 października 2018 21:32:36 przy kursie: 38,50 zł
Na Farmie byliśmy świadkami 3 dniowego płatnego trekkingu z przewodnikiem oraz noclegiem w okolicach szczytu, atakiem szczytowym dnia drugiego z rana i powrotem do bazy trzeciego dnia.

Reguły płatnych trekkingów są takie, że płacą uczestnicy, a zarabiają głównie organizatorzy.
Ponieważ w okolicach szczytu było chłodno, organizatorzy wyposażyli uczestników w ciepłe ubranka, czapy i rękawiczki, których to podczas zejścia uczestnicy pozbywali się gwałtownie wraz z rosnącą temperaturą i zbliżaniem się do bazy, która szczęśliwie została osiągnięta.

kmsc2
12
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 295
Wysłane: 24 października 2018 21:46:41 przy kursie: 38,50 zł
skąd ta pewność, że baza została osiągnięta?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 24 października 2018 23:54:21 przy kursie: 38,50 zł
lelo-pakero napisał(a):
@kmsc2

Lepiej patrzeć na ilość komentarzy z kluczy zakupionych bezpośrednio na steamie, bo w pozostałych są też klucze rozdane za darmo przez spółkę, dla prasy itp.

Tymczasem przez ostatnie 4h przybyło 300(!!) komentarzy. To jest wynik fenomenalny biorąc pod uwagę, że to już czwarty dzień sprzedaży, jak również to, że obecnie miażdżąca większość nowych recenzji jest pozytywna. Dla porównania Frostpunk w czwartym/piątym dniu sprzedaży miał przyrost komentarzy równy 750 przez 24h. Tu przy obecnym tempie może być przyrost nawet ponad 1500 recenzji w czwartym/piątym dniu sprzedaży.

@Lelo
nie zauważyłeś, że duża część właśnie tych pozytywnych komentarzy wygląda na pisane przez polsh-english
wygląda to tak jakby została wynajęta jakaś firma do poprawienia wyniku
Mogę się mylić ale nic na to nie wskazuje.Think

007 napisał(a):
Nie od dziś wiadomo, że steamspy pokazuje dane z opóźnieniem, a poza tym dane te są niewiarygodne. Natomiast szacunki oparte na komentarzach do tej pory o dziwo okazywały się całkiem precyzyjne. Teraz mamy około 5,4 tyś komentarzy, z tego 53% pozytywnych. Jeżeli przyjmiemy, że komentarze negatywne zawyżają wynik i odrzucimy ich część dochodząc do proporcji 75/25, czyli mniej więcej tyle ile było zaraz po starcie, to wyjdzie ok. 3,8 tyś komentarzy co przy przeliczniku 65:1 daje ok. 250 tyś sprzedanych kopii. Przyjmując 45zł z kopii mamy ok. 11 mln przychodów, co by oznaczało, że WW3 zarobił na siebie w ciągu 2-3 dni.


@007
Moim zdaniem te wyliczenia się nie spinają
gra między północą niedziela poniedziałek a południem w poniedziałek przeskoczyła z progu 50-100k do progu powyżej 100k na stronie Steam.
Opóźnienia opóźnieniami ale według moich ocen zawyżasz szacunkowy wynik i to możliwe, że nawet 2 krotnie. Niewiele wskazuje aby na poniedziałkowy poranek sprzedali realnie więcej niż 150k.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 25 października 2018 00:02:25 przy kursie: 38,50 zł
Frey napisał(a):
Komunikat zaiste ciekawy - taki bełkotliwie prawniczy. Ja oprócz błyskotliwego zwrotu "przychody brutto" zwróciłbym jeszcze uwagę na słowo "wstępne". Co mieli na myśli pisząc o wstępnych przychodach brutto - czy czasem ten zwrot nie oznacza zliczenia wszystkich przychodów, bez uwzględnienia zwrotów (których pewnie trochę musiało być - przy początkowych słabych ocenach)? U podstaw moich wątpliwości leży niski - jak na taki rodzaj gry i liczbę kopii podaną przez spółkę, peak graczy, który do tego z doby na dobę maleje. Macie jakieś pomysły w tym temacie?

Od razu napiszę, że nie mam i nigdy nie miałem akcji F51, ani też nie zamierzam ich mieć. Premierę obserwuję uważnie, żeby się czegoś nauczyć.


Wygląda to na inżynierię finansową Think
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

ElaS
0
Dołączył: 2016-03-02
Wpisów: 124
Wysłane: 25 października 2018 07:39:46 przy kursie: 38,50 zł
Z ciekawostek

Po pozycjonowaniu gry widać kto nas lubi i gry nie ignoruje i nie przeszkadza a kto wręcz przeciwnie (we Francji nie ma nas nawet na Top liście). W ogóle Europa słabiutko, widać to również np po Eurowizji. Może nie do tego bloku powinniśmy należeć. W USA 2 miejsce a też serwery nie działały. Azja też bardzo wysoko a przecież swoich gier mają mnóstwo. Jak popatrzeć na Top listę to ciekawe można mieć skojarzenia.

Miejsca na steam z podzialem na kraje
The winner is.....
Honkong 1
USA 2
Singapur 3
Japonia 3
Australia 3
Nowa Zelandia 3
Niemcy 4
Norwegia 5
Dania 5
Irlandia 5
Meksyk 5
Indie 5
Szwajcaria 7
Anglia 7
Włochy 7
Szwecja 9
Francja, Hiszpania poza Top

figo
0
Dołączył: 2009-03-31
Wpisów: 12
Wysłane: 25 października 2018 07:54:32 przy kursie: 38,50 zł
www.stockwatch.pl/wiadomosci/r...

czy ,,zródła własne,, mogą się podzielić jaki przyjmowało wskaznik dla wyliczenia sprzedaży ?

Pozdrawiam.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 25 października 2018 08:10:38 przy kursie: 38,50 zł
@ ElaS Chyba raczej Europa o tej porze dopiero się budzi a w Azji jest popołudnie ...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE farm51
  • The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku
    The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku

    The Farm 51 zakłada, że maksymalnie 10 miesięcy trybu early access pozwoli dopracować grę "Chernobylite 2: Exclusion Zone" do wersji gotowej do pełnej premiery. Studio koncentruje się obecnie na zbieraniu opinii graczy i przygotowaniu dużych aktualizacji zawartości.

  • The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów
    The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów

    The Farm 51 Group otrzymał decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ponad 2,1 mln zł na realizację projektu badawczo-rozwojowego. Jego celem jest stworzenie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (dronów) działających w warunkach walki radioelektronicznej. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.




67 68 69 70 71

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,229 sek.

bdpiqqpn
oaaitnqo
kvhswtyk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ennwfmwd
xspkslko
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat