
11 bit studios inwestuje coraz więcej
Narastająco po trzech kwartałach 2022 roku spółka zanotowała 59,58 mln zł przychodów ze sprzedaży (21 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz wypracowała blisko 16 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 13 proc.) i 19,97 mln zł zysku netto (wzrost o 14 proc. rok do roku).
– Nasze założenia na ten rok były daleko ostrożniejsze – przyznaje Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios.
Zwraca jednocześnie uwagę, że istotny wpływ na zysk netto spółki za pierwsze dziewięć miesięcy 2022 roku miały przychody finansowe z posiadanych aktywów finansowych (aktualizacji ich wyceny, a także odsetek od lokat bankowych). Wyniosły 7,86 mln zł wobec 1,59 mln zł w okresie porównawczym. W okresie styczeń-wrzesień bieżącego roku 11 bit studios wygenerowało przeszło 36,79 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej a wartość aktywów finansowych na koniec września 2022 roku (gotówki i jej ekwiwalentów, instrumentów finansowych oraz należności handlowych i podatkowych) wynosiła 111,27 mln zł. Z kolei łączne zobowiązania spółki na dzień bilansowy sięgały 24,97 mln zł.
Solidne osiągnięcia finansowe 11 bit studios za I-III kwartał 2022 roku to efekt skutecznej monetyzacji całego portfolio gier własnych, przede wszystkim „Frostpunka” i „This War of Mine” (kilka dni temu obchodził ósmą już rocznicę premiery) jak i z wydawnictwa. W tym okresie przychody ze sprzedaży „Moonlightera” (w II kwartale tytuł trafił na platformę Netflix), „Children of Morta” i debiutującej w sierpniu gry „South of the Circle” oraz pozostałych produkcji zewnętrznych odpowiadały za ok. 39 proc. przychodów Spółki ogółem. Rok wcześniej wskaźnik wynosił 25 proc.
– Jesteśmy zadowoleni z tego, jak rozwija się nasze wydawnictwo – komentuje prezes zarządu.
Przypomina, że w tym roku 11 bit studios zdecydowało się nabyć 40-proc. pakietu udziałów w Fool’s Theory, która jest producentem gry „Vitriol” (tytuł roboczy) oraz 5,1-proc. pakietu akcji Starward Industries, czyli producencie „The Invincible”, która to gra ma trafić na rynek w 2023 roku. 11 bit studios będzie wydawcą obu tytułów. Na portfel wydawniczy składają się jeszcze gry „Ava” i Botin” (tytuły robocze).
11 bit studios skupia się na produkcji trzech gier własnych, czyli „Frostpunka 2”, „The Alters” (kampania marketingowa tego tytułu ruszyła w III kwartale) oraz „Projektu 8” (tytuł roboczy), którego produkcja, mimo pewnych perturbacji, wróciła na właściwe tory.
– Systematycznie zwiększamy zatrudnienie. Rozbudowujemy zespoły deweloperskie. Wzmacniamy działy business developmentu, wydawniczy i marketingu, żeby lepiej sprostać czekającym nas wyzwaniom związanym nie tylko z premierami gier – wylicza przedstawiciel 11 bit studios.
Zwraca uwagę, że spółka systematycznie zwiększa wydatki na produkcję gier własnych i z wydawnictwa. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2022 roku nakłady na ten cel wyniosły 34,26 mln zł czyli były o 65,67 proc. większe niż w analogicznym okresie 2021 roku.
– Należy liczyć się z tym, że w kolejnych okresach kwoty na tego typu inwestycje będą rosły, co jest zgodne z planem średnioterminowym oraz długofalową strategią firmy – podsumowuje Przemysław Marszał.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.