Frostpunk zadebiutował 24 kwietnia 2018 roku o godzinie 15:00 i od razu zachwycił graczy i recenzentów. Zaraz po premierze gra wskoczyła na pierwsze miejsce w Steam Global Top Sellers, stając się w tamtym momencie najlepiej sprzedającą się produkcją na świecie. Już po 66 godzinach od premiery tytuł zwrócił koszty produkcji, które oszacowano na 12 mln zł.
Po roku od premiery średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi 84 dla recenzentów i 85 dla graczy. Z kolei w serwisie Steam gra zebrała ponad 21 tys. recenzji, z których aż 87 proc. jest pozytywnych.
Jeszcze miesiąc temu spółka na konferencji inwestorskiej chwaliła się, że liczba sprzedanych Frostpunków przekroczyła 1,4 mln kopii. Licznik wciąż bije, bo jak podkreśla studio, sprzedaż cały czas utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. To oznacza, że całkowita liczba sprzedanych Frostpunków zbliża się do 1,5 mln egzemplarzy.
– Liczba 1,4 mln kopii dotycząca sprzedaży Frostpunka padła na naszej konferencji inwestorskiej pod koniec marca i dotyczyła okresu od premiery do dnia konferencji. Przez ostatni miesiąc jeszcze trochę dołożyliśmy do tego wyniku, bo gra cały czas bardzo dobrze się sprzedaje – mówi Dariusz Wolak, IR Manager 11 bit studios.
Studio sprzedało co najmniej jeden egzemplarz gry w 191 krajach. Warto zwrócić uwagę, że dane te dotyczą tylko komputerów osobistych. Gra wciąż nie jest dostępna na konsolach, na których ma zadebiutować dopiero latem br., co studio potwierdziło w połowie kwietnia. 11 bit zapowiedziało również, że gra będzie wciąż rozwijana zarówno w formie darmowych aktualizacji, jak i pełnoprawnych dodatków.
Exactly a year ago on April 24, 2018 @frostpunkgame landed on PCs all around the world. In celebration of this momentous anniversary, we wanted to share some of the numbers behind the game starting with 1.400.000 copies sold! Frostpunk is on sale also on @steam_games @GOGcom pic.twitter.com/Nno3hKEkkx
— 11 bit studios (@11bitstudios) 24 kwietnia 2019
Frostpunk odniósł też sukces finansowy. W całym 2018 roku gra odpowiadała za większość przychodów 11 bit studios, które w tym okresie wyniosły rekordowe 82 mln zł. Na czysto spółka zarobiła 37,55 mln zł, a zysk EBIT wyniósł 46,95 mln zł.
11 bit studios jest producentem wieloplatformowych gier wideo, które wprowadza na światowe rynki głównie za pomocą dystrybucji cyfrowej. Najbardziej znane produkty spółki to seria Anomaly oraz gra This War of Mine. Oprócz produkcji gier spółka, w ramach inicjatywy 11 bit publishing, zajmuje się również wydawaniem gier zewnętrznych indie deweloperów.