Grupa Peixin projektuje, prowadzi prace badawcze i rozwojowe, produkuje i sprzedaje maszyny do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku, takich jak podpaski, pieluchy czy chusteczki higieniczne. Jest jednym z najstarszych chińskich producentów maszyn do produkcji artykułów codziennego użytku. Jedyny obecny zakład produkcyjny grupy, który ostatnio został rozbudowany w wyniku finalizacji pierwszego etapu inwestycji, znajduje się w Quanzhou, w prowincji Fujian w Chinach. Na początku 2016 r. firma planuje otwarcie nowej fabryki.
Na poniedziałkowym czacie inwestorskim w StockWatch.pl gościli Hongyang Dai i Kaida Xie, członkowie zarządu chińskiej grupy Peixin. Tematem spotkania były plany rozwoju oraz szczegóły SPO, czyli wtórnej oferty publicznej akcji Peixin International Group NV.

(Fot. materiały prasowe)
Oferta publiczna dotyczy sprzedaży do 3 mln akcji nowej emisji oraz do 0,6 mln sztuk oferowanych przez Jinyuan Investment Holdings Ltd. Z prospektu wynika, że około 20 proc. walorów z oferty zostanie przydzielonych inwestorom indywidualnym. W wypadku znaczącego popytu zarząd może podwyższyć liczbę w tej transzy do 25 proc. Jeśli uda się sprzedaż wszystkich nowych akcji w rękach prezesa i założyciela firmy Qiulina Xie pozostanie 65,6 proc. papierów. Obecnie kapitał dzieli się na 13 mln sztuk.
W transzy indywidualnych inwestorów zapisy potrwają do 17 czerwca. Natomiast inwestorzy instytucjonalni będą mogli składać zapisy między 20 i 25 czerwca. Niemniej uczestnicy czatu dociekali, jaki jest odbiór spółki przez instytucje po blisko roku od debiutu.
– Jesteśmy w trakcie spotkań z przedstawicielami instytucji. Harmonogram spotkań jest zapełniony. Spotykamy się z pozytywnym odbiorem ze strony rynku. Jest to dla nas zrozumiałe, że proces budowania relacji z rynkiem kapitałowym jest procesem długotrwałym, ale jesteśmy przekonani, że podejmowane przez nas działania są zgodne z najlepszymi praktykami. – powiedział Kaida Xie w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
>> Przebieg całego spotkania on-line z przedstawicielami zarządu chińskiej grupy Peixin >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl
Spółka realizuje plan inwestycyjny, którego wartość w latach 2014-2015 oszacowana jest na 330-360 mln RMB, czyli około 38,8-42,3 mln EUR. Z oferty publicznej Peixin chciałaby pozyskać około 50 mln zł, czyli około 100 mln RMB. Wpływy z emisji mają posłużyć do sfinansowania inwestycji w zakresie budowy nowej fabryki wraz magazynami jak również inwestycji w badania i rozwój oraz zakupu ziemi pod budowę centrum badań i rozwoju.
– Nasza strategia jest konsekwentna, zakłada rozwój przede wszystkim sprzedaży bezpośredniej na rynkach zagranicznych. Do najbardziej perspektywicznych rynków pod kątem rozwoju zaliczamy m.in. Indie, Turcję i USA. Atrakcyjnymi regionami są dla nas też kraje afrykańskie i Ameryka Południowa. Ostatnio podpisaliśmy też kontrakt na dostawę maszyny do Polski i liczymy, że mogą pojawić się kolejne tego typu zamówienia, chociaż Polska nie jest dla nas kluczowym rynkiem. – tłumaczył Kaida Xie.
W I kwartale spółka uzyskała dwucyfrowy progres wyników. Zysk EBIT wyniósł 3,79 mln euro i wzrósł o 21 proc. w ujęciu r/r. Natomiast zysk netto zwiększył się o 22 proc. do 3,21 mln euro. Inwestorzy chcieli wiedzieć czy w II kwartale można spodziewać się podobnej dynamiki.
– Nie publikujemy prognoz finansowych, ale możemy powiedzieć, że tendencje rynkowe kształtują się bardzo pozytywnie. – wyjaśniła Hongyan Dai.