Kino Polska podało, że zamierza kupić 80 proc. udziałów w spółce TV Okacje. Cena za przejmowane udziały to 59,5 tys. zł. Dodatkowo Kino Polska udzieli pożyczki na rzecz TV Okazje w wysokości nie wyższej niż 250 tys. euro z przeznaczeniem na rozwój jej działalności.
TV Okazje Sp. z o.o. jest podmiotem debiutującym na rynku mediów, zajmującym się sprzedażą pozyskiwanych od zewnętrznych dystrybutorów produktów teleshoppingowych za pośrednictwem telewizji, rynków e-commerce oraz sieci detalicznych. Kino Polska szacuje, że wyżej opisana inwestycja będzie miała pozytywny wpływ na zysk EBITDA spółki już w 2015 roku.
Sam emitent w I półroczu tego roku zanotował w ujęciu r/r 18-proc. wzrost zysku na tym poziomie do 17,1 mln zł. W wyniku EBITDA nie jest uwzględniany zysk ze sprzedaży akcji Stopklatki SA (ponad 36,5 mln zł). Na czysto giełdowa spółka zarobiła 43,3 mln zł wobec 10,3 mln zł. Spadły natomiast przychody z 55,4 mln zł do 48,6 mln zł. Grupie udało się jednak o 30 proc. zwiększyć przychody z działalności emisyjnej. Miało to związek z przejęciem pod koniec 2013 roku spółki Filmbox International Ltd., właściciela kanałów filmowych z rodziny FilmBox. Natomiast o ponad 21 proc. zwiększyły się także wpływy z reklam, głównie dzięki znacznemu wzrostowi ilości sprzedanej przestrzeni reklamowej.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 2,08 przy średniej dla sektora 1,42 >> Analizę wskaźnikową Kino Polska uwzględniającą wyniki za II kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
W tym roku akcje Kino Polska mają za sobą mocną przecenę, która sięgnęła 57 proc. W zeszłym roku notowania spółki zyskały na wartości ponad 100 proc. Akcje Kino Polska debiutowały na głównym parkiecie w kwietniu 2011 roku. W ofercie publicznej sprzedawane były po 9,50 zł za sztukę, teraz notowane są w okolicach 11,50 zł.