Podpisany we wtorek kontrakt z Budimeksem jako liderem konsorcjum (z 50-proc. udziałem) i Strabagiem opiewa na kwotę brutto 719 mln zł. Oferta została wybrana jako najkorzystniejsza cenowo. Budżet zamawiającego w przetargu opiewał na ponad 835 mln zł.
Na plac budowy wykonawca musi wkroczyć w ciągu 14 dni od podpisania umowy, po otrzymaniu zaliczki w wysokości od 5 proc. do 10 proc. zaakceptowanej kwoty kontraktowej brutto. Termin zakończenia robót ustalono na 14 miesięcy, wyłączając okres zimowy od połowy grudnia do 15 marca.
Zakres robót na 41-kilometrowym odcinku autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Wschodni) – Jarosław (węzeł Wierzbna) obejmuje dokończenie niewielkiej części nasypów, wykonanie nawierzchni trasy głównej, barier energochłonnych, ekranów dźwiękochłonnych, budowę dróg serwisowych oraz prace wykończeniowe, takie jak nasadzenie zieleni.

Fragment autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Wschodni) – Jarosław (węzeł Wierzbna) (Źródło: gddkia.gov.pl)
Budowa feralnego odcinka pierwotnie miała zakończyć się w połowie 2012 r., ale później termin oddania drogi został przedłużony do końca 2014 r. Jednak w połowie stycznia kontrakt o wartości 1,8 mld zł netto został wypowiedziany. GDDKiA zarzucała wykonawcy – konsorcjum Polimeksu Mostostal i słowackiej spółki Doprastav a.s. – duże opóźnienia w realizacji. Jak wyliczyła Krajowa Dyrekcja, na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie rzeczowe wynosiło 69 proc., natomiast upływ czasu 105 proc.
Ledwie dzień wcześniej otwarto dokończony przez Budimex odcinek drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław. Pierwotnym wykonawcą 29-kilometrowej trasy od Kaczkowa do Korzeńska było konsorcjum Alpine Bau, PBG i Hydrobudowy Polska. Jeszcze przez dwa miesiące Budimex będzie prowadził prace poza jezdnią główną. Swoje usługi Budimex wycenił na 244,52 mln zł brutto, co również było najniższą ceną w przetargu.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 7,83 przy średniej dla sektora 1,02 >> Analizę wskaźnikową Budimeksu uwzględniającą wyniki za II kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
Z kolei na początku września konsorcjum Budimex-Strabag zostało wybrane na wykonawcę dokończenia robót na odcinku autostrady A1 Stryków – węzeł Tuszyn. Wartość kontraktu to 271,1 mln zł netto. Dwa dni wcześniej Budimex i hiszpańska spółka Ferrovial Agroman wygrały przetarg na budowę drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza w ciągu drogi ekspresowej S3 za co mają otrzymać 83,6 mln zł netto.
Ostatnia seria komunikatów sprzyja giełdowym notowaniom budowlanej spółki. Od początku sierpnia, kiedy kurs akcji zjechał do lokalnego dołka 111 zł, do dziś walory podrożały o 20 proc. do 133 zł. Kurs akcji aktualnie walczy z oporem na poziomie szczytów z maja i czerwca. Jeżeli uda się pokonać tę barierę, następnym ważnym poziomem będzie 136 zł, gdzie wypada historyczne maksimum cenowe.