Trzeci kwartał 2015 r. był słabszy w wykonaniu CCC. Swoje piętno odcisnęła pogada – wysokie temperatury nie sprzyjały popytowi na kolekcje jesienno-zimowe. Mimo wzrostu przychodów o 8 proc. r/r do 512,4 mln zł, zyski wyraźnie spadły. EBIT skurczył się o 53,4 proc. i wyniósł 24,3 mln zł, a zysk netto zmniejszył się o 15,9 proc. do 33,8 mln zł. Pierwszy z wypracowanych rezultatów okazał się gorszy od konsensusu PAP o 14,6 proc., a drugi był lepszy o 8,8 proc. Na poziomie zysku netto wyniki były wsparte kwotą 15 mln zł podatku dochodowego.
– Wyniki CCC są dla mnie negatywnym zaskoczeniem na poziomie operacyjnym, EBIT jest 6 proc. niższy od moich szacunków. Ta różnica wynika z trochę wyższych kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu. Drugi kwartał z rzędu zysk operacyjny jest wspomagany pozytywnym saldem pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych. To jest nietypowa sytuacja w spółkach odzieżowych. Zysk netto jest wyższy od moich oczekiwań, ale najważniejsze są wyniki na poziomie operacyjnym. – ocenia Małgorzata Kloka, analityk Pekao IB (PAP).
W minionym kwartale spółka kontynuowała dalszą ekspansję zagraniczną. Grupa otworzyła 5 salonów w Niemczech, po 2 salony w Rosji, Rumunii i na Słowacji, po jednym na Łotwie, Węgrzech, Ukrainie, w Chorwacji i Słowenii. W sumie na koniec września dysponowała 751 sklepami, z czego 686 to placówki własne, a 65 franczyzowe. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 22,4 proc. i wynosiła na koniec września 316,1 tys. mkw, a w przypadku franczyzowych powiększyła się o 48,1 proc. do 27,4 tys. mkw.>> Sprawozdanie finansowe CCC znajdziesz tutaj

(Fot. DP/stockwatch.pl)
Po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku przychody obuwniczej grupy wynoszą 1,552 mld zł, a zysk netto 145,4 mln zł. W ujęciu r/r jest to poprawa odpowiednio o około 17 proc. i 32 proc. Zwraca uwagę także dodatni cash flow operacyjny na poziomie 33,5 mln zł wobec minus 154,5 mln zł zanotowanych rok wcześniej. Na koniec września spółka dysponowała kwotą 170,4 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów. Na koniec zeszłego roku było to 161,9 mln zł. Spadły zobowiązania krótkoterminowe z 585,1 mln zł do 509,5 mln zł, a wzrosły długoterminowe z 256,9 mln zł do 337,5 mln zł.
Bez przytupu rozpoczął się dla CCC także IV kwartał. Październikowa dynamika sprzedaży wyniosła 24,8 proc. i była zbliżona do przyrostu powierzchni handlowej. Eksperci przyznają, że generalnie listopad i grudzień są nieco słabszymi miesiącami niż październik, jednakże w tym okresie kluczowa będzie pogoda. Chodzi o opady śniegu i temperatury bliskie zera lub nieco poniżej, co sprzyja sprzedaży kolekcji zimowej. Natomiast jeśli ciepła aura utrzyma się dłużej, to wzrośnie presja na obniżkę marż w celu wyprzedaży kolekcji.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom CCC
DM BPS wylicza, że patrząc przez pryzmat dotychczasowych wyników, tegoroczne przychody mogą wynieść 2,354 mld zł i pozwolą na wypracowanie odpowiednio 290,3 i 261 mln zł EBIT i zysku netto. Przy obecnej kapitalizacji daje to wskaźnik P/E’15 na poziomie 24,8. W tym roku akcje CCC zachowują się dość chimerycznie. Od początku roku zyskały na wartości 28 proc., ale już 6-miesięczna stopa zwrotu pokazuje 6-proc. spadek, a 3-miesięczna jest na 11-proc. minusie. Natomiast w skali ostatniego miesiąca zwyżka sięga 4 proc. W tym tygodniu analitycy DM BZ WBK zasugerowali, że CCC może zastąpić Bogdankę w WIG20 przy okazji kwartalnej rewizji indeksów.