Haitong Bank zaktualizował rekomendacje dla akcji CCC i LPP. Biuro faworyzuje pierwszą ze spółek i podnosi zalecenie z neutralnie do kupuj. Nowa cena docelowa wzrosła do 180 zł (140 zł poprzednio). Zdaniem analityków, wyższa wycena to efekt uwzględnienia przejęcia przez CCC spółki ebuwie, co ma zwiększyć wartość bieżącą netto (NPV) o 25,20 zł na akcję. Dodają, że dzięki eobuwie.pl, CCC może bronić swojej tradycyjnej obecności w handlu detalicznym i zarabiać na e-handlu, co stanowi odpowiedź na zmieniające się zwyczaje zakupowe konsumentów. Haitong Bank uwzględnia również podatek od sieci handlowych, który obniża cenę docelową akcji o 10,50 zł/akcję. Według raportu, zarząd CCC jest zbyt optymistycznie nastawiony do wyników swojej ekspansji w Niemczech i Austrii.
>> W serwisie znajdziesz analizę sytuacji fundamentalnej CCC po wynikach za III kwartał >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
Jednocześnie Haitong Bank podtrzymał rekomendację sprzedaj dla LPP. Towarzyszyło temu obniżenie ceny docelowej z 7.520 zł do 5.823 zł. Tu wycena została obniżona z powodu większego niż oczekiwano spadku marży brutto w wyniku dużej wyprzedaży zapasów w I półroczu, niekorzystnych kursów walut (silny USD, słabe RUB i UAH) i silniejszej niż oczekiwano konkurencji. Na dodatek, analitycy założyli wprowadzenie podatku od sieci handlowych, który może wynieść ok. 71 mln zł z zysku operacyjnego EBIT za 2016E (ok. 12 proc.).

(For. mat. spółki)
Haitong Bank oczekuje, że kursy walut i konkurencja będą dalej ciążyć na marży brutto w roku 2016, a ewentualne widoczne ożywienie będzie hamować nieunikniony wzrost kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych. Analitykom nie podoba się bardzo niska obecność LPP w e-handlu i mają oni poważne obawy, czy kopiowanie strategii Inditexu polegającej na rozwijaniu sklepów internetowych jednej marki odniesie sukces w dłuższej perspektywie, biorąc pod uwagę fakt, że rozpoznawalność marki LPP jest znacznie niższa niż Inditexu. LPP pozostaje spółką wzrostową, ale analitycy obniżyli swoje prognozy średniorocznej stopy wzrostu przychodów i EBIT na okres 2014-17E do 12 proc. i 6 proc., w porównaniu z 23 proc. i 32 proc. w latach 2010-14. Analitycy Haitong Bank uważają, że spółka nie zasługuje na ocenę EV/EBITDA lub P/E porównywalną do Inditexu i H&M, ze względu na jej ok. 30-proc. niższe marże EBIT.>> Analityk StockWatch.pl przyjrzał się dokładnie sytuacji fundamentalnej LPP po wynikach za III kwartał
Także w listopadzie analitycy BM BGŻ BNP Paribas wydali przeciwstawne rekomendacje dla liderów segmentu modowego. CCC dostał kupuj z ceną docelową 189,81 zł, a LPP sprzedaj z wyceną akcji na 6.124,27 zł. Biuro prognozuje, że pierwsza ze spółek osiągnie w tym roku 250,4 mln zł zysku netto i 259,4 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 2,37 mld zł. Natomiast druga odpowiednio 350 mln zł, 509 mln zł i ponad 5 mld zł.
W ostatnich miesiącach zmorą obu spółek były warunki atmosferyczne, które nie sprzyjały intensywnej sprzedaży kolekcji jesienno-zimowych. Widać to było w wynikach sprzedażowych we wrześniu. Pewną poprawę widać było w październiku. Jednak widać było, że dynamiki ledwo gonią za wzrostem powierzchni handlowej. Przed LPP i CCC kluczowy okres, w którym główną rolę ponownie odegra czynnik pogodowy.