Bytom dobrze zakończył 2015 r. pod względem sprzedażowym. Grudniowa sprzedaż detaliczna spółki wzrosła o 30,5 proc. w ujęciu r/r do 15,83 mln zł. W tym okresie sprzedaż hurtowa spadała o 44,3 proc. do 0,34 mln zł. Niemniej łączne przychody zwiększyły się o 26,9 proc. do 16,17 mln zł. W grudniu marża detaliczna wyniosła 51,3 proc. wobec 53,5 proc. rok wcześniej.
W ujęciu narastającym za 12 miesięcy 2015 r. sprzedaż w detalu wzrosła o 29,5 proc. do 122,73 mln zł, a w hurcie spadła o 11,4 proc. do 5,15 mln zł. W sumie dało to 127,88 mln zł i dynamikę przekraczającą 27 proc. Marża detaliczna w tym okresie to 54,7 proc. wobec 53,9 proc. z 2014 r. W sumie detal i hurt wykazał marżę w wysokości 53,9 proc., a rok wcześniej było to 52,8 proc.

(Fot. DP/stockwatch.pl)
W poprzednich miesiącach różnie wyglądała dynamika sprzedaży Bytomia. W listopadzie najważniejszy dla spółki segment detaliczny przyniósł wzrost o 16,9 proc., a w październiku o 29,2 proc. Natomiast marża detaliczna wyniosła odpowiednio 55,4 proc. i 58,3 proc.
Ubiegłoroczna poprawa wyników sprawiła, że Bytom był jednym z hitów inwestycyjnych 2015 r. Roczna stopa zwrotu daje ponad 100-proc. wzrost. Jednak w II połowie ubiegłego roku kurs akcji wyhamował, a 5-miesięczna stopa zwrotu jest na 19-proc. minusie. W grudniu analitycy DM BDM wydali rekomendację redukuj z wyceną 2,77 zł za akcję. Biuro sugeruje, że pole do skokowej poprawy marży może być już mocno ograniczone (Vistula od kilku lat osiąga rentowność w okolicy 53-54 proc.), a dodatkowo istnieje ryzyko obniżenia dynamiki obrotów – było to widoczne już w listopadzie.