DM BDM podniósł rekomendację dla akcji LPP z redukuj do akumuluj. Jednocześnie biuro podwyższyło cenę docelową z 5.658,70 zł do 6.412,70 zł. Raport wydano przy kursie 5.835 zł.
Autorzy rekomendacji zwracają uwagę, że przecena akcji odzieżowego giganta, która trwała od grudnia 2013 roku, była efektem pogarszającego się otoczenia rynkowego, z którym przyszło się zmierzyć LPP. W opinii analityków, po bardzo ciężkim ubiegłym roku, ten może przynieść światełko w tunelu. Przede wszystkim chodzi o czynniki związane ze sprzedażą.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LPP
– Po kilku miesiącach ujemnych odczytów lfl, grupa pod koniec minionego roku powróciła do dodatnich rezultatów. Po drugie w okresie styczeń-luty spółka zaraportowała bardzo wysokie dynamiki obrotów (>20 proc. r/r; powyżej tempa wzrostu powierzchni handlowej), co wskazuje na dalszą odbudowę sprzedaży porównywalnej. W naszej ocenie powolnemu odwróceniu może ulec erozja pierwszej marży, która istotnie obarczyła wyniki w ’15. W modelu zakładamy, że 1Q’16 może być jeszcze pod presją USD/PLN, jednak w kolejnych kwartałach baza będzie niska i oczekujemy lekkiej odbudowy rentowności brutto ze sprzedaży. Warto też podkreślić, że LPP zmieniło nieco model biznesowy – tempo otwarć jest wolniejsze niż wcześniej wskazywał zarząd, jednak w naszej ocenie jest dobry ruch, który z jednej strony może wydłużyć utrzymanie tempa przyrostu sieci w kolejnych latach na poziomie ok. 8-10 proc., a dodatkowo ograniczy kanibalizację wewnątrz grupy. Zwracamy uwagę, że spółka jest obecnie handlowana przy wskaźniku EV/EBITDA’16, który wcześniej był akceptowany przez rynek. – ocenia DM BDM.

(Fot. mat. prasowe)
Na 2016 r. broker prognozuje około 6 mld zł obrotów. To 17,6 proc. więcej r/r, co oznacza, że przyrost przychodów będzie wyższy niż tempo rozwoju sieci. Wskazano, że LPP wykorzystuje brak konkurencji na rynku rosyjskim, co wspiera region odpowiadający za około 20 proc. sieci – przełożenie na wysokie, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży z mkw. w walucie lokalnej. Wsparciem powinien być program 500+, który ruszy od 1 kwietnia i wzmocni konsumpcję gospodarstw domowych, jednak jego wpływ może być widoczny dopiero w II półroczu 2016 r. Oszacowano, że marża handlowa ustabilizuje się na poziomie 52-53 proc. (konkurencyjny rynek, presja walut), natomiast EBITDA będzie w okolicach 828 mln zł. W 2015 r. wynik EBITDA wyniósł 726,8 mln zł. Prognozowany zysk netto na 2016 r. to 459,6 mln zł wobec 352 mln zł uzyskane rok wcześniej.>> Zobacz także: 11 spółek, które obłowią się na programie Rodzina 500+
– LPP dalej prowadzi renegocjacje części umów najmu, co powinno załagodzić wzrost kosztów płac (spodziewamy się, że koszty pracownicze z mkw. wzrosną o ok. 9-10 proc. r/r; dynamika kosztów okołosklepowych +2 proc. r/r). W wycenie uwzględniamy także planowany podatek od obrotu. W perspektywie 2016 r. zakładamy wzrost powierzchni handlowej o ok. 11 proc. r/r. Zwracamy uwagę, że w 1Q’16 może dojść do dalszej erozji wyników, a ich odbudowy można oczekiwać dopiero w kolejnych kwartałach. – czytamy w raporcie.
Grupa po pierwszych dwóch miesiącach tego roku ma na koncie 759 mln zł przychodów, co daje 21-proc. wzrost r/r. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec lutego wyniosła ok. 840 tys. mkw., zwiększając się o ok. 17 proc. Natomiast szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży w lutym wyniosła około 47 proc. i była o ok. 4 p.p. niższa od marży zrealizowanej w lutym rok wcześniej. W tym roku akcje LPP zyskały 2 proc. W skali ostatnich 12 miesięcy są na 21-proc. minusie.