yzfvzmuf
Advertisement
PARTNER SERWISU
toujxxdb

Vistula z Lewandowskim w składzie tylko nieznacznie poprawiła zyski

Omawiane walory:

Przecena akcji odzieżowej spółki na starcie środowej sesji to sygnał, że rynek liczył na więcej. Niższe zyski operacyjne wypracował sektor odzieżowy, gdzie w wyniki biły m.in. wyższe koszty najmu i zwiększone wydatki na reklamę i marketing.

Vistula zakończyła II kwartał 2016 r. przychodami na poziomie 154,3 mln zł. To rezultat wyższy o 16,4 proc. r/r i zgodny z konsensusem PAP. Jednak tylko lekko wzrosły zyski – EBIT o 1,1 proc. do 17,7 mln zł, a zysk netto o niespełna 1 proc. do 12,2 mln zł. To odczyty słabsze od konsensusu odpowiednio o 8 i 10,6 proc.

To jednak wystarczyło by w całym I półroczu wynik netto wyszedł na plus. Czysty zysk wyniósł 12,1 mln zł (+20 proc.). EBIT zwiększył się o 5 proc. do 19,5 mln zł. Towarzyszył temu 16-proc. wzrost przychodów.

Na koniec czerwca powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zwiększyła się do około 28,6 tys. m2. Wzrost powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 7,8 proc., a jubilerskim 11,6 proc. W minionym półroczu zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego zwiększył się o 14 proc. do 89,7 mln zł. W raporcie spółka zwraca uwagę, że w tym kanale obserwowany jest wzrost sprzedaży internetowej. Kanał e-commerce cechuje się mniejszą marżą w stosunku do tradycyjnej w salonach. To w konsekwencji obniża marżę handlową – spadek w analizowanym okresie z 53,5 proc. do 52,9 proc. Rosły też koszty sprzedaży segmentu odzieżowego (+18 proc.). To konsekwencja m.in. wyższych kosztów związanych z czynszami i zwiększonych wydatków na reklamę. W efekcie segment zaliczył spadek zysku operacyjnego.

– W I półroczu 2016 roku nastąpiło zmniejszenie zysku z działalności operacyjnej o 0,5 mln zł w porównaniu do I półrocza 2015 roku. Istotny wpływ na koszty miała kumulacja w miesiącu czerwcu 2016 nakładów na reklamę i marketing związana z trwającymi Mistrzostwami w Piłce Nożnej EURO 2016. Poza współpracą z Robertem Lewandowskim Vistula była również partnerem PZPN i reprezentacji Polski. – czytamy w raporcie półrocznym Vistuli.

Źródło: mat. prasowe Vistula SA

Źródło: mat. prasowe Vistula SA

W segmencie jubilerskim zysk brutto na sprzedaży zwiększył się o 18,3 proc. do 54 mln zł, a marża lekko wzrosła z 51,5 do 51,9 proc. Tu w I półroczu zysk operacyjny zwiększył się o 19 proc. do 9,2 mln zł.

Mankamentem w raporcie są ujemne przepływy operacyjne. Cash flow na tym poziomie wyniósł -17,9 mln zł wobec -7,9 mln zł rok wcześniej. W Vistuli funkcjonuje program motywacyjny, który zakłada wypracowanie w 2016 r. skonsolidowanego zysku netto na poziomie co najmniej 29 mln zł i minimalnie 55 mln zł na poziomie wyniku EBITDA. Na półmetku mamy wypracowane odpowiednio 12,1 mln zł i 26,4 mln zł. W tym roku grupa planuje uruchomienie 52-54 nowych salonów. To w efekcie ma dać 370 salonów wszystkich marek i pozwoli przekroczyć łączną powierzchnię sprzedaży powyżej 30 tys. mkw. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Vistuli

Środową sesję akcje Vistuli rozpoczęły od ponad 2,5-proc. przeceny. W tym roku akcje Vistuli zyskały ponad 20 proc. W sierpniu zawędrowały na nowe szczyty nie widziane od 2008 r. Trzyletnia stopa zwrotu pokazuje wzrost o 114 proc. 

wykres_vistula

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Dino Polska i Play zastąpią Energę i Eurocash w WIG20

    Giełda przedstawiła wynik rocznej rewizji portfeli głównych indeksów. Energa i Eurocash tracą miejsce w prestiżowym segmencie na rzecz debiutantów z 2017 r. Rewizja zmniejszy odrobinę udział Skarbu Państwa w indeksie WIG20.

  • Giełdowi faworyci DM mBanku na 2019 rok

    Grudzień to nie tylko czas podsumowań, ale także ostatni dzwonek na przygotowanie strategii inwestycyjnej na kolejny rok. W tym tygodniu garść wskazówek dał DM mBanku. Biuro w cyklicznym raporcie wytypowało blisko 30 spółek, które w przyszłym roku będą mocniejsze od szerokiego rynku. 

  • Sąd zarejestrował połączenie Vistula Group i Bytomia

    Fuzja dwóch znanych spółek odzieżowych stała się faktem. Krakowski sąd dokonał wpisu w rejestrze przedsiębiorców KRS połączenia VISTULA Group ze spółką Bytom.

  • Vistula Group miała 14,1 mln zł zysku netto w II kw. 2018 r.

    Odzieżowo-jubilerska nie przełożyła blisko 12-proc. wzrostu sprzedaży na poprawę zysków w II kw. 2018 r. Zarząd zapewnia, że fuzja Bytomiem dojdzie do skutku jeszcze w tym roku.

  • UOKiK wydał zgodę na połączenie Vistuli i Bytomia

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał zgodę na połączenie VISTULA Group i Bytom. W piątek po południu obie spółki znajdują się nad kreską i rosną odpowiednio o ok. 1 i 3,5 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat