Strata operacyjna wyniosła 1,29 mln zł wobec 3,23 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 0,29 mln zł w porównaniu z 4,55 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,46 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 6,63 mln zł rok wcześniej.>> Pełen raport Vivid Games za I kwartał 2017 r. znajdziesz tutaj >>>>
– Mimo, że premiera nowej gry miała miejsce dopiero w końcówce pierwszego kwartału udało się nam znacząco zwiększyć sprzedaż wobec ostatniego kwartału 2016 r. To efekt dobrego przyjęcia gry ‚Highway Getaway’ oraz wzrostu przychodów z ‚Real Boxing’. Mimo, że sprzedaż odbiega jeszcze od wyniku za analogiczny okres roku ubiegłego, jestem przekonany, że kolejne kwartały przyniosą stabilizację wyników ze skokowym wzrostem w IV kwartale, w którym planujemy premiery dwóch dużych produkcji, ‚Metal Fist’ i ‚Outer Pioneer’. Uważam, że najgorszy czas mamy już za sobą i możemy zaskoczyć rynek już tylko in plus – powiedział prezes Vivid Games Remigiusz Kościelny, cytowany w komunikacie.
Najnowsza odsłona marki – „Real Boxing Manny Pacquiao” miała miejsce w kwietniu bieżącego roku. W miesiąc od premiery gra została pobrana ponad 1 mln razy.
– Uważamy to za dobry wynik. Wskaźniki monetyzacji są zgodne z założeniami. W lipcu planujemy pierwszą aktualizację na obu platformach, która będzie zsynchronizowana z kolejną walką mistrza świata. Co ciekawe, premiera gry nie wpłynęła na obniżenie ilości pobrań pozostałych tytułów marki – dodał prezes.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2017 r. wyniosła 2,87 mln zł wobec 2,39 mln zł zysku rok wcześniej.
W tym roku Vivid Games zamierza również podpisać kolejne umowy wydawnicze i zapowiada 4 premiery w roku 2018, a tym samym zwiększenie liczby gier do 10.
W czwartek przed południem kurs akcji Vivid Games tracił ponad 5 proc. w stosunku do zamknięcia poprzedniej sesji.