
T-Mobile Polska na koniec czerwca 2017 roku obsługiwał 10,25 mln klientów. Baza abonentów wyniosła 6,74 mln, a klientów usług przedpłaconych 3,51 mln. (Fot. T-Mobile/fb)
– W drugim kwartale 2017 roku przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły wartość 1,59 mld zł, a w całym pierwszym półroczu 2017 roku wyniosły 3,165 mld zł i były wyższe o 0,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. W drugim kwartale skorygowana EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 525 mln zł (957 mln zł w I półroczu), a marża EBITDA osiągnęła poziom 32,9 proc. Bazując na porównywalnych danych, w II kwartale 2017 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wzrosły o 2,3 proc., a EBITDA zmniejszyła się o 4,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku – czytamy w komunikacie.
T-Mobile Polska na koniec czerwca 2017 roku obsługiwał 10,25 mln klientów. Baza abonentów wyniosła 6,74 mln, a klientów usług przedpłaconych 3,51 mln. Liczba aktywacji netto w bazie klientów kontraktowych w drugim kwartale 2017 r. wyniosła 45 tys., co oznacza, że jest on już piątym z kolei kwartałem, w którym spółka odnotowuje wzrost bazy klientów abonamentowych.
– W całej pierwszej połowie 2017 roku spółka odnotowała wzrost łącznej liczby abonentów o 129 tys. W drugim kwartale br. w segmencie klientów usług przedpłaconych nastąpiła stabilizacja po okresie spadków związanych z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji numerów prepaid w Polsce. W drugim kwartale 2017 roku zmniejszył się wskaźnik odejść klientów (churn) o 1,3 pkt. proc. w porównaniu do wyników spółki w II kwartale roku ubiegłego – czytamy dalej.
– T-Mobile Polska w II kwartale 2017 roku poprawił wyniki operacyjne w porównaniu do poprzedniego roku. Zwiększyła się lojalność klientów T-Mobile, co widać w niższym wskaźniku churn oraz w wyraźnej poprawie statystyk przenoszalności numerów. Przychody całkowite spółki w II kw. odzwierciedlają większą bazę klientów oraz rosnącą sprzedaż urządzeń. Dodatkowo na wyniki całego rynku telekomunikacyjnego będą miały wpływ dwa negatywne trendy wynikające z wprowadzenia nowych regulacji roamingowych w czerwcu: utracone przychody oraz rosnące koszty obsługi roamingu w UE – powiedział prezes T-Mobile Polska Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.
Na wyniki finansowe T-Mobile Polska w I połowie 2017 roku wpływ miały rosnące przychody jak również szereg kosztów zmiennych jak koszty urządzeń, interkonektu oraz roamingu, które są odzwierciedlane w wyniku EBITDA spółki, dodał członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska Szabolcs Gaborjani.
Wyniki przenoszalności numerów komórkowych w II kwartale 2017 roku pokazują wzrost zainteresowania klientów ofertą T-Mobile. Szczególnie w segmencie abonamentowym, gdzie spółka poprawiła wyniki przenaszalności w ujęciu rocznym z minus 41 tys. w zeszłym roku do plus 19 tys. obecnie, zaznaczono w komunikacie.
– W II kwartale 2017 r. ponad dwa razy więcej numerów zostało w sumie przeniesionych do sieci T-Mobile od innych operatorów w porównaniu do ubiegłego roku. Warto podkreślić, że równocześnie zmniejszyła się liczba klientów odchodzących. Dzięki temu T-Mobile uzyskał w II kwartale 2017 roku po raz pierwszy od lat neutralny bilans przenoszalności numerów – stwierdzono w informacji.
Obecnie w zasięgu sieci LTE T-Mobile Polska znajduje się 99,8 proc. populacji Polski, co odpowiada 97 proc. powierzchni kraju. W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba stacji obsługujących technologię LTE zwiększyła się o 450 i obecnie już 9.750 stacji bazowych oferuje klientom T-Mobile Polska zasięg 4G.
– Wraz ze stale rosnącym pokryciem LTE w T-Mobile Polska rośnie również liczba stacji bazowych obsługujących agregację pasma, która gwarantuje klientom wyższą pojemność sieci i pozwala na osiąganie znacznie wyższych prędkości transmisji danych. Obecnie blisko 2.300 stacji wspiera agregację pasma w technologii LTE, co przekłada się na pokrycie 26 proc. populacji kraju tą technologią. W ostatnim czasie T-Mobile Polska wdrożył również wyższe modulacje QAM (Quadrature Amplitude Modulation), QAM256 dla ściągania i QAM64 dla wysyłania danych, które zapewniają wyższą prędkość korzystania z sieci. Obecnie maksymalna technologiczna prędkość dostępna w sieci T-Mobile Polska to 354 Mbps – podsumowano w komunikacie.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100 proc. powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.