
Maciej Popowicz (po lewej) i Arkadiusz Pernal (po prawej), założyciele Ten Square Games.
W strukturze przychodów największy udział mają przychody z mikropłatności (za uzyskanie odpłatnych funkcjonalności w grze), które wyniosły 32,7 mln zł i były pięciokrotnie wyższe w porównaniu rok do roku (5,2 mln zł w 1H 2017).
– Zakończyliśmy pierwsze półrocze tego roku rekordowymi wynikami finansowymi w historii spółki. Z raportowanych wyników zwracam uwagę na wypracowany zysk EBITDA, który po pierwszym półroczu stanowi blisko 60 proc. poziomu EBITDA, który został określony do osiągnięcia w całym roku w programie motywacyjnym na lata 2018-20, uchwalonym w marcu tego roku przez Walne Zgromadzenie Spółki. Naszym hitem, który napędza wyniki, jest gra Fishing Clash, której dalszy rozwój będzie miał istotny wpływ na poprawę wyników spółki w kolejnych kwartałach. Systematycznie prowadzimy działania marketingowe i inwestujemy w rozwój funkcjonalności gry Fishing Clash, aby w pełni wykorzystać jej potencjał. W pierwszym półroczu tego roku wydatki marketingowe na promocję gry Fishing Clash wyniosły prawie 6,5 miliona zł, co między innymi przełożyło się na wypracowanie 25 mln zł przychodów, czyli poziomu siedmiokrotnie wyższego niż zanotowanego w drugim półroczu 2017 roku. Druga nasza gra klasy Evergreen – Let’s Fish, również wypracowała bardzo dobre wyniki w pierwszym półroczu tego roku – przychody z Let’s Fish w 1H 2018 są historycznie najwyższe – mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes zarządu Ten Square Games SA.
Wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2018 roku jest związany głównie z rosnącymi przychodami gry Fishing Clash, które wyniosły 25,1 mln zł w okresie styczeń-czerwiec 2018 roku, w porównaniu do 307 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Globalna premiera gry Fishing Clash miała miejsce w IV kwartale 2017 roku, dlatego przychody z tego tytułu wykazane w pierwszym półroczu 2017 roku były zdecydowanie niższe. Przychody gry Let’s Fish w pierwszym półroczu 2018 roku, wyniosły 7,5 mln zł i były o 51 proc. wyższe w porównaniu rok do roku (5 mln zł w 1H 2017). >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Ten Square Games
W pierwszym półroczu 2018 roku zespół deweloperów Ten Square Games prowadził prace nad dwoma dużymi nowymi grami klasy Evergreen. W maju został przeprowadzony na platformie Android technical launch nowej gry pod tytułem Fishing Battle (jest to etap, który polega na sprawdzeniu poprawności działania i stabilności aplikacji oraz zintegrowanych z nią systemów). Fishing Battle jest grą multiplayer (rywalizacja PvP – Player versus Player) polegająca na łowieniu ryb na czas. W grze został zaimplementowany autorski silnik bettingowy, którego celem jest uatrakcyjnienie rozgrywki między graczami. Gra pozycjonowana jest jako gra casual i jest kierowana do mniej wymagających graczy. Soft launch tej gry miał miejsce w czerwcu 2018 roku. Drugim, nowym tytułem jest gra mobilna pod roboczym tytułem MiniGolf (w tej grze również będzie wykorzystany silnik bettingowy), której soft launch planowany jest w drugim półroczu 2018 roku.
– Obecnie gra Fishing Battle jest dostępna na kilku wybranych rynkach i z uwagą obserwujemy jej statystyki. Po dokładnej analizie wyników soft launch’u tego tytułu, do końca tego roku podejmiemy decyzję o kontynuowaniu bądź zaprzestaniu inwestowania w ten projekt – mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes zarządu Ten Square Games.
Przychody wg klas gier produkowanych przez TSG
Przychody ze sprzedaży gier klasy Evergreen (Let’s Fish, Fishing Clash) w pierwszym półroczu br. wyniosły 32,6 mln zł (+517 proc. r/r), co stanowi 85 proc. łącznych przychodów w I półroczu 2018 r. Duży wzrost przychodów tej klasy gier to przede wszystkim zasługa gry Fishing Clash oraz bardzo dobrej sprzedaży Let’s Fish. Średnia miesięczna liczba użytkowników (MAU) gier klasy Evergreen wynosiła ponad 2 mln.
Pozostałe klasy gier (Game Factory i Legacy) wypracowały w pierwszym półroczu br. blisko 5,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 15 proc. łącznych przychodów Ten Square Games w I półroczu 2018 r.
W czerwcu na platformie Google Play nastąpiła zmiana algorytmu pod kątem wyszukiwania i polecania aplikacji oraz gier. W związku z tymi zmianami, w pierwszym półroczu br. zmniejszyła się liczba pobrań gier z działu Game Factory, co przełożyło się na spadek udziału przychodów z gier Game Factory w całkowitych przychodach spółki w porównaniu rok do roku. Stopniowe przenoszenie zasobów produkcyjnych działu Game Factory do wybranych gier charakteryzujących się wyższą jakością i lepszymi parametrami monetyzacji (gry klasy Evergreen) jest preferowanym kierunkiem dalszego rozwoju tego działu z punktu widzenia Ten Square Games.