
Fot. Spółka
Zysk operacyjny wyniósł 30,62 mln zł wobec 19,11 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 33,79 mln zł wobec 23,61 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 30,51 mln zł wobec 27,49 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 96,65 mln zł wobec 100,12 mln zł rok wcześniej.
– W pierwszym kwartale 2025 roku płatności Grupy Ten Square Games wyniosły 90,5 mln zł, co oznacza spadek o 9,2 proc. r/r oraz 9,5 proc. względem czwartego kwartału 2024 r. Główne przyczyny spadku to niższe wpływy z dwóch najważniejszych tytułów Grupy. Na poziom płatności Grupy wpłynęła kontynuacja trudnych trendów rynkowych oraz świadoma decyzja o koncentracji na działaniach zwiększających zaangażowanie i poprawiających doświadczenie graczy – kosztem krótkoterminowej monetyzacji – czytamy w raporcie.
Jednym z czynników wpływających na niższy poziom płatności w pierwszym kwartale 2025 roku była również decyzja o ograniczeniu wydatków na pozyskiwanie nowych użytkowników. Wynikała ona z szerokiego zakresu zmian wdrażanych w głównych produktach, które w minionym kwartale koncentrowały się przede wszystkim na retencji i zaangażowaniu obecnych graczy.
– Równolegle prowadzone były prace przygotowujące produkty do dalszych zmian w obszarze monetyzacji. Inwestycje w akwizycję nowych użytkowników w tym okresie nie przyniosłyby oczekiwanych zwrotów, dlatego zespoły skupiły się na przebudowie początkowego etapu rozgrywki – pierwszych 30 dni gracza w grze. Celem jest zwiększenie retencji nowych graczy, zbudowanie nawyku regularnego powrotu do gry oraz lepsze dopasowanie ofert do potrzeb gracza na różnych etapach jego zaawansowania – czytamy dalej.
– Poprzez wdrożenie zaawansowanej segmentacji i personalizacji doświadczenia graczy, Grupa oczekuje poprawy kluczowych wskaźników monetyzacyjnych w dłuższej perspektywie, a to pozwoli na ponowne zwiększenie wydatków reklamowych na ich pozyskiwanie powyżej poziomu z pierwszego kwartału 2025 roku. Pomimo niższego poziomu płatności, zarząd spółki dostrzega pierwsze pozytywne efekty działań zapoczątkowanych na przełomie 2024 i 2025 roku. Ze względu na skalę wprowadzanych zmian potrzeba jednak czasu, by ich wpływ znalazł odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Przeprowadzane testy w większości przypadków potwierdzają właściwy kierunek podejmowanych działań – napisano też w materiale.
Spółka podkreśliła, że intensywnie pracuje nad przyspieszeniem wdrażanych procesów, jednak ich pełne przełożenie na wyniki wymaga czasu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto 25,96 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 19,67 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.