fjshfitv
Advertisement
PARTNER SERWISU
sqnvkaud

1C Entertainment planuje debiut na GPW i liczy na przyspieszenie rozwoju grupy

1C Entertainment, właściciel Cenegi, Muve czy Qloc do końca roku chce zadebiutować na GPW. Prezes spółki nakreślił plany grupy związane z debiutem, polityką dywidendową oraz produkcją i wydawaniem gier.

Nikolay Baryshnikov, prezes 1C Entertainment. Fot: mat. prasowe

Najważniejsze spółki Grupy 1C Entertainment to Cenega zajmująca się dystrybucją gier wideo, produkcją i sprzedażą odzieży i gadżetów związanych z filmami i grami, Muve świadcząca usługi cyfrowej dystrybucji gier, prowadząca sklepy internetowe z grami i gadżetami, Qloc, światowej klasy firma oferująca specjalistyczne usługi dla branży gier wideo (takie jak usługi programistyczne, testy i lokalizacja) i 1C Online Games, wydawca i producent gier przeznaczonych na wszystkie platformy.

Spółka planuje pierwotna ofertę akcji (IPO) na GPW i zakłada zwiększenie tempa wzrostu grupy oraz generowanie zysków w każdym segmencie.

– Z biznesowego punktu widzenia chcemy przyspieszyć nasz wzrost i zwiększać zyski w każdym segmencie. Pracujemy w ramach grupy nad projektami, które w mojej ocenie mają szansę stać się hitami – powiedział ISBnews Nikolay Baryshnikov.

Dodał, że przez hit rozumie grę, która generuje wysokie przychody, i posiada również atrakcyjny model rozgrywki, który będzie cieszył się uznaniem możliwie szerokiej społeczności graczy.

– Mamy przewagi nad innymi firmami z branży, które są często uzależnione od jednej – dwóch gier. My mamy 3 uzupełniające się, dobrze funkcjonujące segmenty – dystrybucję, usługi specjalistyczne oraz produkcję i wydawanie gier. Cenega, reprezentująca obszar dystrybucji, jest dla nas stabilnym źródłem dochodów. Qloc świadczący usługi na rzecz innych producentów ma bardzo duży potencjał rozwoju. Dynamicznie rozwija się także produkcja i wydawanie gier. Profil grupy jest bardzo zbilansowany. Nie znam innej takiej spółki – jesteśmy w tym aspekcie unikalni. Prowadzimy ten biznes kilkanaście lat i idziemy w dobrym kierunku – podsumował Baryshnikov.

Prezes nie wyklucza rozwoju firmy poprzez przejęcia po wejściu na warszawską giełdę.

– Chcemy rozwijać się organicznie – widzimy duży potencjał wzrostu szczególnie w segmencie produkcji gier (reprezentowanym przez spółkę 1C Online Games) i w specjalistycznych usługach dla branży gier video (realizowanych przez Qloc). Nie wykluczam również przejęć dobrych studiów w Polsce i za granicą – powiedział ISBnews Baryshnikov.

Baryshnikov zapowiedział również rozwój portfela wydawniczego.

– Kilka tygodni temu rozpoczęliśmy współpracę z amerykańskim studiem. Każdy tytuł będziemy oceniać indywidualnie, ale jeśli taka współpraca okaże się perspektywiczna, to widziałbym nawet sens inwestycji kapitałowej w dane studio. Model joint venture też może być przez nas rozważany – dodał.

Polityka dywidendowa 1C Entertainment zdaniem Baryshnikova nie ulegnie zmianie po wejściu na warszawską giełdę.

– W przeszłości regularnie wypłacaliśmy dywidendę. Naszym długoterminowym celem jest pozostanie spółką dywidendową. Szczegóły polityki dywidendowej przedstawimy w prospekcie emisyjnym – powiedział ISBnews Baryshnikov.

Podkreślił, że grupa działa w rozwojowych segmentach. Obszar dystrybucji, jest stabilnym źródłem dochodów, a kolejne segmenty – usług specjalistycznych oraz produkcji i wydawania gier, mają bardzo duży potencjał wzrostu. W 2017 roku przychody Grupy przekroczyły 200 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł ok. 30 mln zł.

– Co do zasady rozwijamy się w oparciu o własne zasoby. Czasem w najwyższym sezonie wykorzystujemy pożyczki na kapitał obrotowy dla Cenegi, ale co do zasady nie korzystamy z finansowania dłużnego – wskazał prezes 1C Entetainment.

Jeśli chodzi o plany dotyczące produkcji i wydawania gier, 1C Entertainment ogłosi je „w niedługim czasie”.

– W niedługiej przyszłości ogłosimy nasze plany w segmencie produkcji i wydawania gier. Pracujemy m.in. nad sequelami naszych tytułów, jak również nad wykorzystaniem posiadanych franczyz w innych modelach rozgrywki. Segmenty, jakie nas interesują to RPG, strategia, symulatory, gry akcji. Nie będziemy robić gier sportowych. Wierzę we free-2-play na wszystkich platformach. Rozumiemy ten model biznesu gier wideo – powiedział ISBnews Baryshnikov.

Wskazał, że przewagą grupy, jeśli chodzi o produkcję gier, są relatywnie niskie koszty.

– Koszt stworzenia gry w Polsce czy Rosji szacować można na około 30 proc. kosztów analogicznej produkcji w Ameryce – poinformował prezes 1C Entertainment.

Spółka zamierza również mocno rozwijać segment gier mobilnych.

– Mamy wyselekcjonowane dwa projekty z dziesięciu, które rozpatrywaliśmy. Obecnie kilkanaście osób w firmie pracuje nad grami mobilnymi, ale plan zakłada, że w ciągu roku istotnie powiększymy zespół pracujący nad grami mobilnymi – wskazał CEO grupy.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat