
Fot. fb/DISCO:VR
Disco WTMH to firma założona w 2016 roku przez Bogumiła Jankiewicza, czyli jednego z twórców sieci Bobby Burger. Należy do niej park rozrywki elektronicznej działający pod nazwą DiscoVR i zespół Gamenastix, produkujący autorski hardware oraz studio deweloperskie tworzące m.in. rozwiązania wykorzystywane w lokalu.
– Bardzo mi się podoba idea łączenia elektronicznej rozrywki z aktywnością fizyczną i zabawą w grupie znajomych. To bardzo ciekawe połączenie zabawy online i offline, którego brakuje w typowych doświadczeniach z grami komputerowymi. Łatwo sobie wyobrazić, że takie elektroniczne place zabaw, jak DiscoVR mogą się stać w przyszłości miejscami tak oczywistymi, jak dziś kina, kręgielnie, parki rozrywki, czy aquaparki – powiedział Kiciński, cytowany w komunikacie.
– Moje zaangażowanie wiąże się też z tym, że bardzo cenię determinację i rzetelną pracę wkładaną w to, co się robi. Zespół DiscoVR z jego szefem Bogumiłem Jankiewiczem wkłada naprawdę dużo pracy i serca w ten projekt, którego założenia są bardzo futurystyczne, niemalże jak żywcem wyjęte ze świata typu Cyberpunk – dodał Kiciński.
Zespół Gamenastix, pracujący w ramach spółki, pracuje również nad udoskonaleniem prototypu flagowego osiągnięcia Disco WTMH na hardware’owym polu: pierwszej europejska wielokierunkowa bieżnia przeznaczona do wykorzystania w VR-ze. Bieżnia docelowo do sprzedaży ma trafić w 2019 roku. Ponadto z „kuźni” zespołu wyszły także symulatory rowerowe czy narciarstwa, system do walk robotów oraz kilka gier: wszystkie rozwiązania są dostępne dla gości lokalu DiscoVR, podano w materiale.
– Oczywiście, DiscoVR to bardzo odważny i – co za tym idzie – ryzykowny projekt, wymagający leczenia kompetencji budowy oprogramowania i hardware. Myślę, że po latach pracy z software właśnie ten aspekt, pracy z budową fizycznych urządzeń jest czymś, co mnie w tym projekcie zaintrygowało. Trzymam więc kciuki, aby ta rozrywka rodem z przyszłości wkrótce szerzej zagościła w naszej rzeczywistości – stwierdził Kiciński.
Poza planami rozwoju spółki na polach hard i software’u, w najbliższym czasie Jankiewicz postawić chce przede wszystkim na otwieranie nowych lokali wzorowanych na warszawskim salonie.
– Po niemal trzech latach udoskonalania lokalu, zbierania doświadczeń i tworzenia własnych rozwiązań, jesteśmy bardzo blisko stworzenia finalnego modelu, który będziemy chcieli powielać w nowo otwieranych lokalach. Jestem przekonany, że doświadczenie Michała będzie na dla nas potężnym wsparciem, zarówno od strony biznesowej, ale również od strony samej wizji parku elektronicznej rozrywki i oferowanych w jego ramach zabaw – skomentował Bogumił Jankiewicz.