
Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal, założyciele Ten Square Games.
Według analityka, wskaźnik P/E spółki wskazuje obecnie wycenę na 135,50 zł za akcję (wobec 98,90 zł wcześniej), a EV/EBIT na 117,30 zł (wobec 94,50 zł wcześniej). Tak duży skok w wycenie wynika z dwóch kwestii.
– Chodzi o przeszacowanie grupy konkurencyjnej Ten Square Games (jedno- i dwuletni wskaźnik P/E na poziomie 21,8/17,4 wobec 18,6/16 wcześniej) oraz rewizję w górę prognoz analityków (jedno – i dwuletni zysk netto wyższy o 6/2 proc.). – zaznacza Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku.
Jednak bardziej niż na wycenę na tle grupy konkurencyjnej analitycy zwracają uwagę na fundamenty Ten Square Games, które wyglądają bardzo dobrze. Dynamika gry Fishing Clash pozostaje bardzo wysoka, przy średnich miesięcznych przychodach w okresie styczeń-luty 2019 r. na poziomie 11,3 mln zł wobec 11,6 mln zł w czwartym kwartale 2018 r. Z kolei dane dotyczące SensorTower wskazują na rekordowo wysokie przychody w marcu tego roku.
Zdaniem Konrada Księżopolskiego, Ten Square Games udoskonalił projektowanie wydarzeń dla graczy, które umożliwiają poziom wyzwania i nagrody, tzw. live ops.
– ARPMAU (średni przychód na użytkownika w miesiącu) dla Fishing Clash systematycznie rośnie, osiągając fenomenalne 7,70 zł w czwartym kwartale 2018 r. (wobec 5,20 zł w trzecim kwartale 2018 r.). Wysokie kompetencje Ten Square Games w live ops widoczne są również w Let’s Fish. Ta 7-letnia gra typu F2P notuje najwyższe przychody w historii, mimo że MAU (liczba aktywnych użytkowników miesięcznie) stopniowo spada. Dzieje się tak wyłącznie za sprawą rosnącego ARPMAU, które osiągnęło 2,90 zł w czwartym kwartale 2018 r. wobec 2,30 zł w trzecim kwartale 2018 r. – uważa Konrad Księżopolski.
Analityk Haitong Bank podkreśla umiejętności Ten Square Games w sferze live ops, bo wydaje się ono kluczowe do osiągnięcia sukcesu komercyjnego gier w konkurencyjnej branży F2P. Oprócz tego krótkoterminowa perspektywa Ten Square Games wygląda raczej obiecująco: wstępna premiera Golf Rush zaplanowana jest na kwiecień tego roku, zbliża się również debiut w Chinach (nie uwzględniony w prognozach Haitong Bank).
Analitycy Haitong Bank oczekują, że w pierwszym kwartale 2019 r. łączne przychody netto Ten Square Games wyniosą 42,7 mln zł (w tym ok. -1,2 mln przychodu odroczonego). Z tego na Fishing Clash przypadnie 36,2 mln zł, Let’s Fish – 4,6 mln zł, Legacy – 1,9 mln zł, a Game Factory – 1,3 mln zł. Dodatkowo spodziewają się, że wydatki operacyjne wyniosą łącznie 26,5 mln zł, co daje EBITDA w wysokości 16,5 mln zł i EBIT 16,3 mln zł. Zakładając 19-procentową stawkę podatkową, analitycy spodziewają się zysku netto w wysokości 13,4 mln zł. W całym 2019 r. Haitong Bank oczekuje, że Fishing Clash wygeneruje 130 mln zł (średnio 10,8 mln zł miesięcznie), Let’s Fish – 17,6 mln zł, Wild Hunt – 5,4 mln zł, a Game Factory – 5 mln zł. W ciągu kilku tygodni odbędzie się tzw. soft launch gry Golf Rush, a hard launch analitycy przewidują we wrześniu 2019 r., z przychodami na poziomie 3,1 mln zł (średnio 0,8 mln zł miesięcznie). Wstępnej premiery gry Hobby spodziewają się w październiku tego roku.
Raport na temat Ten Square Games powstał 29 marca 2019 r. Autorem opracowania jest Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku. Skrót raportu jest do pobrania TUTAJ