
Marcin Olejarz, prezes Boombit
Potwierdziły się doniesienia StockWatch.pl, że wartość oferty BoomBit może przekroczyć 100 mln zł. Jeśli inwestorzy dopiszą, będzie to największe IPO spółki gamingowej w historii polskiego rynku. Obecny rekord w branży należy do Ten Square Games, które dokładnie rok temu uplasowało ofertę wartą 94 mln zł.
– Jesteśmy podekscytowani faktem, iż oferta BoomBit może okazać się największym IPO spółki growej w historii polskiego rynku kapitałowego. Chcemy kontynuować budowę wartości grupy na warszawskiej giełdzie i liczymy, że inwestorzy obdarzą nas zaufaniem. Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku gier, a my, jako globalny deweloper i wydawca, mamy wszelkie kompetencje, by skutecznie wykorzystać ten trend – mówi Hannibal Soares, wiceprezes zarządu BoomBit SA.
W ramach IPO BoomBit zaoferuje nie więcej niż 2.820.000 akcji, tj. 21,01 proc. podwyższonego kapitału zakładowego spółki, uprawniających do 14,52 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Na maksymalną zaoferowaną liczbę akcji składa się 1.300.000 akcji nowej emisji oraz 1.520.000 akcji sprzedawanych. Z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać ok. 46 mln zł.
– Większość z zebranych środków przeznaczymy na tzw. User Acquisition, czyli pozyskiwanie użytkowników. W planach mamy także wydatki na prace rozwojowe nowych gier oraz narzędzi analitycznych – mówi Marcin Olejarz, prezes BoomBit SA.
Oferującym jest Vestor Dom Maklerski, współprowadzącym księgę popytu jest Trigon Dom Maklerski, a w skład konsorcjum detalicznego wchodzą: BM Alior Banku, DM mBanku, DM BOŚ oraz DM BDM.
Harmonogram oferty BoomBit
Harmonogram emisji | Termin |
Publikacja prospektu | 8 kwietnia 2019 r. |
Podanie do publicznej wiadomości ceny maksymalnej | Do 8 kwietnia 2019 r. |
Przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy inwestorów indywidualnych | 9-16 kwietnia 2019 r. |
Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych | 9-16 kwietnia 2019 r. |
Podanie do publicznej wiadomości ceny ostatecznej, ostatecznej liczby akcji oferowanych ogółem oraz w poszczególnych transzach | 17 kwietnia 2019 r. |
Przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy inwestorów instytucjonalnych | 18-24 kwietnia 2019 r. |
Przydział akcji inwestorom | 26 kwietnia 2019 r. |
Debiut na GPW | I połowa maja 2019 r. |
BoomBit tworzy gry mobilne na platformy iOS oraz Android, a także na platformę Nintendo Switch. Siedziba spółki mieści się w Gdańsku, natomiast poszczególne zespoły zlokalizowane są na całym świecie, m.in. w Londynie, Las Vegas, czy Pekinie. Od 2010 roku grupa wydała ponad kilkaset gier, które zostały ściągnięte łącznie ponad 550 mln razy. Do najpopularniejszych tytułów należą Dancing Line, Build a Bridge!, Tanks A Lot!, Darts Club,Car Driving School Simulator oraz gry z serii Tiny Gladiators. Na sukces grupy pracuje obecnie ponad 250 pracowników z całego świata.
– Ostatnie 2 lata to bardzo dynamiczny rozwój naszej grupy – zarówno jeśli chodzi o zespół, kompetencje, jak i pipeline wydawniczy. Mamy też niezbędne narzędzia Business Intelligence, które wspierają efektywność kampanii User Acqusition oraz maksymalizują monetyzację gier. To kluczowa kwestia, która zdecydowanie podnosi naszą konkurencyjność. Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku gier, a my, jako globalny deweloper i wydawca, jesteśmy doskonale spozycjonowani, by skutecznie wykorzystać ten trend – dodaje Hannibal Soares, wiceprezes zarządu BoomBit.
Program motywacyjny dla kluczowych pracowników zakłada skokowy wzrost wyników w kolejnych latach. Zgodnie z jego zapisami grupa BoomBit ma osiągnąć 28 mln zł zysku netto w 2019 r., 43 mln zł w 2020 r. i 50 mln zł w 2021 r.
– Obecnie koncentrujemy się na wydawaniu tytułów o dużym potencjalne monetyzacyjnym w modelu Game as a Service (GaaS). Do końca roku planujemy wydać jeszcze co najmniej 10 takich gier. Nasze wyniki w kolejnych latach będą także wspierać nasze wspólne przedsięwzięcia (joint venture) ze spółkami MoonDrip i SuperScale. Ta pierwsza pozwoli nam zaistnieć na rynku chińskim, który już teraz jest największym rynkiem gier mobilnych na świecie, a warto podkreślić, że wciąż dynamicznie rośnie. Z kolei SuperScale efektywnie skaluje gry i maksymalizuje ich potencjał monetyzacyjny. Z rozwiązań spółki korzystają także zewnętrzne studia deweloperskie, a SuperScale pobiera opłatę w wysokości nawet do 50 proc. wygenerowanego dzięki ich rozwiązaniom wzrostu wyników – mówi Marcin Olejarz, prezes zarządu BoomBit.
W ostatnich latach spółka dynamicznie rosła, zwiększając swoje wyniki operacyjne oraz przychody. W 2017 roku osiągnęła przychody na poziomie 20,5 mln zł oraz zysk netto w wys. 8,5 mln zł. Nieco wyższy poziom przychodów i niemal ten sam wynik netto grupa zanotowała w I półroczu 2018 r.

Skonsolidowane wyniki finansowe BoomBit S.A. (w tys. PLN). Źródło: Prospekt emisyjny BoomBit S.A.