Artykuł sponsorowany
– Rynek się zmienia – nadszedł czas na zmiany. W latach 2017-2018 testowaliśmy różne modele biznesowe i opracowaliśmy nową strategię rozwoju. Przechodzimy z agregatora ofert pracy do agregatora kariery z możliwością tworzenia własnych treści przez użytkowników. Aby zbudować karierę, ludzie potrzebują nie tylko oferty pracy, ale również kursów, szkoleń, konferencji, książek i wszelkich innych treści edukacyjnych. Nauczyliśmy się, jak to wszystko agregować, jesteśmy gotowi na skalowanie i rozszerzanie funkcjonalności. Nad projektem pracuje 20 osób, ale potrzebujemy więcej osób. W tym celu szukamy inwestora, który jest gotowy ponownie zainwestować część naszych zysków w rozwój – skomentował Andrew Dawyda, CEO Trud.com.
Trud.com jest wyszukiwarką pracy, która zbiera oferty pracy i CV z różnych stron internetowych w jednym miejscu. Dzięki agregatorowi kandydat widzi maksymalną liczbę ofert na rynku pracy i szybko znajduje odpowiednią pracę, a pracodawca szybko zatrudnia odpowiedniego pracownika.
Trud.com został uruchomiony w 2009 roku w Rosji i na Ukrainie i od 10 lat z powodzeniem prowadzi dochodowy biznes B2B. Istnieje już w 35 krajach. Według danych SimilarWeb dotyczących miesięcznej frekwencji w 2018 r. Trud.com znajduje się w TOP 7 wyszukiwarek na rynku pracy w Rosji, na Ukrainie, w Kazachstanie i na Białorusi.
Poza tym zespół stworzył i zarządza całą grupą projektów dotyczących wolontariatu i pracy: Charitymark.org, Noblest.org, Trud.ua, Rulla.com. Wszystkie projekty są częścią Universal Commerce Group.
Główną ideą nowej strategii jest stworzenie ekosystemu na Trud.com, który zatrzyma użytkowników na wszystkich etapach rozwoju zawodowego, od poszukiwania pracy do szkolenia lub wolontariatu. Ponieważ wiele osób powtarza te procesy, ludzie będą okresowo wracać, aby znaleźć nową pracę, doskonalić swoje umiejętności i zadbać o swój rozwój osobisty.
Cel biznesowy – zbudowanie dochodowego międzynarodowego biznesu, który pozwoli każdemu krajowi na gromadzenie treści i generowanie ruchu w niszach, takich jak praca, wolontariat, freelance, szkolenia, edukacja, konferencje, książki, a następnie zarabianie na ruchu przy użyciu odpowiednich modeli biznesowych i metody monetyzacji.
Zespół wykonał wiele pracy nad wdrożeniem nowej strategii rozwoju:
- Agregator pracy został uruchomiony w 33 nowych krajach, przetestowano model biznesowy monetyzacji ruchu na rynkach zagranicznych.
- 2. Stworzono funkcjonalność agregacji kursów, szkoleń, konferencji i innych wydarzeń szkoleniowych, zweryfikowano sprzedaż leadów firmom szkoleniowym.
- Zrobiono funkcjonalność agregacji książek, przetestowano model sprzedaży leadów do księgarń internetowych.
- Stworzona funkcjonalność własnego umieszczania CV, ofert pracy, szkoleń i wydarzeń, sprawdza się sprzedaż usług w celu promocji ofert pracy.
- Uruchomiono dwa międzynarodowe projekty charytatywne Charitymark.org i Noblest.org oraz prowadzone są eksperymenty nad ich synergią z agregatorem.
- Przetestowano model wypełniania treścią stron internetowych w każdym kraju za pomocą technologii parsingu i zawartości zespołu.
- Przetestowano model rozwoju rynków zagranicznych z wykorzystaniem menedżerów krajowych.
Inwestycje zostaną zainwestowane w marketing i rozbudowę zespołu projektowego w 5 obszarach:
- Tech Team, w celu uruchomienia nowych sekcji i stworzenia systemu wyszukiwania w każdym kraju, rozwinięcia stworzonej funkcjonalności;
- Content Team, aby wypełnić zawartość we wszystkich lokalizacjach;
- Country Manager Team organizuje promocję w każdym kraju;
- SEO Team do szczegółowego opracowania SEO promocji w każdym kraju;
- Marketing Team dla rozwoju promocji PR, SMM i PPC.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o inwestowaniu w projekt IT Trud.com, wyślij do nas swoje pytania na adres e-mail investments@trud.com lub skontaktuj się z CEO Trud.com Andrew Dawida w Linkedin.