
(Fot. Vivid Games)
Wynik netto, mimo iż ujemny, jest znacznie lepszy niż przed rokiem. W pierwszym półroczu 2018 r. Vivid miał blisko 3 mln zł na minusie. Strata operacyjna skurczyła się r/r z 2,5 mln zł do 0,35 mln zł. Natomiast EBITDA wyniosła nieco ponad 2 mln zł, wobec 0,1 mln zł w roku poprzednim. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi sięgnęły 8,33 mln zł w I poł. 2019 r. w porównaniu do 7,8 mln zł przed rokiem.
– Z kwartału na kwartał zwiększamy przychody zmniejszając koszty. Biorąc pod uwagę nasz plan wydawniczy, zakładamy że również w kolejnych okresach sprzedaż będzie znacząco się poprawiać – powiedział prezes Remigiusz Kościelny.
Na koniec półrocza spółka posiadała 2,6 mln zł gotówki, czyli wciąż za mało, żeby spokojnie myśleć o spłacie zapadających w przyszłym roku obligacji. W maju 2020 roku Vivid do wykupu ma papiery VVD0520 za 10,5 mln zł. W tym zakresie przeprowadziła analizy przyszłych przepływów pieniężnych w trzech scenariuszach. Co ciekawe, jeden z wariantów zakładanych przez zarząd przewiduje spłatę obligacji środkami z dotacji. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Vivid Games
– Każdy z założonych scenariuszy potwierdził wystąpienie w przyszłości przepływów pieniężnych, które zabezpieczają przyszłe zobowiązania wynikające z wykupu obligacji i odsetek za ostatni okres odsetkowy oraz finansowanie dalszej działalności. Warianty te zakładają możliwość pozyskania środków z następujących źródeł: – Sprzedaż produktów oferowanych przez jednostkę dominującą oraz z dotacji – Finansowanie zewnętrzne poprzez emisję nowych akcji zwykłych – Finansowanie zewnętrzne poprzez zaciągnięcie kredytów lub pożyczek – czytamy w raporcie.
Vivid liczy na przychody z nowych gier. Jeszcze w tym roku spółka planuje wydać 7 tytułów – w październiku do sprzedaży trafią gry casual – „Fly Sky High” oraz „Idle Fish Aquarium”, w listopadzie – „Crash Drivers”, „Gun Smith Factory”, oraz tytuł mid-core „Zombie Blast Crew”, a w grudniu gry „Calm Colors” oraz „Gear for Heroes”. W produkcji i testach znajduje się kilka kolejnych tytułów. Gry mobilne trafią obok Apple App Store i Google Play również do alternatywnych kanałów sprzedaży, których lista powiększy się m.in. o Huawei App Gallery.
– Chcemy zwiększyć tempo i każdego miesiąca wydawać 1-2 mniejsze gry, a rocznie 2-3 większe tytuły mid-core. Produkcja i publikacja gier mobilnych F2P to wciąż nasz core-business, ale chcemy jak najszerzej komercjalizować całe portfolio, co wpłynie na dywersyfikację źródeł przychodów. Pierwsze premiery są planowane pod koniec bieżącego i na początku 2020 roku. Będą to gry: „Space Pioneer”, „Gravity Rider” w cenie 9,99 USD, oraz „Pocket Mini Golf” i „Sheep Patrol” po 1.99 USD. Kolejnym krokiem będzie zaoferowanie „Space Pioneer” i „Gravity Rider” użytkownikom PC poprzez platformę Steam, co planujemy w I półroczu 2020 r. – dodał prezes.
Na 21 października br. spółka zwołała NWZA, na którym głównym punktem ma być głosowanie nad podwyższeniem kapitału zakładowego poprzez emisję nowych akcji o łącznej wartości nominalnej nie większej niż 1 mln zł.
– Upoważnienie zarządu do wyłączenia prawa poboru pozwoli na pozyskanie przez spółkę środków finansowych w najbardziej efektywny sposób i przeznaczenie ich na rozwój działalności spółki oraz realizację jej celów strategicznych, w tym zapewnienie odpowiedniego poziomu finansowania działalności spółki w nadchodzących okresach. Mając powyższe na względzie, zarząd stoi na stanowisku, że upoważnienie zarządu do wyłączenia prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy jest w pełni uzasadnione. Dokonanie przez zarząd wyłączenia prawa poboru będzie mogło nastąpić jedynie za zgodą rady nadzorczej, co pozwoli na odpowiednią ochronę praw dotychczasowych akcjonariuszy – czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.