PARTNER SERWISU
nlcuusls

Vivid Games wciąż na minusie. W październiku decyzja ws. emisji akcji

Omawiane walory:

Deweloper gier mobilnych zanotował 0,98 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie br. Vivid wciąż ma za mało gotówki, by spokojnie czekać do majowego wykupu obligacji wartych ponad 10 mln zł.

Vivid, Games, gry, premiery

(Fot. Vivid Games)

Wynik netto, mimo iż ujemny, jest znacznie lepszy niż przed rokiem. W pierwszym półroczu 2018 r. Vivid miał blisko 3 mln zł na minusie. Strata operacyjna skurczyła się r/r z 2,5 mln zł do 0,35 mln zł. Natomiast EBITDA wyniosła nieco ponad 2 mln zł, wobec 0,1 mln zł w roku poprzednim. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi sięgnęły 8,33 mln zł w I poł. 2019 r. w porównaniu do 7,8 mln zł przed rokiem.

– Z kwartału na kwartał zwiększamy przychody zmniejszając koszty. Biorąc pod uwagę nasz plan wydawniczy, zakładamy że również w kolejnych okresach sprzedaż będzie znacząco się poprawiać – powiedział prezes Remigiusz Kościelny.

Na koniec półrocza spółka posiadała 2,6 mln zł gotówki, czyli wciąż za mało, żeby spokojnie myśleć o spłacie zapadających w przyszłym roku obligacji. W maju 2020 roku Vivid do wykupu ma papiery VVD0520 za 10,5 mln zł. W tym zakresie przeprowadziła analizy przyszłych przepływów pieniężnych w trzech scenariuszach. Co ciekawe, jeden z wariantów zakładanych przez zarząd przewiduje spłatę obligacji środkami z dotacji. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Vivid Games

– Każdy z założonych scenariuszy potwierdził wystąpienie w przyszłości przepływów pieniężnych, które zabezpieczają przyszłe zobowiązania wynikające z wykupu obligacji i odsetek za ostatni okres odsetkowy oraz finansowanie dalszej działalności. Warianty te zakładają możliwość pozyskania środków z następujących źródeł: – Sprzedaż produktów oferowanych przez jednostkę dominującą oraz z dotacji – Finansowanie zewnętrzne poprzez emisję nowych akcji zwykłych – Finansowanie zewnętrzne poprzez zaciągnięcie kredytów lub pożyczek – czytamy w raporcie.

Vivid liczy na przychody z nowych gier. Jeszcze w tym roku spółka planuje wydać 7 tytułów – w październiku do sprzedaży trafią gry casual – „Fly Sky High” oraz „Idle Fish Aquarium”, w listopadzie – „Crash Drivers”, „Gun Smith Factory”, oraz tytuł mid-core „Zombie Blast Crew”, a w grudniu gry „Calm Colors” oraz „Gear for Heroes”. W produkcji i testach znajduje się kilka kolejnych tytułów. Gry mobilne trafią obok Apple App Store i Google Play również do alternatywnych kanałów sprzedaży, których lista powiększy się m.in. o Huawei App Gallery. 

– Chcemy zwiększyć tempo i każdego miesiąca wydawać 1-2 mniejsze gry, a rocznie 2-3 większe tytuły mid-core. Produkcja i publikacja gier mobilnych F2P to wciąż nasz core-business, ale chcemy jak najszerzej komercjalizować całe portfolio, co wpłynie na dywersyfikację źródeł przychodów.  Pierwsze premiery są planowane pod koniec bieżącego i na początku 2020 roku. Będą to gry: „Space Pioneer”, „Gravity Rider” w cenie 9,99 USD, oraz „Pocket Mini Golf” i „Sheep Patrol” po 1.99 USD. Kolejnym krokiem będzie zaoferowanie „Space Pioneer” i „Gravity Rider” użytkownikom PC poprzez platformę Steam, co planujemy w I półroczu 2020 r. – dodał prezes.

Na 21 października br. spółka zwołała NWZA, na którym głównym punktem ma być głosowanie nad podwyższeniem kapitału zakładowego poprzez emisję nowych akcji o łącznej wartości nominalnej nie większej niż 1 mln zł.

– Upoważnienie zarządu do wyłączenia prawa poboru pozwoli na pozyskanie przez spółkę środków finansowych w najbardziej efektywny sposób i przeznaczenie ich na rozwój działalności spółki oraz realizację jej celów strategicznych, w tym zapewnienie odpowiedniego poziomu finansowania działalności spółki w nadchodzących okresach. Mając powyższe na względzie, zarząd stoi na stanowisku, że upoważnienie zarządu do wyłączenia prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy jest w pełni uzasadnione. Dokonanie przez zarząd wyłączenia prawa poboru będzie mogło nastąpić jedynie za zgodą rady nadzorczej, co pozwoli na odpowiednią ochronę praw dotychczasowych akcjonariuszy – czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały.

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat