
W trzecim kwartale br. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Producent i wydawca gier opublikował prospekt, w związku pierwszą publiczną ofertą akcji oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na GPW.
Oferta Gaming Factory to maksymalnie 1,375 mln akcji, z czego 1,1 mln to nowo emitowane walory serii E. Pozostała część (275 tys.) to akcje istniejące serii B. Cenę maksymalną nowych akcji ustalono na 15,50 zł. Dla inwestorów indywidualnych zarezerwowano aż 50 proc. z planowanej liczby oferowanych akcji.
Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Dodatkowo, inwestorzy mogą składać zapisy na akcje w ramach konsorcjum domów maklerskich, do którego przystąpiły mBank – Dom Maklerski, Millennium Dom Maklerski, Noble Securities oraz Dom Maklerski BDM.
Zapisy w transzy detalicznej będą prowadzone w dniach 24 czerwca – 1 lipca. Minimalny zapis przypadający na inwestora indywidualnego nie może obejmować mniej niż 20 nowo emitowanych walorów. Po zakończeniu procesu budowania księgi popytu spółka i oferujący dokonają wyboru inwestorów instytucjonalnych, do których zostaną wysłane zaproszenia do złożenia zapisu na akcje oferowane. Podmioty te będą mogły złożyć zapisy na akcje w terminie 3-8 lipca.
Z emisji nowych akcji Gaming Factory zamierza pozyskać 15-17 mln zł. Ok 70 proc. wpływów przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing.
– W ciągu trzech lat zamierzamy wydać ponad 30 gier własnych na PC oraz prowadzić działalność wydawniczą dla innych studiów. Zakładamy, że część pozyskanej od inwestorów kwoty przeznaczymy na dokończenie tytułów, które są w trakcie produkcji, w tym między innymi: City Eye, Roman Legionary, Farming Life, Fat[EX] Courier Simulator, Castle Flipper, Big Battle and Defence Simulator oraz Knight Simulator – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.
Harmonogram oferty Gaming Factory
Termin | Wydarzenie |
23 czerwca 2020 | Publikacja prospektu |
24 czerwca – 1 lipca 2020 |
Przyjmowanie zapisów inwestorów indywidualnych (w dniu 1 lipca do godz. 23:59) |
24 czerwca 2020 | Rozpoczęcie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych |
2 lipca 2020 | Zakończenie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych; ustalenie i opublikowanie ostatecznej liczby akcji oferowanych, ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów oraz ceny akcji |
3-8 lipca 2020 | Przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych |
8 lipca 2020 | Ewentualne zapisy składane przez inwestorów zastępczych, którzy odpowiedzą na zaproszenie firmy inwestycyjnej |
9 lipca 2020 | Przydział akcji oferowanych, zamknięcie oferty |
ok. dwóch tygodni od przydziału akcji oferowanych | Przewidywany termin dopuszczenia i wprowadzenia do obrotu oraz rozpoczęcia notowań akcji istniejących i praw do akcji na rynku regulowanym |
ok. miesiąca od przydziału akcji oferowanych | termin dopuszczenia i wprowadzenia do obrotu oraz rozpoczęcia notowań nowych akcji na rynku regulowanym |
Plany Gaming Factory
Wśród planowanych przez spółkę gier znajdują się także nowe, których produkcja jeszcze się nie rozpoczęła, chodzi m.in. o Symulator Milionera, Bakery Simulator 2 lub Farming Life 2. Średni koszt pojedynczego projektu, wynikający z dotychczas podpisanych przez spółkę umów wynosi ok. 200 – 600 tys. zł.
– Szacujemy, że bezpośrednie koszty produkcji większości gier finansowanych ze środków z emisji nowych akcji, będą zawierały się w przedziale ok. 100 – 500 tys. zł. W związku z zakładaną strategią rozwoju działalności, poprzez produkcję lepszych jakościowo gier, bierzemy pod uwagę przeznaczenie środków z emisji na pojedyncze gry o wyższych kosztach produkcji – w granicach 1 mln zł – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Część wpływów na produkcję gier, zostanie przeznaczone na pokrycie kosztów związanych z portowaniem przez spółkę zależną Black Rose Project projektów z wersji PC na konsole Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation. Głównym kanałem dystrybucji gier Gaming Factory będzie platforma Steam, po czym gry będą także dystrybuowane na pozostałe konsole.
Debiut w przyszłym kwartale
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, spółka zadebiutuje na głównym parkiecie GPW w III kwartale br.
– Naszym celem jest uzyskanie silnej pozycji na rynku deweloperów i wydawców, co konsekwentnie realizujemy zwiększając skalę działalności. Obecność na głównym parkiecie na pewno nam w tym pomoże, a dodatkowo uwiarygodni naszą spółkę w oczach inwestorów oraz da nam możliwość pozyskania środków na dalszy, dynamiczny rozwój – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Spółki należące do grupy Gaming Factory, tj. Black Rose Projects, Silver Lynx Games oraz Ultimate VR uzupełniają działalność o portowanie gier na konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz platformę VR oraz adaptowanie gier wideo na gry w wersji planszowej. Strategia Spółki zakłada wydawanie dużej liczby nisko i średnio-budżetowych gier komputerowych (6-15 rocznie).
– Chcemy produkować gry wysokiej jakości, koncentrując się na własnych tytułach, które odniosły sukces i rozwijać ich licencje. W planach mamy również rozwijanie własnego działu wydawnictwa i marketingu. Mamy nadzieję, że poszerzenie kanałów dystrybucji gier na PlayStation Store, Microsoft Store, GOG, platformę VR wpłynie istotnie na zwiększanie bazy odbiorców wydawanych gier, jak również przyczyni się do nawiązana współpracy z nowymi zespołami deweloperskimi – mówi Mateusz Adamkiewicz.
Jak zapisać się na akcje Gaming Factory
Zapisy na akcje przyjmowane są przez grupę pięciu domów maklerskich:
- Trigon Dom Maklerski
- mBank – Dom Maklerski
- Millennium Dom Maklerski
- Noble Securities
- Dom Maklerski BDM
Osoba zainteresowana złożeniem zapisu musi posiadać rachunek inwestycyjny w jednym z ww. domów maklerskich. Zapisy będą przyjmowane w wybranych POK-ach ww. domów maklerskich, w tym telefonicznie lub za pomocą systemu informatycznego do obsługi klientów domu maklerskiego. Przed złożeniem zapisu środki pieniężne powinny zostać wpłacone na rachunek inwestycyjny.