
Fot. Pexels
Umowy dotyczą dostaw przewidzianych do realizacji w partiach w okresie do marca 2021 r.
– Umowy regulują m.in. zasady odbioru produktów, płatności, reklamacji, rozwiązywania ewentualnych sporów oraz rozwiązania umowy, przy czym w odniesieniu do jednej z tych umów, o szacowanej wartości ok. 331.140 tys. zł, odbiorca jest uprawniony do jej rozwiązania bez wskazywania powodu z zachowaniem 90-dniowego okresu wypowiedzenia – czytamy w komunikacie.
Mercator Medical ma za sobą rekordowy okres. Według wstępnych wyliczeń, spółka w II kwartale odnotowała ok. 233,4 mln zł wyniku EBITDA i ok. 209,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Kwartalny zysk netto jest 3,5x większy niż łączny wynik za ostatnich 10 lat kalendarzowych. Zarząd spółki sygnalizował niedawno, że wyniki za II kw. 2020 r. nie są wydarzeniem jednorazowym, a obecna sytuacja daje spółce możliwości, by w kolejnych okresach „sięgać po więcej”.
– Tak jak po I kwartale mówiliśmy, że wyniki nie są jednorazowe, tak po II kw. powtarzamy, że nie są jednorazowe – powiedział Witold Kruszewski, członek zarządu podczas konferencji prasowej.
Zarząd ocenia, że w czasie drugiej fali pandemii lockdown nie będzie możliwy w wielu krajach z powodu osłabienia gospodarek, dlatego rękawice będą „mocno potrzebne”, by utrzymać funkcjonowanie przemysłu i usług.
Grupa Mercator Medical jest producentem jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. We piątek kurs akcji Mercatora wzrósł o 11,5 proc. do 349 zł za akcję. Tym samym kapitalizacja spółki wynosi już 3,7 mld zł. To więcej niż takie firmy jak Enea, Energa, CCC czy PlayWay.