
Długo wyczekiwana produkcja CD Projektu nie spełniła oczekiwań graczy, szczególnie tych konsolowych.
Wtorkowa aktualizacja rejestru krótkiej sprzedaży KNF przyniosła dwie zmiany. Pozycje krótkie powiększyły dwa z czterech funduszy grających na krótko na akcjach CD Projektu. Eminence Capital zwiększył pozycję z 0,69 proc. do 0,74 proc., a Light Street z 0,61 proc. do 0,73 proc.
Na oficjalnej liście widnieje także Marshall Wace LLP, który jeszcze pod koniec ubiegłego tygodnia zwiększył „krótką” z 0,51 proc. do 0,72 proc. i Melvin Capital Management, który w tym samym czasie zwiększył pozycję z 0,64 proc. do 0,87 proc. W sumie wszystkie cztery instytucje posiadają „na krótko” 3,06 proc. akcji CD Projektu. To nowy rekord, przy czym trzeba zaznaczyć, że w publicznym rejestrze widnieją jedynie podmioty z pozycją powyżej 0,5 proc. akcji. „Szortujących” może być więc więcej, bo podmioty z mniejszą pozycją nie są ujawniane w publicznym rejestrze KNF.
Cięgi za błędy w Cyberpunku
Długo wyczekiwana produkcja CD Projektu nie spełniła oczekiwań graczy, szczególnie tych konsolowych. Fala krytyki okazała się tak duża, że giganci tacy jak Sony i Microsoft zadeklarowali zwrot kosztów. Sam CD Projekt nie czekał długo z reakcją i jeszcze pod koniec ubiegłego tygodnia zaoferował wszystkim niezadowolonym graczom możliwość zwrócenia gry. Dla inwestorów popremierowa przecena była wielkim szokiem. W ciągu tylko jednego tygodnia notowania CD Projektu dwukrotnie zaliczały ponad 20-proc. przecenę. Powodów do przeceny akcji nie brakowało.
– Trzeba przyznać, że pozycja krótka jest ogromna. To może być długoterminowa strategia. Wycena CD Projektu była przez bardzo długi czas budowana w oparciu o wysokie oczekiwania dotyczące wyników. Przyszedł moment „sprawdzam” i premiera Cyberpunka wypadła poniżej oczekiwań pod względem ocen graczy. Dane sprzedażowe zostaną opublikowane przed świętami. Można postawić pytania, na ile wyniki w kolejnych latach będą uzasadniały obecną wycenę spółki oraz kiedy pojawią się kolejne produkcje (np. wersja multiplayer), biorąc pod uwagę fakt, że przez dużą część 2021 roku będą prowadzone prace nad wprowadzeniem poprawek do gry – mówi Piotr Bogusz, analityk BM mBanku.
[AKTUALIZACJA]
CD Projekt sprzedał 13 mln kopii Cyberpunka
We wtorek po sesji spółka podała, że do 20 grudnia sprzedała ponad 13 mln kopii Cyberpunka. Dane oparte są o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych.
– Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. sell through, pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji Help Me Refund, otrzymanych bezpośrednio przez spółkę – poinformował CD Projekt.
Przypomnijmy, że CD Projekt w ramach preorderów sprzedał 8 mln kopii, co zdaniem analityków stanowiło świetny wynik.
We wtorek kurs akcji CD Projektu wzrósł o 5,57 proc. do 267,70 zł. Dzisiejsze wzrosty to póki co niewielka korekta, bo od premiery Cyberpunka notowania spółki spadły o blisko 1/3.