Moonlit to studio specjalizujące się w tworzeniu symulatorów pozwalających na wirtualne rozwijanie wyjątkowych hobby. Spółka na przełomie 2019 i 2020 roku przeszła szereg biznesowo-organizacyjnych zmian.
– Dotyczyły one głównie zmiany podejścia do planu wydawniczego i restrukturyzacji korporacyjnej. Dzisiaj mogę powiedzieć, że spółka z sukcesem przeprowadziła wszystkie te zmiany i bardzo dojrzała jako podmiot. […] Stawiamy na małą liczbę projektów, wysoką jakość, transparentność przed społecznością graczy i dobór zweryfikowanych marketingowo tematów, które wpisują się w naszą misję „realizacji pasji cyfrowo” – powiedział Michał Gardeła.
Zespół pracuje nad grą Model Builder, w której na bazie licencji ukażą się modele renomowanych europejskich partnerów takich jak AK Industries, HobbyZone, czy Titan Forge. Premiera gry planowana jest na Q3 2021.
– Gra na start będzie posiadała około 30 modeli obejmujących: samoloty, czołgi, statki, pociągi, samochody, rakiety, figurki, roboty, zwierzęta i architekturę. Poza tymi modelami na premierę pojawią się jeszcze dodatkowe zestawy na licencji naszych partnerów (jak wspomniane figurki firmy Titan Forge). Dodatkowo, gra będzie oferować możliwość wykorzystania tzw. aftermarket parts – to jest części dodatkowych/zamiennych, które pozwolą na modyfikację modelu (np. zmiana wersji spitfire, czy zmiana karoserii w samochodzie). Modele będą pochodziły z różnych epok historycznych, ale nie tylko… W grze będą również zestawy sci-fi i fantasy. Oprócz tego przewidziana jest spora pula elementów budowania dioram – powiedział Michał Gardeła, prezes Moonlit.
Spółka wciąż jest w trakcie poszukiwania wydawcy. Jak zaznaczył Michał Gardeła, cały czas trwają rozmowy z kilkoma podmiotami.
– Chcemy wybrać najkorzystniejszą ofertę dla nas i dla graczy. Plan marketingowy pozostaje niezmienny i wciąż realizujemy go z zadowalającym skutkiem. Podpisanie umowy wydawniczej zapewni nam jeszcze większy budżet marketingowy, na który mamy już konkretny plan – powiedział prezes Moonlit.
Kolejną produkcją spółki będzie Dog Trainer Simulator, który zostanie wydany przez Frozen District.
– W Dog Trainer została opracowana technologia pozwalająca na generację psów: mieszanie ras między sobą, a także na wykorzystanie niezbędnego wspólnego szkieletu animacji. Dzięki temu będzie możliwa pełnowymiarowa produkcja gry, zgodnie z jej założeniami – powiedział prezes Gardeła.
Ponadto Moonlit jest również autorem silnika Ultimate Water System, wykorzystywanego przez popularne gry m.in. The Raft, Ultimate Fishing czy Uboat. Jego rozwinięcie nazwane High Definition Water System może być użyte w kolejnym projekcie spółki.
– Trzeci projekt jest na etapie opracowywania technologii. W tej chwili trwają prace badawczo-rozwojowe nad systemem symulacji zachowania wody, w ramach realizacji grantu z GameINN. Tematyka samego projektu, który będzie korzystał z HDWS, jest jeszcze niezatwierdzona – wymaga ona badań rynkowych, które przeprowadzimy zgodnie ze strategią marketing driven development – powiedział Gardeła.
Moonlit to polski gamingowy software house zamierzający poszerzyć swoją działalność o segment produkcji gier własnych. Zadebiutował na NewConnect w połowie 2019 r.