PARTNER SERWISU
sloymybk

WeirdFish: Tworzymy grę, która na pewno nie przejdzie niezauważona

Omawiane walory:

Marek Soból, CEO Weird Fish SA, oraz Monika Ciesielka, Chief Operating Officer rozmawiają z redakcją StockWatch.pl o pierwszym projekcie, trwającej kampanii crowdfundingowej i planach związanych z giełdą.

WeirdFish,emisja,akcji,wywiad,gamedev,gry

Marek Soból, CEO oraz Monika Ciesielka, Chief Operating Officer Weird Fish SA

StockWatch.pl: WeirdFish pracuje nad pierwszą autorską grą w otwartym świecie, której akcja rozgrywa się w kosmosie. Niedawno studio przedstawiło trailer i odkryło kartę Oddyssey: Your Space, Your Way! na Steamie. Gier osadzonych w kosmosie jest całkiem sporo. Czym Wasz tytuł będzie się wyróżniał na tle dotychczas wydanych gier?

Marek Soból: Najbliższa przyszłość stoi pod znakiem eksploracji kosmosu, dlatego nie obawiamy się przesycenia rynku tą tematyką. Dotychczasowe lądowania na Marsie i Księżycu rozbudziły ludzką ciekawość. Myślę, że wkrótce działania eksploracyjne zostaną jeszcze bardziej spotęgowane. Fabuła naszej gry jest ściśle powiązana z galaktyką, jednak nie ma nic wspólnego z badaniami naukowymi i rzeczywistością. Oddyssey: Your Space, Your Way! wyróżnia się niezwykle ciekawą grafiką, story z dużą dawką świetnego humoru i mechaniką, która umożliwia grę w 8-osobowym co-opie. Ta gra na pewno nie zostanie niezauważona!

Premiera Oddyssey: Your Space, Your Way! w trybie early access planowana jest na przełomie III i IV kwartału br. Na jakim etapie jest produkcja? Co będzie zawierać gra na starcie?

Marek Soból: Produkcja jest na etapie bety. Tytuł budujemy trybami i aktualnie mamy gotowy tutorial w singleplayer oraz freemode – typowy sandbox w multi. Najmniej rozbudowana jest obecnie warstwa story, jednak od początku nie planowaliśmy stricte fabularnej gry. Ponadto, z mojego doświadczenia wynika, że story i co-op nie współpracują ze sobą dobrze. Story bazuje na eventach, a dialogi zamknięte są głównie w kwestiach narratora. Trudno określić jaki będzie czas rozgrywki. We freemode, planujemy możliwie tak dużo atrakcji, aby zatrzymać graczy na jak najdłużej. Tutorial trwa 1,5 godziny, a story obejmuje 5 galaktyk, z której każda zapewnia ok. 2 godziny rozgrywki.

Tytuł w pierwszej kolejności będzie dostępny na PC, a następnie trafi na konsole. Ile czasu zajmie portowanie i kiedy można spodziewać się premier kolejnych wersji?

Marek Soból Robimy grę na konsole PlayStation, Xbox i Switch. Kolejne wersje gry planujemy wypuścić w przyszłym roku. O szczegółach będziemy informować na bieżąco.

Globalnym wydawcą gry jest 505 Games. Co przesądziło o wyborze włoskiej firmy?

Monika Ciesielka: Studio 505 Games wybraliśmy spośród kilku wydawców, którzy po pokazaniu demo Oddyssey: Your Space, Your Way! zaproponowali nam współpracę. Negocjacje były dość długim i żmudnym procesem – jednak od początku bardzo ważne było dla nas dokonanie wyboru, który zapewni solidne wsparcie dla naszej spółki i korzystne warunki umowy. Zależało nam także na renomowanym partnerze wydawniczym, z ugruntowaną pozycją i sukcesami na koncie. Studio 505 spełniało w nasze oczekiwania – jego flagowe tytuły, m.in. Assetto Corsa, sprzedają się w milionach egzemplarzy. Włoski wydawca swoim doświadczeniem gwarantował efektywne wypromowanie gry na całym świecie. Dodatkowo, bardzo zależało nam na przyjaznej atmosferze współpracy i nieograniczaniu naszej kreatywności. Studio 505 pod tym względem rekomendowali nam mniej oficjalnie koledzy z branży. Studio zostało wyróżnione prestiżowym tytułem Wydawcy Roku 2019 w rankingu Metacritic, co jeszcze bardziej utwierdziło nas w przekonaniu, że dokonaliśmy słusznego wyboru.

Jeszcze rok temu studio szacowało całkowity budżet gry z marketingiem na 4-5 mln zł. Obecnie mowa o budżecie 8 mln zł. Skąd taka zmiana? Ile z tej kwoty spółka chce przeznaczyć na promocję gry?

Marek Soból: W procesie produkcji gry trudno jest oszacować wszystko na początku ze 100-proc. trafnością. Część mechanik mogliśmy zamknąć w danym momencie i gracz byłby zadowolony. Widzieliśmy w nich jednak duży potencjał, który postanowiliśmy w pełni wykorzystać. Jako autor nie chciałbym zostawiać gry EA lub w wersji finałowej, wiedząc, że może być zrobiona lepiej.

Monika Ciesielka: Również fakt współpracy z renomowanym, globalnym wydawcą w oczywisty sposób ułatwił nam zwiększenie budżetu gry i rozbudowanie jej pierwotnego planu. Ostatecznie, postanowiliśmy zrealizować w grze więcej z naszych pomysłów.

Jakie są oczekiwania względem Oddyssey: Your Space, Your Way? Jaki poziom sprzedaży uznacie za sukces, a jaki będzie dla Was rozczarowaniem?

Monika Ciesielka: Zakładamy, że naprawdę dobra sprzedaż to około 300 tys. kopii. Przy takiej wartości sprzedaży, rozłożonej w ciągu roku, już po kilku miesiącach zwróciłyby się nakłady na produkcję, a później gra generowałaby kolejne zyski.

Jak idzie budowa wishlisty Oddyssey: Your Space, Your Way? Czy mogą Państwo zdradzić jej obecny stan?

Monika Ciesielka: Ze względu na naszą umowę z wydawcą nie możemy jeszcze zdradzić zbyt wielu szczegółów związanych z działaniami marketingowymi. Mamy natomiast zamiar w pełni wykorzystać doświadczenie i „zasięg” 505 na globalnym rynku gamingowym. Pokładamy spore nadzieje w potencjale gry na rynkach światowych, w tym np. azjatyckim. Wspólnie z 505, uważamy, że zaletą Oddyssey jest jej duża uniwersalność. Ludzie niezależnie od tego, gdzie mieszkają, myślą czasem, co by było gdybyśmy musieli opuścić naszą planetę. Zauważyliśmy z naszych obserwacji, że humor wykorzystany w grze podoba się wielu graczom. Liczymy, że Oddyssey odniesie sukces w skali globalnej.

Przejdźmy do planów. Model biznesowy WeirdFish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. Kiedy spółka chce ruszyć z drugim projektem?

Marek Soból: W tym momencie mamy rozpisane dwa projekty w wersji koncepcyjnej. Narodził się także pomysł stworzenia małego zespołu do prototypowania rozwiązań, aby przeanalizować potencjał nowych projektów. Obecnie skupiamy się na naszym pierwszym projekcie, czyli Oddyssey: Your Space, Your Way!.

Na jakim etapie są przygotowania do upublicznienia spółki. Kiedy planowany jest debiut?

Monika Ciesielka: Obecnie prowadzimy kampanię crowdfundingową na platformie Navigator Crowd. Wniosek do GPW planujemy złożyć zaraz po zarejestrowaniu obecnej emisji. Mamy nadzieję, że debiut na NewConnect odbędzie się na przełomie Q3 i Q4 tego roku.

Proszę przybliżyć parametry oferty w kampanii crowdfundingowej. Ile środków chce pozyskać spółka?

Monika Ciesielka: Planujemy zebrać do 2 mln zł. Jedna akcja będzie kosztowała 190 zł. Wycena spółki przed emisją wynosiła 120 mln zł.

Na co trafią pozyskane środki od inwestorów?

Monika Ciesielka: Planujemy przeznaczyć pieniądze na dwa cele – finalizację produkcji gry Oddyssey: Your Space, Your Way! i rozpoczęcie pre-produkcji drugiej gry. Na pewno wybierzemy najlepszy model pracy zarówno dla spółki, jak i dla fanów naszych produkcji. Mamy już kilka ciekawych pomysłów na kolejny tytuł, więcej zdradzimy wkrótce.

W jaki sposób można złożyć zapis. Czy obowiązuje np. próg minimalnej inwestycji?

Monika Ciesielka: Zapisy można składać na stronie emisji. Minimalny próg to zakup 5 akcji, aby zostać akcjonariuszem WeirdFish trzeba zainwestować nieco poniżej 1.000 zł.

Czy obecni akcjonariusze deklarują lub zamierzają zadeklarować lockup na posiadane akcje od momentu debiutu na NewConnect?

Marek Soból: Tak, zdecydowanie. Mamy bardzo zaangażowany akcjonariat, wszyscy mocno wierzą w spółkę i w projekt Oddyssey: Your Space, Your Way! Dodatkowo cały czas mamy na uwadze rozwój biznesowy i rozwój wycen zaprzyjaźnionych spółek. Dzięki przyjętej strategii akcjonariat nie zamierza szybko pozbywać się akcji WeirdFish. Chcemy zapewnić poczucie bezpieczeństwa nowym akcjonariuszom, dlatego postanowiliśmy objąć lockupem 95 proc. wcześniej wyemitowanych akcji spółki.

Dziękujemy za rozmowę.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Weird Fish sprzedaje 505 Games prawa do gry Oddyssey: Your Space, Your Way

    Oddyssey: Your Space, Your Way, za którego produkcję odpowiada studio Weird Fish, zostało sprzedane wydawcy projektu – 505 Games. Globalny publisher wykupił prawa do IP od warszawskiej spółki i planuje rozwój gry, która od kwietnia jest dostępna w sprzedaży na PC w formule Early Access (wczesny dostęp). Za środki pozyskane z transakcji Weird Fish rozpocznie nowy projekt, o którym opowie więcej w ciągu najbliższych tygodni. Spółka podtrzymuje plany debiutu na NewConnect.

  • 8 ciekawych polskich gier, które jeszcze w tym roku trafią na rynek

    Druga połowa roku będzie stała pod znakiem wyczekiwania na wielką premierę Techlandu. Nieco wcześniej polskie studia wypuszczą szereg znacznie mniejszych produkcji, z których część będzie uważnie śledzona przez inwestorów giełdowych.

  • Ruszyły zapisy na akcje WeirdFish

    Na platformie Navigator Crowd rozpoczęły się zapisy na akcje WEIRDFISH S.A. - niezależnego producenta gier wideo. Celem publicznej oferty akcji jest pozyskanie kwoty 2 mln zł, które zostaną przeznaczone na marketing autorskiej gry typu sandbox – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją.

  • 22 lipca WeirdFish rusza z kampanią crowdinvestingową o wartości 2 mln zł

    WEIRDFISH 22 lipca rozpocznie publiczną emisję akcji na platformie NavigatorCrowd. Niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), chce pozyskać kwotę 2 mln zł. Środki z kampanii crowdinvestingowej spółka przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją. WEIRDFISH planuje dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect na przełomie III i IV kw. br.

  • WeirdFish płynie w stronę NewConnect

    Studio założone przez Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego, planuje wejść na rynek NewConnect w pierwszej połowie 2021 r.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat