Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia lub jak kto woli, spożywczy e-commerce, dostarczający świeże, wyselekcjonowane produkty od rolników i wytwórców żywności rzemieślniczej. Na czele spółki stoi Adrian Piwko, założyciel i prezes zarządu.
– Nazwałbym to: Rynek żywności rzemieślniczej w e-grocery. Czyli wszystkie zakupy żywności tradycyjnej, ekologicznej z dostawą do domu. Podmiotów, które się w tym specjalizują jest mało, dlatego uwzględniłbym zakupy online takiej żywności także w supermarketach online, także wprost od producentów. W mojej ocenie w roku 2021 sprzedaż takiej żywności w Polsce wyniosła ok. 350 mln zł. My się skupiamy jeszcze dodatkowo na żywności świeżej – trudniej o konkretne dane, ale ok. 70 mln zł – powiedział Adrian Piwko, prezes zarządu Pora na Pola.
Spółka planuje także inwestycje w punkty sprzedaży stacjonarnej, chce też rozszerzyć ofertę produktową, promować działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i transparentnie przedstawiać drogę pochodzenia produktów.
– Planujemy kanał stacjonarny na ten rok. Oczywiście produkty części naszych producentów można trafić w innych miejscach, także w sklepach stacjonarnych, jednak to nie Pora na Pola za tą dystrybucję odpowiada – powiedział Adrian Piwko, prezes zarządu Pora na Pola.
– Zakładamy dodatkowe przychody z kanału offline, czyli sklepu stacjonarnego – ok. 2 mln zł oraz wzrost w tym roku w e-commerce o ponad 100 proc. – dodał.
Crowdinvesting nam się dobrze sprawdza i wpisuje w ideę społecznej firmy
Pora na Pola pozyskuje środki z grantów i od inwestorów. Spółka ma na swoim koncie trzy rundy finansowania promowane przez crowdfunding udziałowy. Dzięki inwestycjom spółce udało się m.in. zwiększyć liczbę współpracujących dostawców, uruchomić szybsze dostawy czy otworzyć magazyn w Łodzi.
– W tym momencie nie czekamy na rozpatrzenie żadnego wniosku. Jeden projekt zakończyliśmy i został już rozliczony (dofinansowanie 450 tys. zł), a na drugi projekt dostaliśmy pozytywną decyzję 1 grudnia – dofinansowanie 1 mln zł, projekt w ramach programu ma wystartować 1 marca 2022 i jesteśmy na etapie kompletacji dokumentów przed podpisaniem umowy. Dodatkowo prowadzimy projekt ze wsparciem od ARiMR Krótkie Łańcuchy Dostaw – powiedział Adrian Piwko, prezes zarządu Pora na Pola.
Wobec biznesu łączącego temat eko-jedzenia i e-commerce ciężko przejść obojętnie. Jak przyznaje Adrian Piwko, w ostatnim czasie otrzymał kilka ofert przejęcia biznesu.
– Odzywały się fundusze VC kilkukrotnie, ale crowdinvesting nam się dobrze sprawdza i wpisuje w ideę społecznej firmy. W ostatnich tygodniach mieliśmy też zainteresowanie ze strony funduszu typu Private Equity, ale na to jeszcze mamy za małą skalę – więc może w przyszłości – powiedział Adrian Piwko.
Spółka jest w trakcie czwartej oferty crowdfundingowej, z której zamierz pozyskać 1,9 mln zł. W ramach tej kwoty Pora na Pola chce kontynuować rozwój technologii i realizować projekt narzędzia umożliwiającego m.in. zapobieganie stratom i automatyzację zamówień. Kampania promowana jest przez platformę Crowdway.
Debiut na NewConnect w 2023 r.
Pora na Pola ma plany wejścia na giełdę. Prezes spółki prognozuje, że debiut na NewConnect nastąpi pod koniec 2023 r.
– Dobraliśmy datę pod kątem osiągnięcia rentowności operacyjnej – powiedział Piwko.
Prezes przewiduje, że przed debiutem na NewConnect spółka przeprowadzi jeszcze dwie emisje.
– Póki co każda kolejna miała wyższą cenę emisyjną niż poprzednią i dawała nowe możliwości rozwoju spółce, więc to rozwadnianie udziałów nie powinno być niekorzystne dla akcjonariuszy – powiedział Adrian Piwko.