Salad Story SA to firma, która mocno wpisuje się w trend Health&Wellness. Spółka od 15 lat zarządza siecią lokali gastronomicznych oferujących zdrowe dania typu fast food. Obecnie sieć obejmuje 37 lokali własnych oraz 4 lokale franczyzowe pod szyldem „Salad Story” i „WrapMe!”, które obsługują średnio 140 tys. klientów.
– Nasze dania opieramy na naturalnych składnikach, nie stosujemy półproduktów, ulepszaczy smaku, zagęstników ani konserwantów. Stosujemy głównie świeże warzywa i owoce, naturalne zioła, nabiał o tzw. „czystym składzie”. Mięsa marynujemy sami w naturalnych przyprawach i wypiekamy. Nic nie smażymy. Dressingi kręcimy sami z naturalnych składników. Dania komponujemy zgodnie z zasadami piramidy żywieniowej (…) Baza dostawców obejmuje łącznie ponad 50 podmiotów, jeden ma ponad 10 proc. udziału w dostawach. Bazujemy głowinie na polskich firmach, często firmach rodzinnych – powiedziała podczas czatu w StockWatch.pl Anna Krajewska, CEO Salad Story SA.
Salad Story ma ambitne plany rozwoju. Do końca 2023 r. chce otworzyć 18 nowych restauracji. Aż 13 z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne 3 lokale zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu. Plan minimum na 2022 rok to 7 lokali – 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie.
– Chcemy przede wszystkim skupić się na rozwoju na rynkach, na których już jesteśmy obecni i mamy zbudowaną markę, tj. duże miasta. Miejsca na rynku jest jeszcze bardzo dużo dla nas w tych lokalizacjach i tu inwestycje są najbezpieczniejsze i dają najwyższy zwrot. Ekspansja zagraniczna będzie planowana po wysyceniu rynku polskiego. Spółka skupia się na otwieraniu lokali własnych – do tego ma zbudowane struktury i ten sposób jest dla nas najefektywniejszy. Franczyzę traktujemy uzupełniająco i otwieramy lokale franczyzowe oportunistycznie, gdy pozyskamy na prawdę dobrego partnera o odpowiednim profilu franczyzobiorcy. Inne podejście do franczyzy niesie zbyt wysokie ryzyko, ze względu na ryzyko niewystarczającej kontroli operacyjnej nad takimi lokalami – dodała Anna Krajewska.
W celu sfinansowania planów rozwoju sieci oraz optymalizacji procesów zaopatrzenia i sprzedaży spółka 6 czerwca wystartowała z emisją akcji we współpracy z platformą Beesfund.pl. Z oferty chce pozyskać nieco ponad 3,2 mln zł. W puli jest 529 akcji serii C po cenie 490 zł/szt. i 4.804 akcji serii D po 615 zł/szt.
– W ten sposób spółka postanowiła premiować inwestorów, którzy szybko podejmą decyzję o inwestycji – dodała Anna Krajewska.
Zapisy trwają do 30 czerwca. Próg powodzenia ustalono na poziomie 400 tys. zł. Spółka dla nowych inwestorów przygotowała specjalne pakiety, obejmujące m.in. zniżki, kupony czy warsztaty kulinarne „Szef kuchni Salad Story”. Jedną z zakładanych opcji exitu jest debiut na rynku NewConnect.
– Exit planujemy po zakończeniu realizacji programu inwestycyjnego, tak aby wycena akcji dla akcjonariuszy była jak najwyższa (najprawdopodobniej po zakończeniu 2023r.). Spółka rozważa różne opcje, między innymi emisję na NewConnect lub pozyskanie inwestora strategicznego – zapowiedziała Anna Krajewska.
Podczas spotkania padło także pytanie o wycenę spółki.
– Wycena pre-money spółki wynosi 61.676.184 zł i została ustalona na bazie wewnętrznych projekcji finansowych opracowanych przez spółkę – powiedziała założycielka Salad Story.
Głównym akcjonariuszem spółki jest Anna Krajewska, która kontroluje 76,7 proc. udziałów. W akcjonariacie jest także Movens Ventures, który posiada 22,2 proc. Pozostałe 1,1 proc. akcji należy do Michała Leśniewskiego. Fundusz Movens Venture Capital skupia się na firmach mających swoje korzenie w Polsce. Movens VC interesuje się przede wszystkim branżami martech, fintech wsparcia dla e-commerce, logistyki, medtech, industry 4.0 i deeptech oraz sport&wellness. Tezy inwestycyjne funduszu oparte są na wykorzystaniu uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do zmian w sposobie funkcjonowania dużych branż. Kapitał funduszu tworzy ponad 30 inwestorów prywatnych – przedsiębiorców i menadżerów, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy zbudowali silne, międzynarodowe firmy.