
(Fot. Pexels)
We wrześniu konto spółki zasiliła pierwsza transza płatności za sprzedaż Bidlogic, w kwocie ponad 3,5 mln zł. Szacowany wynik netto z transakcji to aż 4,2 mln zł, które istotnie wpłyną na wyniki spółki za III kwartał i cały 2022 rok. Zarząd realizuje też działania, które powinny w istotny sposób zwiększyć dochodowość portfolio w kolejnych miesiącach.
Spółka rozważa przeznaczenie środków pozyskanych ze zbycia Bidlogic, na spłatę ostatnich rat za obligacje. Zamknięcie układu i konsekwentna realizacja strategii maksymalizacji przychodów z Real Boxing 2 i Eroblast, zapewnią Spółce dobre otwarcie 2023 roku.
– Zbycie Bidlogic daje nam możliwość przedterminowego rozliczenia obligacji. Nie chcemy jednak poprzestać na minimalizacji zobowiązań. Zależy nam przede wszystkim na rozwoju. Konsekwentnie dążymy do tego, by nasze kluczowe marki – Real Boxing 2 i Eroblast – osiągnęły strategiczne poziomy przychodów. Pozytywne efekty strategii UA są widoczne w pierwszych danych za wrzesień. Spodziewamy się, że mimo pogorszenia globalnej koniunktury, tendencja ta utrzyma się także w ostatnim kwartale – wyjaśnia Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games.
– Istotnie przyspieszamy też rozwój Eroblast. Widzimy, jak duży potencjał ma ten tytuł. Zrezygnowaliśmy z łączącej nas umowy z zewnętrznym developerem, na rzecz rozwoju wewnętrznego zespołu. Zapewni to wzrost, zarówno tempa prac i kolejnych aktualizacji, jak i przede wszystkim, dochodowości tytułu, o nawet kilkadziesiąt procent w kolejnych miesiącach. Rozpoczynamy też rozbudowę uniwersum Eroblast o re-skiny, wpisujące się w oczekiwania graczy. Pierwsze testy już ruszyły. Czekamy na wyniki i podejmiemy decyzję, które z pomysłów warto rozwinąć – dodaje prezes.
Plany na dalszy rozwój ma również zespół Real Boxing 2. Po nieco słabszych dla całej branży wakacjach, widać odbicie.
– Lipiec i sierpień były poniżej naszych oczekiwań jeśli chodzi o przychody i efektywność kampanii UA. W ostatnich dniach sierpnia sytuacja zaczęła wracać na stare tory, a pierwsze dane z września wskazują, że tendencja ta powinna się utrzymać – podkreśla Bartosz Biniecki, product owner Real Boxing.
– W planach na kolejne tygodnie mamy zarówno, bardzo pożądane przez graczy, aktualizacje typu live ops, jak i uruchomienie zupełnie nowych kampanii UA, wykorzystujących odświeżone wizualizacje i video, kierowane przede wszytskim do użytkowników Facebook’a. Rozpoznajemy też zupełnie nowe możliwości wykorzystania lub wzbogacenia naszej marki – dodaje Biniecki.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.