
Prezes LPP: Mam nadzieję, że inwestorzy odzyskają to, co stracili na akcjach spółki
– Od 30 lat buduje tę firmę, która oddaje do Skarbu Państwa CIT w wysokości 400 mln zł, a innych podatków łącznie ponad 2 mld zł i teraz ktoś nas oczernia, na czym cierpi nie tylko nasz wizerunek, ale też nasi inwestorzy. Ci, którzy są z nami przez wiele lat, wiedzą, że z takich kryzysów zawsze wychodziliśmy silniejsi. Jesteśmy też jedną z niewielu firm w Polsce, która uzyskała audyty spółki zaufania publicznego, a też dostawaliśmy wielokrotnie nagrody od inwestorów jako firma transparentna. Zależy mi, aby dziś odnieść się do zarzutów. LPP, wbrew temu, co mówi raport, nie prowadzi działalności operacyjnej ani handlowej w Rosji, nie też jest właścicielem pośrednim czy bezpośrednim spółki w Rosji i nie ma nad nią kontroli. Przykro mi, że musimy się mierzyć z tego typu pomówieniami, ale wierzę, że każdy, kto stracił na tej informacji, odzyska to, bo firma ma silne fundamenty i perspektywy rozwoju – powiedział Piechocki podczas wideokonferencji.
Wcześniej analityczno-inwestycyjna firma Hindenburg Research podała, że LPP nie zrezygnowała z działalności w Rosji po inwazji na Ukrainę. Z kolei LPP złożyło do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę spółki, jej akcjonariuszy i inwestorów giełdowych, a podstawą zawiadomienia są – jak podała spółka – nieprawdziwe bądź zmanipulowane informacje opublikowane w materiale Hindenburg.
LPP przyznało się do błędu w raporcie (wersja ang vs. pol)
?
Kwota w "Other" 2,9 mld zł to kwota obrotu w sklepach stacjonarnych w całym IV kwartale – nie została rozłożona na brandy. W online rozbiliśmy na marki (…) Te 3 mld zł nie są kwotą przychodów z rynku rosyjskiego pic.twitter.com/mbOg1tt2JO— Daniel Paćkowski (@DPackowski) March 18, 2024
LPP zanotowało ok. 600 mln zł strat z tytułu wyjścia z Rosji
LPP zanotowało ok. 600 mln zł strat z tytułu wyjścia z Rosji, a kontrahent w sumie spłacił LPP ponad 700 mln USD z łącznego zadłużenia 2 mld USD, poinformował prezes spółki Marek Piechocki.
– LPP zanotowało ok. 600 mln zł strat z tytułu wyjścia z Rosji, a kontrahent w sumie spłacił nam ponad 700 mln USD z łącznego zadłużenia 2 mld USD. Chcę też podkreślić, że spółka w Rosji nie dostarcza nam żadnych informacji o wynikach finansowych, tak jak jest to w przypadku naszych spółek z Grupy, nie mamy też wglądu w rachunki, ani nie ściągamy pieniędzy i nie ma tzw. cash poolingu. Nie mamy też do czynienia z żadnymi transakcjami finansowymi, a zarządzanie jest całkowicie przejęte przez spółkę rosyjską – powiedział Piechockipodczas wideokonferencji.
LPP ani osoby z zarządu nie planowały i nie planują powrotu do działalności w Rosji
LPP ani osoby z zarządu nie planowały i nie planują powrotu do działalności na rynku rosyjskim, poinformował prezes spółki Marek Piechocki.
– LPP nie wróci do Rosji, a biznes rosyjski został sprzedany w 2022 r. do niepowiązanego inwestora. Transakcja sprzedaży ma wymiar rzeczywisty i definitywny. LPP nie posiada opcji odkupu biznesu i straciła kontrolę nad biznesem rosyjskim. Spłata należności za towar i za sklepy została rozłożona w czasie. LPP ani osoby z zarządu nie planowały i nie planują powrotu do działalności na rynku rosyjskim – powiedział Piechocki podczas wideokonferencji.
Marek Piechocki, LPP
?
Zyski LPP z ostatnich kwartałów nie pochodziły z rynku rosyjskiego, tylko z dynamicznego wzrostu marki Sinsay— Daniel Paćkowski (@DPackowski) March 18, 2024
LPP planuje otworzyć w tym roku 700 sklepów, z czego 620 to Sinsay
LPP planuje otworzyć w bieżącym roku 700 sklepów, z czego 620 sklepów Sinsay, poinformował prezes Marek Piechocki.
– W 2024 planujemy otworzyć 700 sklepów, z 620 sklepów samego Sinsaya. Wzrost o 50 proc. w e-commerce jest możliwy. Inne brandy też się będą rozwijały, ale to będzie wzrost o 15-20 proc., a Sinsay będzie rósł o 50-70 proc. r/r i wierzymy, że Sisnay pociągnie firmę do przodu – powiedział Piechocki podczas wideokonferencji.
LPP podtrzymuje prognozę 21 mld zł przychodów w 2024 roku
LPP podtrzymał prognozy sprzedaży na 2024 r. w wysokości 21 mld zł, choć prezes spółki Marek Piechocki liczy, że będzie to więcej. Prognoza marży brutto na sprzedaży to 52-53 proc., a capex 1,5 mld zł, z czego 1,2 mld zł na sklepy.
– Utrzymujemy nasz guidance na poziomie 21 mld zł, choć osobiście wierzę, że będzie to więcej. Wierzymy, że I kw. będzie dla nas dobry, a sprzedaże będą lepsze niż w zeszłym roku – powiedział Piechocki podczas wideokonferencji.
LPP nie planuje zamykać sklepów na Białorusi
LPP, która ma ok. 23 sklepów na Białorusi, nie planuje zamykać sklepów na tamtejszym rynku, poinformował prezes Marek Piechocki.
– Jeśli chodzi o Białoruś, to mamy tam 23 sklepy i nie mamy tam planów rozwojowych, ani nie planujemy dokonywać tam żadnych zmian. Sklepy te nie są dla nas istotne, ale też nie chcemy ich zamykać, bo nie uważamy, żeby to było konieczne – powiedział Piechocki podczas wideokonferencji.
LPP: Za 3 lata firma będzie 2 razy większa, rozdział pt. Rosja uważamy za zamknięty
Prezes LPP Marek Piechocki wierzy, że za trzy lata LPP będzie dwa razy większą firmą niż dziś. LPP poinformowało, że rozdział pt. Rosja spółka uważa za zamknięty.
– Mamy przed sobą wspaniałe perspektywy rozwoju i wierzę, że LPP w ciągu trzech lat będzie dwa razy większą firmą niż dzisiaj – powiedział Piechocki podczas wideokonferencji.
Odnosząc się po raz kolejny do informacji Hindenburg Research, która podała, że LPP nie zrezygnowała z działalności w Rosji po inwazji na Ukrainę wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz podkreślił, że biznes w Rosji został sprzedany i ten rozdział LPP uważa za zamknięty.
– Przyznajemy się natomiast do tego, że nie byliśmy do odpowiedzi na te informacje w 100 proc. przygotowani, ale nie wiem, czy ktokolwiek byłby przygotowany na taki atak. Nie chcemy prowadzić też wewnętrznych śledztw, kto przekazał takie informacje do Hindenburga – dodał wiceprezes.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.