
Creepy Jar wypracował wstępnie 7,3 mln zł przychodów ze sprzedaży w I kw. 2024 r.
Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry Green Hell na kluczowych platformach o 39 proc. r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu i dostosowanej do niego polityki przecen. Wskazany spadek przychodów, rosnące koszty produkcji oraz zwiększenie zespołu spowodowały obniżenie rentowności zysku netto Spółki do poziomu 46 proc. Dodatkowo, w 1 kw. 2024 r. Spółka rozpoznała niegotówkowy koszt Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości blisko 1,2 mln zł. Koszt wskazanego Programu Motywacyjnego nie był uwzględniony w wynikach 1 kw. 2023 r.
Sprzedaż brutto Green Hell w ujęciu ilościowym w Q1 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 343 tys. kopii, z czego 57 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox. W oparciu o wstępne dane sprzedażowe dostępne na dzień 13 maja 2024 r., szacunkowa sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy od początku roku wyniosła 612 tys. kopii, z czego 72 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.
– Rynek spodziewał się mocnego pogorszenie wyników (r/r) będącego konsekwencją starzejącego się portfolio, dlatego duży spadek przychodów w porównaniu do poprzedniego roku nie zaskoczył. Spółka jest na etapie produkcji kolejnej gry, której premiera wczesnego dostępu jest możliwa pod koniec 2024 r. – komentuje Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Creepy Jar dalej wspiera i rozwija swoją flagową produkcję. Dotychczas spółka udostępniła graczom już 20 aktualizacji do Green Hell i pracuje nad kolejną. Aktualnie studio pracuje nad przygotowaniem gry w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Studio kontynuuje prace nad kolejną, autorską produkcją o nazwie StarRupture, tworzoną na silniku Unreal Engine 5. Będzie to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, osadzony w scenerii science -fiction. StarRupture na tle gier obecnych już na rynku, w szczególności klasycznych base-builderów, będzie wyróżniać się dzięki takim mechanikom jak eksploracja, walka czy zarządzanie zasobami. Gra już w wersji early access będzie rozbudowaną produkcją z trybem co-op do 4 graczy, którą studio planuje dalej intensywnie rozwijać. Data premiery StarRupture nie została jeszcze ustalona.
Ostateczne dane finansowe za Q1 2024 r. wraz z danymi porównywalnymi spółka przekaże w raporcie okresowym, który zostanie opublikowany w dniu 22 maja 2024 r.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W kwietniu 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od sierpnia 2018 r.