
(Fot. spółka)
– Będziemy chcieli się mieścić się w limicie 275 mln zł dla CCC i HalfPrice łącznie – powiedział Stelmach podczas wideokonferencji odpowiadając na pytanie, jaki będzie capex na rozwój w latach 2024 i 2025.
Wyjaśnił, że w tych wydatkach nie są uwzględnione wydatki na nowy magazyn dla HalfPrice.
– Będziemy się rozwijać i ten poziom 20 proc. to nie jest jakiś kosmos z mojego punktu widzenia – dodał prezes Dariusz Miłek.
Grupa CCC podała wcześniej w prezentacji, że chce przyspieszyć tempo rozwoju powierzchni handlowej, a średnie tempo rozwoju ma wynieść 20-25 proc. w latach 2025-2029, a rozwój nastąpi głównie w oparciu o HalfPrice (+400 sklepów), CCC (+400 sklepów).
Grupa CCC chce obniżyć wskaźnik koszty/przychody do poniżej 40 proc. w II poł. 2024 r.
Grupa CCC chce obniżyć wskaźnik koszty do przychodów poniżej poziomu 40 proc. w II poł. 2024 r. po tym, jak osiągnęła 40,7 proc. w II kw. br., poinformował CFO Łukasz Stelmach. Rentowność EBITDA szyldu CCC ma poprawiać się w kierunku 30 proc., a rentowność HalfPrice do 20 proc.
– Jeśli chodzi o Grupę, to na pewno w drugiej połowie roku będziemy chcieli zejść poniżej 40 proc. wskaźnika kosztów do przychodów Grupy i to jest dla nas benchmark, gdzie będziemy chcieli już pozostać – powiedział Stelmach podczas wideokonferencji.
– W samym CCC będziemy chcieli dalej poprawiać rentowność EBITDA […] i będziemy chcieli iść w kierunku 30 proc. (wobec 24 proc. w I poł. br). […] A w HalfPrice wyznaczamy sobie rentowność EBITDA na poziomie 20 proc. jako benchmark wobec 18,5 proc. – dodał.
Wcześniej spółka podała, prezentujące wstępne szacunkowe dane, że odnotowała 401 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w II kw. roku obrotowego 2024 (maj-lipiec 2024) wobec 224 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 387 mln zł wobec 187 mln zł rok wcześniej. Przychody w II kw. r.obr. wyniosły 2 574 mln zł wobec 2 425 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 249 mln zł w II kw. r.obr. wobec 79 mln zł straty rok wcześniej. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła w II kw. 49,5 proc. wobec 45,5 proc. rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).