
Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks. Fot. mat. prasowe
– Za Grupą cyber_Folks kolejny rekordowy kwartał oparty na organicznym wzroście. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii generujemy powtarzalne zyski i zwiększamy skalę działalności. Praca włożona w rozwój nowych produktów skutkuje wzrostem liczby klientów i budowaniem przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku. Nasze produkty i rozwiązania są pierwszym wyborem dla ponad 360 tys. klientów – zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Biegniemy w biznesowym maratonie osiągając coraz lepsze wyniki, a naszym celem w tym wyścigu jest zdobycie najwyższego miejsca na podium w kategorii e-commerce. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
Od kwietnia do czerwca br. grupa osiągnęła 17,8 mln zł zysku netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej (72 proc. wzrost r/r). W tym czasie skonsolidowane przychody netto przekroczyły 154 mln zł (32 proc. wzrost r/r), a skorygowana EBITDA wyniosła prawie 42 mln zł (21 proc. wzrost r/r). W II kwartale br. Grupa wypracowała 37,8 mln zł przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej.
cyber_Folks kładzie nacisk na rozwój ekosystemu usług w Internecie. Najnowszy autorski produkt _Now (kreator stron internetowych napędzany technologią AI) zyskuje coraz liczniejsze grupy odbiorców. Co miesiąc w kreatorze powstaje ok. 2 tys. nowych stron. Obecnie prowadzone są aktywne prace promujące to rozwiązanie w Polsce, a już niedługo premiera narzędzia planowana jest za granicą.
– cyber_Folks to już teraz silny i aktywny gracz na polskim rynku e-commerce. Od lat konsekwentnie pracujemy nad rozwojem know-how i technologii e-commercowych: doskonalimy nasze kompetencje, rozwijamy zespoły, mocno inwestujemy w ten obszar, wierzymy, że to na nim będziemy budować przyszłość całej Grupy. W ramach ekosystemu cyber_Folks działa już ponad 40 tys. sklepów internetowych. Tylko na naszej autorskiej platformie _Stores mamy przeszło 1 tys. klientów. Do końca 2025 roku chcemy dysponować najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą e-commerce w regionie, która może obsłużyć ponad 90 proc. istniejących biznesów e-commerce – informuje Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
W lipcu br. cyber_Folks sfinalizowała sprzedaż wszystkich posiadanych akcji (33,34 proc.) Profitroom-u za kwotę 97,5 mln zł. Wpływ netto, po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wyniósł ok. 83 mln zł.
– W efekcie odnotowaliśmy blisko 3-krotny zwrot zainwestowanego kapitału. Na bieżąco poszukujemy celów inwestycyjnych, które w znaczący sposób mogą wzmocnić nasz biznes. Sprzedaż Profitroom-u znacząco obniżyła poziom zadłużenia Grupy, które obecnie zbliżyło się do 0,7 długu netto do EBITDA. Tym samym zadłużenie netto do końca roku może spaść do zera – informuje Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks.
Silna pozycja gotówkowa pozwoliła na rekordową dystrybucję zysku do akcjonariuszy. Za 2023 r. spółka wypłaciła łącznie 21,2 mln zł dywidendy (1,50 zł na jedną akcję), a kolejne 6,8 mln zł z zysku netto za ub. rok przeznaczyła na skup akcji własnych. Zarząd deklaruje utrzymanie polityki dywidendowej w kolejnych latach.
W lipcu cyber_Folks awansował do indeksu mWIG40.
– Awans do mWIG40 to realizacja kolejnego kamienia milowego w naszej historii. Jego osiągniecie było możliwe dzięki intensywnej i przemyślanej pracy nad wzrostem biznesu. W konsekwencji istotnie wzrosła nasza kapitalizacja i zainteresowanie inwestorów, którym niezmiennie dziękujemy za zaufanie – komentuje Jakub Dwernicki. – Naszym DNA jest tworzenie autorskich produktów, a stale rosnący popyt na rozwiązania cyfrowe daje nam nieograniczone możliwości dalszego rozwoju. Wierzymy, że przyszłe lata mogą być jeszcze lepsze dla naszego biznesu – dodaje.
Od czasu IPO przychody Grupy wzrosły 5-krotnie, a kapitalizacja ponad 7-krotnie – obecna przekroczyła poziom 1,84 mld zł. Celem zarządu jest kontynuacja wzrostu realizowanego od czasu IPO, a w konsekwencji zdobycie pozycji jednego z niewielu polskich jednorożców.
cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.