xpsosaie
Advertisement
PARTNER SERWISU
mhcnmjfj

Tworzenie strony internetowej pod kątem SEO – dlaczego warto?

Projektowanie strony internetowej z myślą o SEO to inwestycja, która przynosi długoterminowe korzyści. Bez uwzględnienia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek już na wstępnym etapie, ryzykujemy, że nasza witryna będzie niewidoczna dla potencjalnych klientów. Poznaj powody, dla których warto stworzyć stronę internetową z myślą o SEO, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę i z kim skonsultować projekt.

Tworzenie strony internetowej pod kątem SEO

Artykuł sponsorowany

Powody, dla których warto tworzyć nową stronę internetową z myślą o pozycjonowaniu

Tworzenie strony internetowej bez uwzględnienia SEO może prowadzić do poważnych problemów, które utrudnią lub wręcz uniemożliwią indeksowanie jej przez roboty Google. Wybór niewłaściwej technologii może sprawić, że strona od początku będzie nieprzystępna dla wyszukiwarek, co znacząco obniży jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Ponadto brak odpowiednio przygotowanych treści może nie tylko negatywnie wpłynąć na sprzedaż, ale także ograniczyć pozyskiwanie ruchu organicznego. Z kolei niewłaściwie skonstruowana architektura informacji, targetująca nieodpowiednie słowa kluczowe, czy utrudniająca indeksowanie, może obniżyć skuteczność strony, gdyż nie będzie docierać do osób faktycznie zainteresowanych oferowanymi produktami czy usługami.

Jakie aspekty SEO należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu strony?

SEO to nie tylko techniczne aspekty, ale także kwestie związane z doświadczeniami użytkowników (UX). Połączenie tych dwóch elementów sprawia, że witryna staje się wartościowa zarówno dla Google’a, jak i dla użytkowników. Strona, która będzie łatwa w obsłudze może być chętniej odwiedzana przez użytkowników, będą chętniej ją polecać i do niej wracać. Co więcej, Google w coraz większym stopniu dąży do analizowania zachowań użytkowników i badania ich satysfakcji.

Podstawowe aspekty SEO, które warto uwzględnić przy tworzeniu strony, to:

  • architektura informacji – struktura strony powinna być logiczna i intuicyjna, aby ułatwić użytkownikom nawigację oraz wyszukiwarkom indeksowanie,
  • dopasowanie słów kluczowych – wybór odpowiednich słów kluczowych, które będą odpowiadały na zapytania użytkowników, umożliwi dotarcie do oferty potencjalnym klientom,
  • struktura nagłówków Hx – uporządkowanie treści za pomocą nagłówków H1, H2, H3 itd., pomaga w lepszym zrozumieniu zawartości strony przez Google i nie powinno być wykorzystywane do wizualnego stylowania layout’u,
  • paginacja – odpowiednie wdrożenie paginacji, które pozwala uniknąć duplikacji treści i ułatwia indeksowanie,

  • szybkość ładowania strony – co przełoży się zarówno na lepszą ocenę witryny przez wyszukiwarkę, jak i pozytywne doświadczenia użytkowników,
  • treści zawierające słowa kluczowe – na stronie należy wdrożyć wartościowe treści, wspierające konwersje i zawierające kluczowe frazy,
  • mapa strony i plik robots.txt – których poprawne opracowanie pomaga w indeksowaniu przez wyszukiwarki,
  • linkowanie wewnętrzne – strategiczne rozmieszczenie linków wewnętrznych to nie tylko dłuższy czas spędzony na stronie i ułatwienie nawigacji dla użytkowników, ale i tworzenie logicznych powiązań w obrębie witryny dla robotów indeksujących.

Pamiętajmy, że to wszystko to zaledwie przygotowanie do efektywnego pozycjonowania. Aby pozyskiwać ruch organiczny, warto podjąć współpracę z konsultantem SEO, który pomoże ustalić dalsze działania, takie jak rozbudowa treści i link building, w oparciu o analizę konkurencji – podpowiada Szymon Słowik, specjalista SEO i założyciel agencji takaoto.pro, oferujący konsultacje SEO dla firm: https://www.szymonslowik.pl/konsultacje-seo-dla-firm/.

Projekt nowej strony – skonsultuj go ze specjalistą

Projektując nową stronę, często nie bierze się pod uwagę wszystkich aspektów SEO, co w przyszłości może wymagać kosztownych zmian. Piękna i dopracowana witryna może okazać się mało użyteczna pod kątem SEO, jeśli nie uwzględniono w niej odpowiednich technologii i treści. Rozpoczęcie pozycjonowania w późniejszym etapie może wiązać się z dużymi nakładami pracy i środków na nadrobienie braków i dokonanie niezbędnych zmian.

Dlatego warto skonsultować projekt strony ze specjalistą SEO jeszcze przed rozpoczęciem prac nad projektem. Dobra strona internetowa wymaga współpracy wielu ekspertów: web developera, grafika, specjalisty SEO, UX designera, marketera, sprzedawcy oraz samego użytkownika. Tylko kompleksowe podejście gwarantuje stworzenie witryny, która będzie nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także przynosząca konwersje i skuteczna pod względem SEO.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat