tvoxfhex
PARTNER SERWISU
effrnqeb

Answear: Prawdopodobieństwo poprawy wyników w najbliższych kwartałach oceniamy na bardzo wysokie

Omawiane walory:

Gośćmi webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Kamil Bajołek oraz Jacek Dziaduś, przedstawiciele Answear.com. Tematem spotkania było omówienie wyników za III kw. 2024 oraz perspektyw na kolejne okresy.

Answear podsumował wyniki finansowe za III kw. 2024 r. W minionym okresie przychody wyniosły 344 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. r/r. Na poziomie netto spółka odnotowała 6,79 mln zł jednostkowej straty wobec 8,2 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 3,85 mln zł wobec 2,94 mln zł zysku rok wcześniej.

Przedstawiciele spółki liczą na kontynuację pozytywnych trendów w IV kw., który dla branży e-commerce jest kluczowym okresem wzmożonej aktywności sprzedażowej.

– Prawdopodobieństwo poprawy wyników w najbliższych kwartałach oceniamy na bardzo wysokie. Po pierwsze nadchodzi IV kw., który zwyczajowo w naszej branży jest kwartałem wzmożonej sprzedaży i wysokiej rentowności. Po drugie, marka PRM, którą przez ostatni rok rozwijaliśmy przestaje negatywnie oddziaływać na wyniki spółki. Po trzecie spodziewamy się, że sentyment konsumenta, który wpływa na wyniki spółek naszego pokroju, będzie się stopniowo poprawiał – powiedział Jacek Dziaduś, wiceprezes Answear, podczas webinaru inwestorskiego StockWatch.pl.

Na poziomie marży brutto Answear wypracował wzrost o 29 proc. r/r do 133 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 2,1 mln zł, z czego marka PRM kontrybuowała do wyniku niewielką stratą na poziomie -0,4 mln zł.

– Marka PRM, którą rozwijaliśmy przez ostatni rok, przestaje negatywnie oddziaływać na wyniki spółki, a zakładamy, że z czasem będzie kontrybuować pozytywnie do rentowności – powiedział wiceprezes ds. finansowych.

W I poł. 2024 r. spółka zainwestowała rekordową kwotę 141 mln zł w działania marketingowe. Środki te zostały przeznaczone na kampanię prowadzoną na 11 rynkach, mającą na celu repozycjonowanie marki Answear do segmentu premium. W samym III kw. 2024 r. nakłady marketingowe wyniosły 62 mln zł, co oznacza obniżenie wskaźnika kosztów marketingowych w relacji do przychodów – z 22,6 proc. w I półroczu do 18,7 proc. w III kw.

– W momencie zmiany pozycjonowania oczywistą sprawą było, że potrzebowaliśmy wydać więcej środków aby dość jasno zakomunikować nowy kierunek. Chwilowa dysproporcja w tych liczbach jest zrozumiała. Biorąc pod uwagę jak te czynniki się kształtują w ostatnim kwartale to widać, że wracamy do bardziej zbilansowanych wzrostów zarówno sprzedaży jak i kosztów – powiedzieli przedstawiciele spółki.

– Spodziewamy się, że sentyment konsumenta będzie się stopniowo poprawiać, a przede wszystkim dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży koszt związany z repozycjonowaniem marki Answear do segmentu premium będzie się rozkładać na wyższą sprzedaż i mniej będzie obciążać rentowność spółki – dodał Jacek Dziaduś.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r. W środę po południu akcje spółki drożeją o ponad 8 proc. do 23,80 zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

    Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych ANSWEAR.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat