
Fot. fb/Sonel
– Kluczowy dla marży jest poziom sprzedaży w IV kwartale. jeśli będzie on zgodny z oczekiwaniami, to marża brutto na sprzedaży może być porównywalna do poprzednich kwartałów, ale obserwujemy pewne spowolnienie sprzedaży, co widać w realizacji budżetów wewnętrznych dużych firm, mniej jest też zapytań z Europy Zachodniej, Europy Środkowej i Skandynawii – powiedział Hodij podczas telekonferencji.
Jak dodał prezes Tomasz Wiśniewski, w ostatnim kwartale roku rentowność jest nieznacznie niższa także ze względu na relatywnie większy udział w przychodach mniej rentownych od mierników liczników. Nadal jednak oscyluje ona wokół 25 proc.
W III kwartale br. marża brutto na sprzedaży wyniosła 24 proc., wobec 23 proc. kwartał wcześniej i 21 proc. rok wcześniej.
Jeśli chodzi o realizację celu założonego w strategii na lata 2022-2024, przewidującego 250 mln zł przychodów w tym roku, prezes stwierdził, że panuje obecnie „gorący okres”.
– Wiele zależy od wyników sprzedaży w grudniu i tego ile uda się zrealizować w pierwszej części miesiąca. Nie możemy zadeklarować, że osiągniemy 250 mln zł przychodów, ale na pewno jesteśmy blisko tych założeń – dodał Wiśniewski.
Po 9 miesiącach roku przychody Grupy Sonel wyniosły 158,06 mln zł, o 4,3 proc. więcej r/r.
Strategia zakładała także wskaźnik ROE na poziomie 17 proc. w 2024 r., a w III kwartale wyniósł on 16,6 proc.
– Może uda się zbliżyć do celu strategii na koniec roku – podsumował prezes.
Sonel to producent przyrządów pomiarowych dla elektroenergetyki i telekomunikacji. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r. Miała 214,5 mln zł przychodów w 2023 r.