
Sprzedaż Biedronki liczona w PLN wzrosła o 4,8 proc. r/r w IV kw. 2024 r.
– W ciągu roku sprzedaż wzrosła o 4,1 proc. w walucie lokalnej, przy LFL na poziomie -0,3 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 23,6 mld euro, o 9,6 proc. więcej niż w 2023 roku. Działając przy deflacji koszyka w ciągu 12 miesięcy 2024 r. i pomimo słabego rynku detalicznego żywności, Biedronka osiągnęła wzrost wolumenu w porównaniu z silnym rokiem 2023 – czytamy w komunikacie.
W 2024 r. sprzedaż Biedronki stanowiła 70,4 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 70,2 proc. rok wcześniej. Całkowita sprzedaż Grupy Jeronimo Martins w ub.r. wzrosła o 4,9 proc. r/r do 33 465 euro.
– Marka zrealizowała swój program ekspansji zgodnie z planem i otworzyła 187 nowych sklepów (161 otwarć netto) w ciągu roku, po przebudowie 280 lokalizacji – czytamy dalej.
Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 730 placówek.
Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,67 mln m2 na koniec ub.r. wobec 2,53 mln m2 rok wcześniej.