
Fot. spółka.
Huuuge odnotowało 18,5 mln USD skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2024 wobec 19,4 mln USD rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wyniósł odpowiednio: 22,3 mln USD wobec 20,6 mln USD zysku rok wcześniej.
W całym roku 2024 zysk netto wyniósł 65,4 mln USD wobec 82,20 mln USD rok wcześniej, zaś skorygowany zysk netto – odpowiednio: 72,3 mln USD wobec 87,3 mln USD zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 250,8 mln USD przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 283,4 mln USD mln USD rok wcześniej.
– Odbudowa przychodów, która rozpoczęła się w IV kwartale 2024 roku, została utrzymana w całym I kwartale 2025 roku – zgodnie z naszymi wstępnymi szacunkami. Wydatki marketingowe w relacji do przychodów powinny w 2025 roku pozostać na poziomie zbliżonym do IV kwartału 2024, z możliwością niewielkiego wzrostu – pod warunkiem utrzymania dobrej dynamiki wyników – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Maciej Hebda, wiceprezes ds. finansów Huuuge, Inc.
Pojawiły się pytania o podział zysków z akcjonariuszami, ale Huuuge zamierza skupić się na inwestycjach. Warto przypomnieć, że spółka w ciągu ostatnich dwóch lat przeznaczyła na skup akcji własnych 220 mln USD.
– Spółka traktuje gotówkę jako strategiczne aktywo. Huuuge będzie skupiać się na inwestycjach wspierających rozwój, a kolejne programy skupu akcji nie są obecnie priorytetem. Aktywnie eksplorujemy nowe rynki oraz analizujemy możliwe synergie na rynku fuzji i przejęć. Interesują nas rynki, na których możemy wykorzystać naszą wiedzę, doświadczenie lub bazę użytkowników, koncentrując się przede wszystkim na długoterminowym wzroście – powiedział Maciej Hebda.
W najbliższych latach Huuuge chce skoncentrować się na przejęciach.
– Huuuge podchodzi do przejęć selektywnie i koncentruje się wyłącznie na transakcjach o wysokim potencjale – kierując się ich strategiczną wartością, a nie presją czasu. Stabilność przychodów daje spółce przestrzeń, by działać spokojnie i podejmować odważne, przemyślane decyzje – powiedział Maciej Hebda.
Huuuge w ramach niedawno przeprowadzonej restrukturyzacji, zamknął zespoły Pods, które pracowały nad nowymi grami typu casual. Spółka uprościła struktury operacyjne i chce skoncentrować się na segmencie gier typu social casino.
– Rynek gier typu social casino w 2024 roku skurczył się o 2,5 proc. rok do roku, osiągając wartość 7,15 miliarda dolarów. Jednocześnie przychody z platform internetowych i bezpośrednich (Web/Direct-To-Consumer) wzrosły o 16,6 proc. rok do roku, co wskazuje na rosnącą popularność bezpośrednich modeli monetyzacji – powiedział Maciej Hebda.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 250,8 mln USD w 2024 r.