
3-4 czerwca br. odbędzie się XVI edycja Kongresu RI Spółek Giełdowych SEG
Pierwszy dzień Kongresu wypełnią trzy bloki dyskusyjne dot. regulacji, narzędzi IR i, relacji z różnymi grupami odbiorców. Podzielone będą one na kilka mniejszych rozmów eksperckich. Podczas pierwszej z nich, zatytułowanej „Nowe rozporządzenie o obowiązkach informacyjnych” będzie mowa
o harmonogramie prac, najważniejszych zmianach oraz możliwościach wpływu na treść rozporządzenia.
Druga dyskusja będzie dotyczyć zmian w MAR. Uczestnicy dowiedzą się m.in. raportowaniu
w przypadku procesu rozciągniętego w czasie oraz o opóźnianiu publikacji informacji poufnej.
Kolejna debata zostanie poświęcona emisjom bezprospektowym. W tej części będzie mowa o tym,
czym jest ścieżka emisji bez konieczności sporządzania i akceptacji prospektu, o zakresie informacji niezbędnych dla inwestorów oraz wadach i zaletach emisji bezprospektowych.
Następna dyskusja panelowa poświęcona będzie pakietowi Omnibus, a w szczególności: najważniejszym zmianom, konsekwencjom dla spółek 1000+ oraz konsekwencjom dla spółek zwolnionych z raportowania.
Po krótkiej przerwie rozpocznie się panel dotyczący komunikacji w kontekście budowanie płynności, czyli jak przyciągnąć inwestorów i analityków. W trakcie tej dyskusji będzie mowa o budowaniu zaufania i utrzymaniu stałego zainteresowania spółką, edukacji interesariuszy i transparentności komunikacji oraz praktycznych i niedocenianych narzędziach.
– Zaufanie to fundament obecności spółki na rynku kapitałowym i realna wartość – buduje się je latami, a jego utrzymanie wymaga konsekwencji, otwartości i transparentności. Inwestorzy muszą wiedzieć, kiedy i czego mogą się spodziewać od spółki oraz być w wyczerpujący sposób informowani o kluczowych dla niej zdarzeniach. W świecie, gdzie tradycyjne kanały komunikacji są wypierane przez nowe formy przekazu – krótkie formaty wideo czy społeczności online – pojawia się pokusa, aby ciężar komunikacji przesuwał się w ich stronę. Rozmowy z inwestorami wskazują jednak, że niezmiennie rzetelne przedstawienie biznesu na bezpośrednich spotkaniach wzmacniane np. przez wywiad w renomowanym medium jest dla nich podstawą do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Innowacyjne narzędzia relacji inwestorskich powinny być więc wprowadzane nie jako alternatywa do sprawdzonych działań, a raczej jako ich uzupełnienie i sposób na nawiązanie pierwszego kontaktu z nowymi inwestorami – mówi Jakub Rutkowski, Partner, TAILORS Group.
Kolejną kwestią, nad którą pochylą się eksperci, będzie zwiększanie płynności spółki. Przybliżone zostaną tematy: wpływ płynności na wycenę spółki; dostępność analiz a decyzje inwestorów indywidualnych; program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 5.0.
Następnie omówiona zostanie tematyka komunikacji z emitentami na potrzeby usług świadczonych przez KDPW. Eksperci opowiedzą o wymianie informacji pomiędzy emitentami a KDPW, usługach świadczonych na rzecz emitentów, obsłudze zdarzeń korporacyjnych
(WZ, zobowiązania emitentów) oraz identyfikacji akcjonariuszy.
Kolejna sesja dotyczyć będzie relacji inwestorskich na rynkach rozwiniętych, począwszy
od inwestorów akcyjnych (zarządzanie oczekiwaniami i konsensusem, wiarygodność, jasny przekaz, investment case, dywidendy vs odkup akcji), poprzez pozostałych interesariuszy (inwestorzy fixed income, agencje ratingowe, analitycy sell-side, proxy advisors), na determinantach kursu akcji
w okolicach dnia prezentacji rezultatów kończąc.
Po kolejnej przerwie rozpocznie się ostatnia dyskusja panelowa dot. relacji z różnymi grupami odbiorców. Eksperci przedstawią odniosą się do takich grup, jak: inwestorzy indywidualni, inwestorzy instytucjonalni, inwestorzy odpowiedzialni, media.
– W przypadku dużej grupy kapitałowej jaką jest PGE, mającej szerokie spektrum odbiorców, nie tylko krajowych ale i zagranicznych, podstawą jest profesjonalna i konsekwentnie realizowana i transparentna polityka informacyjna. Prowadzona ona musi być w ścisłej współpracy zarówno z obszarem komunikacji korporacyjnej, jak również kontrolingu i sprawozdawczości. Tylko poprzez spójność i czytelność materiałów inwestorskich, sprawozdań oraz komunikacji medialnej jesteśmy w stanie efektywnie minimalizować lukę informacyjną pomiędzy spółką a rynkiem kapitałowym. Fundamentem przy tym jest powtarzalność, na niezmiennie wysokim poziomie, a nie działania ad hoc – mówi Filip Osadczuk, Dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich i ESG, PGE Polska Grupa Energetyczna.
Program drugiego dnia Kongresu to praktyczne warsztaty dotyczące m. in zagadnień takich, jak:
- Praktyczne i niedoceniane narzędzia wspierające komunikację
- Trudne informacje poufne
- Nieodpłatne analizy spółek giełdowych
- Nowe zasady przeprowadzania ofert publicznych
Dwudniowe spotkanie zamknie dyskusja panelowa pt. „Zmiany w otoczeniu regulacyjnym
i rynkowym”, podczas której omówione zostaną: zakres i harmonogram działań deregulacyjnych, nadchodzące regulacje, najważniejsze czynniki wpływające na rynek.
Organizatorem Kongresu jest Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Partnerami wydarzenia są:
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych
jako Partnerzy Instytucjonalni, Tailors Group jako Partner, Unicomp-WZA jako Partner Technologiczny.
Szczegółowe informacje dotyczące XVI Kongresu RI Spółek Giełdowych SEG są dostępne na stronie:
https://seg.org.pl/wydarzenie/pokaz/xvi-kongres-relacji-inwestorskich-spolek-gieldowych-seg