
(Fot. spółka)
Jon Eastick, CFO: „Allegro miało świetny drugi kwartał”
Allegro odnotowało 385,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 347,05 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 602,66 mln zł wobec 493,87 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 841,3 mln zł wobec 726,9 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 916,1 mln zł vs 763,1 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 879,6 mln zł skorygowanej EBITDA.
– Allegro miało świetny drugi kwartał – ocenia Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro. – Przychody i EBITDA przekroczyły oczekiwania rynku, a rosnąca marża i spadająca dźwignia pokazują, że jesteśmy dobrze przygotowani na dalszy wzrost. Emisja obligacji i skup akcji wzmocniły naszą elastyczność finansową na przyszłość.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży łącznie sięgnęły 2971,69 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 2696,92 mln zł rok wcześniej. Przychody Allegro w Polsce przyspieszyły w II kwartale tempo wzrostu do 18,1 proc., a GMV do 9,8 proc. rok do roku.
Największy udział w poprawie wyników miała działalność w Polsce, gdzie przychody wzrosły o 18,1 proc., a GMV – wartość sprzedanych towarów brutto – zwiększyła się o 9,8 proc. rok do roku. Tempo wzrostu EBITDA w Polsce przyspieszyło do 14,2 proc. r/r, co przełożyło się na poprawę marży do 6,27 proc. (+0,24 pp). Jednocześnie spadła dźwignia finansowa grupy do 0,72x skorygowanej EBITDA.
– Polska: Allegro pozostaje miejscem pierwszego wyboru dla wygodnych zakupów online, a GMV (wartość sprzedaży brutto) przyspieszyło wzrost w Polsce do prawie 10 proc. w ujęciu rocznym. Kategorie Supermarket oraz Zdrowie i Uroda, wraz ze sprzedażą artykułów najczęściej kupowanych na platformie, przebiły to tempo dwukrotnie, co przełożyło się na wzrost ogólnej liczby sprzedanych na Allegro produktów o 11,4 proc. rok do roku w drugim kwartale. Przychody również prawie dwukrotnie przebiły tempo wzrostu GMV, napędzane przychodami reklamowymi, jak i marcowymi zmianami w modelu współfinansowania. Te z kolei przyspieszyły wzrost skorygowanego zysku EBITDA rok do roku do 14,2 proc. przy jednoczesnym uproszczeniu struktury opłat dla sprzedających. Nowe marki uruchomiły swoją oficjalną dystrybucję na Allegro i otworzyły własne sklepy na platformie – wszystko dzięki unikatowemu efektowi koła zamachowego, w ramach którego Allegro wygodnie łączy tysiące sprzedających z milionami kupujących w całym regionie – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Allegro podniosło prognozę na 2025 r.
W odpowiedzi na mocne wyniki, Allegro zdecydowało się na rewizję całorocznych prognoz. Spółka oczekuje teraz, że przychody w całym 2025 roku wzrosną o 8–11 proc. (wcześniej: 7–11 proc.), a skorygowana EBITDA zwiększy się o 13–17 proc. (wcześniej: 10–17 proc.). W segmencie polskim prognozowany wzrost przychodów to 16–18 proc. (wcześniej: 14–17 proc.), a skorygowanej EBITDA – 10–12 proc. (wcześniej: 8–12 proc.).
– Podwyższenie dolnego przedziału prognozy skorygowanej EBITDA oceniam jako języczek u wagi, który przeważa ocenę prognozy na lekko pozytywną – ocenił Sobiesław Kozłowski, analityk Noble Securities.
Spółka przewiduje także wzrost GMV na poziomie 9–10 proc. oraz nakłady inwestycyjne w wysokości 0,95–1,1 mld zł.
Silna pozycja rynkowa i dalszy rozwój Allegro Delivery
Allegro kontynuuje rozbudowę swojej infrastruktury logistycznej. Dzięki usłudze Allegro Delivery, która integruje m.in. automaty paczkowe One Box oraz sieci Orlen Paczka, DHL i DPD, udział przesyłek zarządzanych przez Allegro sięgnął już 34 proc. Własna sieć automatów ma liczyć 8 tys. punktów do końca roku, o 1 tys. więcej niż wcześniej zakładano.
Spółka stawia również na poprawę doświadczeń zakupowych. Program Allegro Smart! ma ponad 6 mln subskrybentów, którzy wydają 4,5 razy więcej niż inni klienci. Allegro Pay sfinansowało 15,3 proc. GMV w Polsce w drugim kwartale.
Wzrost na rynkach zagranicznych
Dynamiczny rozwój widać także poza Polską. GMV na zagranicznych platformach Allegro wzrosło o 61 proc. rok do roku, a przychody się podwoiły. Liczba aktywnych kupujących w Czechach, na Słowacji i Węgrzech sięgnęła 3,9 mln (+60 proc. r/r), a użytkowników programu Smart! poza Polską jest już ponad milion.
Udział aplikacji mobilnej w zagranicznym GMV przekroczył 45 proc., a Allegro planuje dalszy rozwój międzynarodowy, skupiając się na integracji platform po przejęciu Grupy MALL.
Nowe otwarcie i ambitne plany
– Chodzi nam o coś więcej niż e-commerce; chodzi o to, by stać się nieodłączną częścią codziennego życia naszych klientów – mówi Marcin Kuśmierz, prezes Allegro. – Chcemy przyspieszyć wzrost w Polsce i poza nią, rozwijać nowe kategorie produktów i usług oraz budować strategiczne partnerstwa. Dopiero zaczynamy.
Spółka zamierza dalej inwestować w rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji, która już teraz wspiera personalizację ofert i procesy zakupowe. Allegro deklaruje, że dzięki tym inicjatywom może stać się uniwersalną platformą zakupową zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorstw.
W drugim kwartale Allegro odnotowało też wzrost liczby aktywnych kupujących do 21,1 mln (wzrost o 840 tys. r/r), a średnie wydatki w Polsce wzrosły o 8 proc. r/r do 4200 zł rocznie.
Silna pozycja finansowa
– Allegro miało świetny drugi kwartał – ocenia Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro. – Przychody i EBITDA przekroczyły oczekiwania rynku, a rosnąca marża i spadająca dźwignia pokazują, że jesteśmy dobrze przygotowani na dalszy wzrost. Emisja obligacji i skup akcji wzmocniły naszą elastyczność finansową na przyszłość.
Grupa przeprowadziła pierwszą emisję obligacji o wartości 1 mld zł, która spotkała się z nadsubskrypcją 2,7x, oraz odkupiła 3,68 proc. akcji własnych, przekazując inwestorom 1,4 mld zł.
Wszystko to pozwala Allegro nie tylko utrzymać, ale i wzmacniać pozycję lidera e-commerce w regionie.
Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 roku i jest częścią indeksu WIG20.