
Bloober Team: Najgorętszy czas dla naszego gatunku dopiero nadchodzi
Bloober Team zakończył pierwsze półrocze 2025 roku z zyskiem netto w wysokości 9,76 mln zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły 45,79 mln zł, a zysk operacyjny 10,65 mln zł. Wyniki nie obejmują wpływów ze sprzedaży gry „Cronos: The New Dawn”, której premiera miała miejsce 5 września. W ciągu pierwszych trzech dni od premiery produkcja sprzedała się w ponad 200 egzemplarzy cyfrowych na wszystkich platformach.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru i oceny gry przez graczy. Oceny te są istotnie wyższe od średnich recenzentów, co nas niezwykle cieszy. To największa samodzielna premiera w naszej historii. Nadal jesteśmy w okresie wprowadzenia gry na rynek, a najgorętszy czas dla naszego gatunku dopiero nadchodzi, dlatego staramy się, aby nasze działania były jak najbardziej skuteczne – powiedzieli w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl przedstawiciele zarządu Bloober Team.
– Na chwilę obecną poza updatami marketingowymi spółka nie pracuje aktywnie nad rozwojem (ani kontynuacją ani DLC). Cronos to nasze pierwsze duże IP. Zespół, który je stworzył, rozpoczął już pracę nad nowym projektem, ale zdecydowanie planujemy dalszy rozwój tego IP w przyszłości, w ramach różnych pól eksploatacji. Pokładamy w nim duże nadzieje – dodali.
Bloober Team pracuje nad remakiem gry Silent Hill
Spółka pracuje obecnie nad remakiem gry Silent Hill we współpracy z Konami oraz rozpoczęła prace nad kolejnym dużym projektem.
– Mamy dwa zespoły produkcyjne first party, z których jeden pracuje nad projektem Silent Hill 1, a drugi rozpoczął prace nad kolejnym projektem. W ramach second party realizowanych jest obecnie 5 projektów –
Spółka współpracuje z polskimi deweloperami przy produkcji pięciu gier z gatunku horroru, których premiera planowana jest na 2027 rok.
– Prace są kontynuowane. Dwa najmniejsze tytuły zostały już zapowiedziane. Anonsu kolejnych można spodziewać się w okolicach dużych wydarzeń branżowych – powiedzieli przedstawiciele zarządu Bloober Team.
Bloober Team powalczy o pozycję lidera w gatunku horroru
Krakowskie studio planuje wydawać gry w coraz mniejszych odstępach czasowych i walczyć o pozycję lidera w gatunku horroru.
– Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w gatunku horroru, co przekłada się na strategię wydawania gier w coraz krótszych okresach między premierami. Ma temu pomóc między innymi dział second party. W jego ramach pracujemy również nad dużymi tytułami więc nie należy się spodziewać dłuższego przestoju między dużymi premierami – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Pojawiły się pytania o przejęcie spółki.
– Wielu graczy branżowych interesuje się Bloober Team. Obecnie pozostajemy niezależni, jednak niczego nie wykluczamy – powiedzieli przedstawiciele zarządu.
Bloober Team to producent gier specjalizujący się w gatunku horroru psychologicznego. Spółka powstała w 2008 roku, a od 2011 roku była notowana na rynku NewConnect. W styczniu 2024 roku przeniosła notowania na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.