Zarząd Kino Polska dał do zrozumienia, że straty generowane przez Stopklatkę i CRF obciążą wyniki grupy w IV kw. 2013 r. i I kw. 2014 r. W wywiadzie dla PAP Bogusław Kisielewski, członek zarządu giełdowej spółki przyznał, iż skonsolidowane wyniki III kwartału odbiegały nieco od oczekiwań zarządu. Na ich kształcie zaważyła strata Stopklatki i CRF. Po trzech kwartałach 2013 roku grupa miała 81,82 mln zł przychodów ze sprzedaży, 13,82 mln zł zysku operacyjnego oraz 13,19 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. W analogicznym okresie 2012 roku było to odpowiednio: 75,09 mln zł, 13,43 mln zł oraz 11 mln zł zysku.
– Te negatywne tendencje z III kwartału będą widoczne w wynikach grupy w całym IV kwartale. W mniejszym zakresie będzie je również widać w I kwartale kolejnego roku. Wiele zależy od tego, kiedy Stopklatka trafi na multipleks. Wyniki Filmbox International, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, konsolidujemy już od 1 grudnia. Trzeba jednak pamiętać, że wpływ tej spółki na wyniki za IV kwartał będzie niewielki. Dodatkowo duży potencjał widzimy obecnie w Stopklatce, głównie dzięki projektowi Stopklatka TV. Oczywiście nie zapominamy również o podstawowym do tej pory obszarze działalności Stopklatki, czyli portalu internetowym. Mamy zamiar go rozwijać. – powiedział przedstawiciel zarządu Kino Polska.
>> Zobacz analizę wskaźnikową spółki uwzględniającą wyniki za III kwartał. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat Kino Polska znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
Zgodnie z postanowieniami KRRiT, kanał Stopklatka TV na multipleksie pierwszym ma zadebiutować najpóźniej 28 kwietnia 2014 roku, kiedy to miejsca na multipleksie zwolnią kanały TVP. Z kolei pod koniec listopada Urząd Komunikacji Elektronicznej podał listę zainteresowanych multipleksem ósmym, czyli wolnymi zasobami częstotliwości z zakresu 174-230 MHz do wykorzystania przez systemy telewizji cyfrowej w standardzie DVB-T. Wśród zainteresowanych znalazła się m.in. spółka Kino Polska.
W listopadzie dwa biuro wydały rekomendacje sprzedaj dla akcji Kino Polska. Jedno zalecenie pochodziło od niemieckiego brokera Dr. Kalliwoda Research, a drugie od BM BGŻ. Drugie biuro wyceniło jedną akcje spółki na 23,15 zł.
– W przypadku KinoPolska, podobnie jak w III kwartale, wyniki za okres październik-grudzień mogą okazać się gorsze niż rok wcześniej. Odpływ klientów platformy nc+ w ujęciu r/r w dalszym ciągu będzie ciążył na przychodach z emisji, które według nas obniżą się r/r o ok. 7 proc. Choć w naszych prognozach zakładamy utrzymanie się sprzedaży reklam na niezmienionym poziomie, istnieje znaczące ryzyko dalszych spadków, które pociąga za sobą obniżka oglądalności w grupie wiekowej 16-49. – czytamy w rekomendacji BM BGŻ.
W środę akcje spółki tracą na wartości. W tym roku notowania Kino Polska zaliczyły mocne wybicie. Do połowy października kurs akcji spółki zyskał blisko 140 proc. Jednak później rozpoczęła się korekta, która sięga obecnie kilkunastu procent.>> Sprawdź walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl