
Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies (fot. spółka)
Najważniejszy obszar rozwoju spółki – segment Data enrichment – obejmuje sprzedaż danych i technologii do ich przetwarzania. Dynamika wzrostu sprzedaży danych do kluczowych klientów w tym segmencie wyniosła według ostatnich raportów z kwietnia i maja odpowiednio 346 proc. r/r oraz 314 proc. r/r, a w I kwartale marża w tym segmencie osiągnęła blisko 70 proc. Spółka konsekwentnie realizuje swoją strategię mającą na celu dalszą globalizację sprzedaży danych, dokonuje międzynarodowych akwizycji oraz dąży do komercjalizacji swoich technologii.
Rynek reklamy online, na którym działa warszawska spółka, rośnie w szybkim tempie, a pandemia okazała się dodatkowym katalizatorem zmian. Agencja mediowa Zenith opublikowała raport, który prognozuje wzrost udziału wartości reklamy cyfrowej w całości wydatków reklamowych na świecie do poziomu 58 proc., o 10 p.p. więcej niż jeszcze w 2019 roku.
Podsumowanie operacyjne I półrocza 2021 roku
– Z początkiem II kwartału przedstawiliśmy nasze strategiczne plany na 2021 rok, które obejmowały działania w trzech istotnych obszarach: globalizacji, międzynarodowych akwizycji i rozwoju własnych technologii. Podsumowując I półrocze, z dużym zadowoleniem patrzymy na wykonaną przez nas pracę i cele, które udało nam się zrealizować. Szczególnie cieszą duże wzrosty w segmencie Data enrichment, obejmującym sprzedaż danych i technologii, co dowodzi skuteczności naszej strategii i skalowalności przyjętego modelu biznesowego. Dynamika wzrostu sprzedaży danych do kluczowych klientów przekroczyła 300% w kwietniu i w maju, a marża tego segmentu wyniosła blisko 70 proc. w I kwartale br. – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
– Aby rozszerzyć zasięg sprzedaży naszych danych, w czerwcu nabyliśmy udziały w hiszpańskiej spółce The Linea1 MKT S.L. z branży marketingu internetowego. Akwizycja umożliwi nam szybkie dotarcie z naszymi danymi do nowych klientów. Rozwijamy też posiadane zaplecze technologiczne – w kwietniu założyliśmy spółkę OnPropsects Ltd w Wielkiej Brytanii, aby komercjalizować naszą platformę DSP, służącą do sprzedaży powierzchni reklamowej w internecie. Ważnym wydarzeniem było dla nas rozpoczęcie raportowania w cyklu miesięcznym danych sprzedażowych do kluczowych klientów w segmencie Data enrichment, co pozwala inwestorom na bieżąco śledzić rozwój naszego biznesu – dodaje Piotr Prajsnar.
Rosnący globalny rynek reklamy internetowej
– Model biznesowy Cloud Technologies, który opiera się przede wszystkim na sprzedaży danych, jest beneficjentem rosnącego rynku reklamy internetowej i przenoszenia się aktywności do kanału online. Reklama cyfrowa to coraz popularniejszy i odznaczający się wysoką skutecznością sposób na wzrost rozpoznawalności marki, co odzwierciedla trend wzmożonych inwestycji ze strony dużych i małych przedsiębiorstw – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy Cloud Technologies.
Według najnowszego raportu globalnej agencji Zenith, wartość rynku reklamy cyfrowej zanotuje w 2021 roku wzrost o 19 proc. r/r, znacznie powyżej wzrostu całego rynku reklamy, którego dynamika wyniesie 11 proc. r/r. Odpowiedź na duże zapotrzebowanie ze strony przedsiębiorstw i agencji reklamowych na wysokiej jakości anonimowe cyfrowe dane o internautach to główna działalność Cloud Technologies. Dodatkowo, spółka koncentruje się przede wszystkim na rynku USA, który w 2021 roku będzie odpowiadał za 46 proc. całego wzrostu globalnych wydatków reklamowych, które wyniosą 669 mld USD.
– Skalowalny i efektywny model biznesowy oraz sprzyjające otoczenie pozwalają nam ze spokojem patrzeć na kolejne okresy, w których spodziewamy się dalszych wzrostów Cloud Technologies i całego szerokiego rynku – dodaje Piotr Soleniec.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Działa w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych.