Informacja prasowa, 14 lipca 2016 r.
Zarząd Aforti Holding przyjął strategię rozwoju Grupy Kapitałowej do 2018 r. Władze Grupy planują skokowy wzrost prowadzonego biznesu zarówno dzięki rozwojowi organicznemu, jak i akwizycjom. Dodatkowo wzrost Grupy będzie wspierany przez występujące między spółkami efekty synergii oraz rozwój ofert x-sell, czyli dodatkowego pakietu usług pozwalających na stworzenie kompleksowej oferty. Nowa strategia zakłada ekspansję na nowych rynkach, m.in. słowackim, czeskim, węgierskim i rumuńskim. Do 2018 r. Grupa ma być obecna w siedmiu europejskich krajach.
– Do 2018 r. chcemy skokowo zwiększyć skalę naszego biznesu. Dynamiczny rozwój osiągniemy dwutorowo: poprzez wzrost organiczny oraz akwizycje. Chcemy wyznaczać nowe standardy kompleksowej obsługi klienta w zakresie finansów osobistych i zarządzania finansami przedsiębiorstw. Naszym celem jest przejście na główny parkiet GPW w perspektywie dwóch lat – powiedział Klaudiusz Sytek, Prezes Zarządu Aforti Holding.
Grupa będzie dynamicznie rozwijać biznes prowadzony przez dwie spółki zależne: Aforti Exchange oraz Aforti Finance. Dodatkowo aktywnie poszukuje okazji inwestycyjnych planując wejście w zupełnie nowe obszary działalności, ale dobrze pasujące do obecnie prowadzonego biznesu.
Aforti Exchange, spółka świadcząca usługi internetowej platformy wymiany walut, planuje zwiększyć obroty na platformie wymiany walut z poziomu ok. 85 mln zł w 2015 roku do poziomu 1 mld zł rocznie do końca 2018 r. Dynamiczny wzrost zostanie osiągnięty m.in. dzięki pozyskaniu nowych klientów – do końca 2018 r. spółka chce zbudować bazę 1000 stałych klientów biznesowych. Dodatkowo rozszerzy zakres oferowanych usług np. w zakresie rezerwacji kursów walutowych, alertów dealerskich, indywidualnie ustawianych spreadów walutowych. Jeszcze w tym roku uruchomione mają zostać platformy transakcyjne w dwóch krajach europejskich. Natomiast do końca 2018 r. Spółka planuje ekspansję w kolejnych kilku państwach kontynentu.
Z kolei świadcząca usługi mikropożyczek dla przedsiębiorców, spółka Aforti Finance do końca 2018 r. planuje realizację rocznych przychodów na poziomie 60 mln zł. W osiągnięciu założonej sprzedaży ma pomóc m.in. rozwój własnej sieci sprzedaży na terenie całej Polski, rozszerzenie oferty, wzrost rozpoznawalności marki Aforti Finance i oferowanych przez nią usług. Również ta spółka planuje zagraniczną ekspansję – do końca 2018 r. Spółka chce zaistnieć na 3 nowych rynkach.
W poprzednim tygodniu Zarząd Aforti Holding S.A. poinformował o podpisaniu umowy sponsorskiej z siedmiokrotnym Mistrzem Polski – Lechem Poznań.
– W ramach umowy podpisanej z poznańskim klubem nasze logo będzie widniało na strojach sportowych piłkarzy Lecha. A dodatkowo jestem przekonany, że realizacja zaprezentowanej strategii umożliwi Grupie Aforti grę w ekstraklasie firm oferujących usługi finansowe – dodaje Klaudiusz Sytek.
Z informacji opublikowanych w strategii Grupy Aforti zwieńczeniem realizacji powyższych działań ma być debiut na głównym parkiecie warszawskiej giełdy. W 2015 r. Grupa Aforti Holding zanotowała rekordowe 43,53 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. W porównaniu do roku 2014 był to wynik lepszy o 284%, kiedy to skonsolidowane przychody wyniosły 11,32 mln zł. Skonsolidowany zysk netto Grupy na koniec poprzedniego roku wyniósł 541 tys. zł.