bhfnhqdq
PARTNER SERWISU
kpvomdao

Akcje Ten Square Games tanieją po wynikach za II kwartał

Omawiane walory:

Kwartalny wynik netto wrocławskiego studia okazał się o kilkanaście procent niższy od prognoz rynkowych ekspertów. We wtorek kurs akcji Ten Square Games spada o blisko 2 proc.

Ten,Square,Games,wyniki,2020,gry

Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games.

W II kwartale Ten Square Games wypracował 33,4 mln zł zysku netto, czyli 30 proc. więcej w ujęciu rocznym. Względem oczekiwań rynkowych ekspertów wynik jest o 7 mln zł niższy – konsensus opracowany przez PAP Biznes zakładał 40,5 mln zł. Warto tu dodać, że wynik obniżyły koszty rezygnacji z produkcji gry „Golf Royale” w kwocie 3,8 mln zł. Na poziomie EBITDA wrocławskie studio miało 43,6 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rok do roku. Przychody spółki w drugim kwartale sięgnęły 164,9 mln zł i były o 2,8 proc. niższe niż przed rokiem.

– Przychody Ten Square Games za 2Q’21 są delikatnie wyższe od naszych prognoz i konsensusu, co związane jest m.in. z wyższym poziomem przychodów podbitym o 9,9 mln zł przez przychód odroczony w czasie. Spółka na omawianym poziomie wygenerowała 164,9 mln zł (-2,8 proc. r/r). „Fishing Clash” wypracował 115 mln zł (spadek o 27,2 proc. r/r), drugą najważniejszą produkcją był „Hunting Clash” (30,4 mln zł), „Let’s Fish” = 3,7 mln zł, a „Wild Hunt” dodał od siebie 3,3 mln zł. Razem płatności z portfela gier spółki wynosiły w tym okresie 155 mln PLN, jednak w związku z nowym sposobem rozpoznania w czasie przychodów zostały one powiększone o kwotę (9,9 mln zł), tym samym wyniosły 164,9 mln zł – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.

W całym I półroczu Ten Square Games odnotował 86,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 60,96 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 94,62 mln zł wobec 66,98 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 100,31 mln zł wobec 68,41 mln zł rok wcześniej. EBITDA skorygowana wyniosła 111,98 mln zł w I poł. br. wobec 76,85 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 339 mln zł w I półr. 2021 r. wobec 264,64 mln zł rok wcześniej.

Jak wyjaśnia spółka w I półr. 2021 roku przychody TSG wzrosły, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020, o 74,4 mln zł, to jest o 28 proc., głównie dzięki mającemu globalną premierę w sierpniu 2020 r. tytułowi ‚Hunting Clash’, który w bieżącym okresie osiągnął przychody w wysokości 57,2 mln zł. Jak podano, tytuł ten jest intensywnie rozwijany przez zespół produktowy, który koncentruje się na oferowaniu nowych funkcjonalności oraz działaniach live-ops, mających na celu zwiększenie atrakcyjności gry dla istniejących i nowo pozyskiwanych użytkowników.

– Płatności we flagowym tytule ‚Fishing Clash’ wyniosły 246,6 mln zł i były wyższe o 2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Stosunkowo niewielki wzrost wynika z tzw. „efektu bazy” – w pierwszej połowie 2020 r. spółka, wykorzystując sytuację na rynku (w wyniku globalnej pandemii wirusa COVID19 w II kw. 2020 r. przejściowo gwałtownie spadły przeciętne koszty płatnego pozyskiwania użytkowników) poniosła wyjątkowo wysokie nakłady marketingowe, co przełożyło się na skokowy wzrost przychodów Fishing Clash w drugim kwartale 2020 roku – informuje spółka.

W 2021 roku wydatki marketingowe na tytuł ‚Fishing Clash’ wyniosły 47,3 mln zł (I połowa 2020 r.: 88,8 mln zł), stąd relatywnie niewielki wzrost przychodów tego tytułu. Istotna część z graczy pozyskanych do ‚Fishing Clash’ w II kw. 2020 r. wciąż jest (i pozostanie) aktywnie zaangażowana w grę, natomiast niektórzy użytkownicy nie korzystają już z tego tytułu, zatem spadek płatności w poszczególnych miesiącach 2021 roku nie jest zaskoczeniem.

Kolejny tytuł grupy, gra ‚Let’s Fish’, również radził sobie dobrze, generując w pierwszym półroczu 2021 roku płatności na poziomie przeszło 7,9 mln zł – to jest 6 proc. niższym niż w rekordowym w historii I półr. 2020 r. Gra ta nie wymaga ponoszenia nakładów marketingowych, zatem uzyskiwana marża istotnie kontrybuuje do wyniku finansowego Grupy.

– Następna gra, ‚Wild Hunt’, wygenerowała w I półr. 2021 płatności na poziomie 7 mln zł – to jest 12 proc. niższym niż w rekordowym w historii I półr. 2020 r. Spadek wynika w dużej mierze z zaprzestania od IV kw. 2020 r. wspierania tego tytułu wydatkami marketingowymi – czytamy także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I półr. 2021 r. wyniósł 87,45 mln zł wobec 61,25 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Ten Square Games zwiększa zysk netto do 47,4 mln zł w I połowie 2025 roku

    Ten Square Games poprawiło wynik netto r/r, mimo spadku przychodów i niższych płatności w grach. Spółka wskazuje na efekty dyscypliny kosztowej i korzystne księgowania.

  • Ten Square Games udostępnił swoją trzecią grę łowiecką ‚Trophy Hunter’

    Ten Square Games (TSG) udostępnił na największych światowych rynkach grę "Trophy Hunter", opartą na modelu free-to-play z mikropłatnościami i reklamami typu rewarded video. Strategia rozwoju zakłada stopniowe rozbudowywanie tytułu w kolejnych okresach, czemu towarzyszyć będzie weryfikacja możliwości skalowania gry na rynku światowym.

  • Analiza Ten Square Games: Czy spółka odzyska zaufanie inwestorów?

    Po trudnym 2024 roku Ten Square Games stara się odbudować swoją pozycję i poprawić efektywność kluczowych produktów. Wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. pokazują istotne zmiany – nie tylko w strategii pozyskiwania graczy, ale też w podejściu do kosztów, rozwoju nowych tytułów i komunikacji z rynkiem.

  • Ten Square Games miało 27,5 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    Ten Square Games odnotowało 27,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 17,94 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 4 ciekawe roszady na majowej liście top picks DM BOŚ

    W majowym raporcie analitycy DM BOŚ wprowadzili kilka zmian w gronie top picks. Kluczową nowością jest pojawienie się PKO BP na liście długich pozycji. Z zestawienia ulubionych spółek wypadły natomiast walory Santandera, Unimotu i CCC. Zmianie uległa także lista krótkich pozycji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat