ketbhmoa
PARTNER SERWISU
hfpthocb

Allegro miało 296 mln zł zysku netto w II kw. 2021 r.

Omawiane walory:

Allegro odnotowało 295,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2021 r. wobec 185 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Allegro, wyniki, akcje,

Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. spółka/fb

Zysk operacyjny wyniósł 421,8 mln zł wobec 324,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Wynik EBITDA wyniósł 547,6 mln zł w II kw. br. wobec 438,4 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 559,9 mln zł w II kw. br. wobec 452,4 mln zł rok wcześniej (wzrost o 23,8 proc. r/r).

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 308,1 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 1 019 mln zł rok wcześniej.

– Przychody wzrosły o 28,4 proc. r/r do 1,3 mld zł, a przychody z działalności reklamowej o 39,5 proc. r/r. Wartość wskaźnika Take Rate wzrosła o 153 pb. r/r, pozostając na stabilnym poziomie w ujęciu kwartał do kwartału – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

– Dzisiejsze wyniki udowadniają, że nasza strategia zakładająca nieustanne inwestowanie w jakość obsługi klienta, a także pakiet Smart!, Allegro Pay i wiele innych innowacji powstałych z myślą o kupujących i sprzedających pozwoliły nam utrzymać znaczną część dodatkowego popytu ze strony 2 kupujących wykreowanego po wybuchu pandemii COVID-19 i dobrze przygotowały nas na drugie półrocze 2021 roku. W drugim kwartale przychody wciąż rosły szybciej od GMV, przy utrzymaniu stabilnego poziomu wskaźnika take rate w ujęciu kwartał do kwartału i wysokim popycie na nasze usługi reklamowe, co przełożyło się na wzrost kwartalnych przychodów o 28,4 proc. do 1,3 mld zł. Skorygowana EBITDA wzrosła w drugim kwartale o 23,8 proc. r/r, a my kontynuujemy inwestowanie w rozwój dostaw, marketing i rekrutację, czemu towarzyszy miarowy wzrost tego wskaźnika. Niższa dźwignia, obecnie poniżej dwukrotności EBITDA, spowodowała wzrost zysku netto o 60 proc. r/r za II kwartał i niemal podwoiła się w ciągu półrocza do 565,5 mln zł. Wyniki te nie tylko przekonują do podtrzymania naszej prognozy na 2021 rok, którą wcześniej podnieśliśmy po pierwszym kwartale, ale także zachęcają do kontynuowania aktywnego inwestowania w rozwój działalności – powiedział dyrektor finansowy Jon Eastick, cytowany w komunikacie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Przychody wyniosły 1,3 mld zł w II kwartale 2021 roku (wzrost o 28,4 proc. r/r), przy czym w segmencie marketplace odnotowano wzrost o 29,4 proc. r/r, który ma największy udział w przychodach ogółem, wynoszący niemal 83 proc.

Allegro podało, że GMV Grupy osiągnęło 10,4 mld zł w II kw. 2021 roku (wzrost o 10,6 proc. r/r), co przełożyło się na ponad 20 mld zł wartości sprzedaży brutto na platformie w pierwszym półroczu 2021 roku (wzrost o 25,2 proc. r/r).

– Udało się to osiągnąć dzięki licznym usprawnieniom w ramach tzw. podstaw handlu detalicznego (wyboru, ceny, wygody – kluczowych czynników wpływających na doświadczenie klienta). Allegro rozszerzyło pakiet Smart! i zrealizowało ambitny plan innowacji, a wiele kolejnych udoskonaleń jest w realizacji – czytamy w komunikacie.

Wyniki z działalności reklamowej Allegro rosły w tempie znacznie przewyższającym wzrost GMV – o 39,5 proc. r/r w II kw., stanowiąc blisko 9 proc. przychodów grupy w tym okresie, w porównaniu z 8 proc. w poprzednim roku. Jednocześnie wskaźnik take rate wzrósł o 153 pb. w II kwartale w ujęciu rok do roku, kształtując wyniki kw/kw na poziomie 10,46 proc. GMV. eBilet, spółka zależna Allegro, wznowiła sprzedaż biletów po ponownym uruchomieniu imprez masowych w II kwartale, ponownie przyczyniając się do osiągania coraz lepszych wyników przez grupę.

– Odnotowujemy dalszy wzrost kluczowych wskaźników i to pomimo tego, że w ubiegłym roku wzmożony ruch w sieci i nasze wsparcie dla kupujących i sprzedających przełożyło się na wzrost dynamiki GMV do 71,5 proc. w drugim kwartale 2020 – powiedział Eastick.

Allegro podało, że liczba aktywnych kupujących wzrosła o 7,2 proc. r/r do 13,2 mln w II kw., pomimo powrotu do działalności sklepów stacjonarnych po całkowitym lockdownie w poprzednim roku. Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego wciąż rośnie i osiągnęła wysokość 2 969 zł (wzrost o 29,4 proc. r/r i o 3,1 proc. kw/kw).

Spółka podała, że wskaźnik NPS obsługi klienta osiągnął poziom 78,5 pkt.

– Od marca ubiegłego roku branża handlowa dotknięta była kilkoma lockdownami o różnym stopniu restrykcyjności. Obecnie sklepy stacjonarne zostały ponownie otwarte, a konsumenci znów mogą swobodnie decydować o sposobie spędzania czasu i miejscu robienia zakupów. Nie tylko utrzymaliśmy, ale wręcz zwiększyliśmy naszą bazę aktywnych kupujących o kolejne 7 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, a coraz większy wybór i konkurencyjne ceny spowodowały, że konsumenci wydają na naszej platformie coraz więcej. Dzięki temu po raz kolejny odnotowujemy dobre wyniki kwartalne, robiąc znaczne postępy we wszystkich obszarach biznesowych, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość – powiedział prezes Francois Nuyts, cytowany w materiale.

Allegro podało, że liczba ofert opublikowanych przez sprzedawców w II kw. br. wzrosła o połowę w ujęciu rocznym, a grupa intensywnie inwestuje w rozwój platformy marketplace z myślą o nich. Obejmuje to wzrost wydatków na darmowe dostawy o 32 proc. r/r, wzrost wydatków na marketing o 40 proc. r/r oraz zwiększenie zatrudnienia o 29 proc. r/r.

Nakłady inwestycyjne w II kwartale wzrosły o 24 proc. r/r do 7,1 proc. w skali roku.

W I-II kw. 2021 r. spółka miała 565,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 289,7 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 518,3 mln zł w porównaniu z 1 770,1 mln zł rok wcześniej.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Allegro pracuje nad nową strategią i nie wyklucza akwizycji

    ALLEGRO intensyfikuje prace nad nową strategią rozwoju, analizując możliwości wejścia na nowe rynki i segmenty. Spółka rozważa rozwój zarówno organiczny, jak i poprzez przejęcia. Kluczowym obszarem inwestycji pozostaje usługa ALLEGRO Delivery.

  • Allegro na poziomie skor. EBITDA przebiło oczekiwania i podniosło prognozę na 2025 r.

    Skorygowana EBITDA grupy ALLEGRO w II kwartale 2025 roku wzrosła r/r o 20 proc. i okazała się o ponad 4 proc. lepsza od konsensusu opracowanego przez PAP Biznes. E-commercowy gigant podniósł też oczekiwania na 2025 rok. Obecnie zakłada wzrost przychodów o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.

  • Allegro wykonało kolejny krok w stronę uniezależnienia się od InPostu

    ALLEGRO podpisało umowę z DPD Polska, która znacząco rozbuduje sieć logistyczną ALLEGRO Delivery. Łącznie klienci zyskają dostęp do 33 tys. automatów paczkowych i 37 tys. punktów odbioru w całym kraju.

  • Hossa na GPW, sWIG80 z nowym rekordem! W grze Polimex, Grenevia, Mabion i Newag

    Trzeci tydzień września na giełdzie w Warszawie rozpoczął się od wzrostów. Zakończy się on "tańcem Trzech Wiedźm". A w środku będzie najważniejsze wydarzenie miesiąca na rynkach finansowych - decyzja Fed. Hossa najmocniej daje o sobie znać wśród małych spółek z sWIG80. Jednym słowem w najbliższych dniach na GPW może wydarzyć się wszystko.

  • Historyczny rekord sWIG80, w grze Diagnostyka, Grenevia i Bumech

    Mamy to! Indeks sWIG80 rozpoczął tydzień od nowego historycznego rekordu. To nie przypadek. Po świetnej pierwszej połowie 2025 roku w wykonaniu dużych spółek, druga połowa roku powinna należeć właśnie do małych spółek. Mocno rosną również pozostałe warszawskie indeksy, dzięki czemu GPW jest dziś rano najmocniejszym parkietem w Europie.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat