
Fot. fb/Amica
Zysk operacyjny wyniósł 45,4 mln zł wobec 26,5 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 61,3 mln zł wobec 39,8 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 790 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 661,5 mln zł rok wcześniej.
– Na rynku polskim wzrost sprzedaży o 29 proc. r/r [do 190,6 mln zł]. W regionie Zachodnim sprzedaż wyższa r/r o ponad 17 proc. [do 345,9 mln zł]. Na rynku rosyjskim sprzedaż w PLN na tym samym poziomie, jak w roku poprzednim [Wschód: 115,6 mln zł]. Wzrosty sprzedaży we wszystkich rynkach regionu Południowego sięgające ponad 40 proc. sprzedaży r/r [do 54,9 mln zł]. Region Północny stabilny wzrost sprzedaży +8 proc. [do 57,6 mln zł], przy utrzymaniu poziomów rentowności – czytamy w komentarzu zarządu.
Wyższa sprzedaż odnotowana została na wszystkich rynkach i wynikała z silnego wzrostu popytu. Spółka zwróciła też uwagę na większy udział sprzedanych produktów własnych (wzrost do 49 proc. całości przychodów).
– Od drugiego kwartału odczuwalny będzie wzrost kosztów surowców i frachtu, który w racjonalny sposób grupa będzie starała się kompensować wyższymi cenami sprzętu AGD – czytamy dalej w komentarzu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 33 mln zł wobec 18 mln zł zysku rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.