
Fot. fb/Amica
Zysk operacyjny wyniósł 28,5 mln zł wobec 30,1 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 41,8 mln zł wobec 43,1 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 6,1 proc. wobec 6,3 proc. rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 686,5 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 679,7 mln zł rok wcześniej.
– Wpływ COVID-19 na wyniki sprzedażowe był widoczny w 2 połowie marca. Poprawienie poziomu marży zysku na sprzedaży (+0,9 pkt proc.), wynika z poprawy rentowności towarów (zmiana portfolio we Francji i Polsce, niższe ceny zakupu), a także wzrostu udziału sprzętu grzejnego. […] Wpływ COVID-19 na wyniki Grupy w I kwartale 2020r. był niewielki – czytamy w raporcie.
– W pierwszym kwartale grupa widzi spadki sprzedaży które nastąpiły w wyniku epidemii Covid 19 (dotyczy rynku Polskiego i rynków Południowych). Jednocześnie warto zwrócić uwagę na bardzo dobrą sprzedaż na rynkach wschodnich, gdzie Amica odnotowała wzrosty sprzedaży w pierwszym kwartale o 29 proc. w stosunku do 2019 roku. Wzrosty sprzedaży również dotyczyły rynku ukraińskiego (6,2 proc.). Na rynkach zachodnich, mimo słabszej sprzedaży we Francji spółka zwiększyła przychody na rynku niemieckim i rynku brytyjskim – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2020 r. wyniósł 18 mln zł wobec 27,2 mln zł zysku rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 3.023 mln zł w 2019 r.